Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Øvelsekjøring MC - Kommunikasjonsutstyr

NYTT TEMA
Babyface85
Babyface85Innlegg: 8
13.02.14 12:16

Hei,

Jeg vil kjøpe meg en MC og begynne å øvelsekjøre. Jeg har lest litt på vegvesen.no og ser at du må ha et kommunikasjonsutstyr. Så lurer jeg på om vi må ha et spessielt utstyr? (Det var dyrt) eller om vi kan bruke mobilen? Vi ringer jo gratis til hverandre, så hvorfor ikke? :)

Road_king
Road_kingInnlegg: 54
14.03.14 20:28
Babyface85: Jeg vil kjøpe meg en MC og begynne å øvelsekjøre. Jeg har lest litt på vegvesen.no og ser at du må ha et kommunikasjonsutstyr. Så lurer jeg på om vi må ha et spessielt utstyr? (Det var dyrt) eller om vi kan bruke mobilen? Vi ringer jo gratis til hverandre, så hvorfor ikke? :)

Tror nok du skal la mobilen ligge når du kjører sykkel :) Det man bruker er blåtann kommunikasjon. Man får kjøpt både sett som man man monterer på hjelmen og hjelmer som har dette innebygd. F.eks her.

Koster jo litt men er veldig greit å ha også etter du har fått lappen, du skal jo sannsynligvis kjøre sammen med folk og det kan være praktisk å avtale kjøreruter, stopp, fare i vei osv.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg