Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Beskjed til alle: Oppdatering, sletting, innspill

NYTT TEMA
EinarSalbu
EinarSalbuInnlegg: 15052
26.04.18 13:19
broren_til_noen: Seinest igår var det en som hadde vært ute og søkt opp masse greier om deg som person, ting som overhodet ikke har en døyt med diskusjonene å gjøre.

Og formålet er selvsagt å kvele meg som debattant.

missChance
missChanceInnlegg: 49785
26.04.18 13:24
EinarSalbu: Og formålet er selvsagt å kvele meg som debattant.

Da skjønner du kanskje at ganske mange ikke har lyst til å stå i det. Derfor ville det være døden for debatten og forumet. En effektiv måte å stilne debattantene på.

HuiBuorre
HuiBuorreInnlegg: 18587
26.04.18 13:24
HuiBuorre: Jeg bruker Firefox på iPaden og Chrome ellers, men kan prøve med IE.

Det funket, som dere ser. Takk!

(Innlegget ble redigert 26.04.18 13:34)

aegi2
aegi2Innlegg: 29425
26.04.18 13:27
nostalgikern: Egentlig rart at dette i det hele tatt tillates, bilder av alt fra Siv J. til Gard Støre.  - Burde vært forbudt, - tenke med seg selv hvis man hadde vært litt kjent og en dust griper fatt i ens ansiktsbilde og pøser ut meninger og holdninger som du slett ikke ville stått inne for osv., ja, er direkte motstander av gjerne

Dette har ikke blitt slått ned på men så har dem en regel - Vi minner om at innlegg der dere legger til tilnavn på politikere og andre blir slettet. Det går utmerket godt an å kritisere norske stortingspolitikere - enten de er på den ene eller andre siden - uten å gi de teite tilnavn eller nedsettende betegnelser

Aner ikke hvor mange teite profillbilder noen har her inne der dem i tillegg legger til litt ekstra for å drite ut politikeren

aegi2
aegi2Innlegg: 29425
26.04.18 13:34

At samme sak postes flere ganger er litt irriterende , men det er ikke rart det skjer noen ganger fordi noen er så sløve med tittelen på tråden sin at det er egentlig umulig å vite hva det handler om før en går inn i tråden og ser etter , og en kan ikke forlange at en skal klikke gjennom mange tråder for å forsikre seg om at ingen skriver om det samme , så her har noen en liten jobb foran seg , HA EN TITTEL som gir et hint om hva saken handler om 

Og til vgd - siste året så har dere drive å slettet åpningsinnlegget i noen tråder , men så får tråden leve sin gang , hva er poenget med det ? Et det ikke like greit å steng tråden.

nostalgikern
nostalgikernInnlegg: 10041
26.04.18 14:20
aegi2: Aner ikke hvor mange teite profillbilder noen har her inne der dem i tillegg legger til litt ekstra for å drite ut politikeren

Skjønner ikke helt begrunnelsen for at man skal tillate å legge ut bilder av kjente norske personer, som sagt.  Noen som vet svaret?... Hvis man absolutt må ha et profilbilde av en person, (hva med f.eks. bilde av en tiger eller bjørn i stedet, - ulv er jo populært hos mange, og hva med en favoritt-mc f.eks. o.l.?) så hva med et mer eller mindre lettere kamuflert bilde av seg selv, iført alt fra løsbart til parykk til hatter osv. (eller kanskje et slikt "religiøst plagg" der bare øynene, - kroppens sjel heter det vel, synes?

Mange artige muligheter, men jeg har virkelig medfølelse med f.eks de politikerne som på denne måten på sett og vis  blir "misbrukt", samme hva slags politisk farge de nå enn måtte ha.  - Er det forresten ikke en del topp-politikere som slett ikke er representert i "utvalget" så langt?... Hm.).  

Hyrro
HyrroInnlegg: 19350
26.04.18 14:52
EinarSalbu: Jeg mener det bør komme krav om at alle skriver under sitt ekte navn. Jeg er en av de få som gjør det og blir til tider nærmest mobbet ved at enkelte trekker inn personopplysninger om meg, som selvsagt ligger åpent på nett. Når jeg har bedt mod om å gjøre noe med dette, som godt kan kalles netthets, skjer svært lite eller ingenting. Personlig mener jeg at debattanter som bruker personopplysninger mot andre debattanter som skriver med ekte navn, burde vært kastet ut fra forumet for godt.

Jeg er egentlig enig i det du skriver, men synes likevel at det er fint å kunne slenge ut noen meninger uten full offentlighet. Ikke det at jeg ikke står for det jeg mener, men som en del av det å prøve seg fram i emner jeg kan være litt usikker i, og se hvordan det blir tatt imot og av hvem. Vi kjenner jo hverandre ganske godt etter hvert og vet hva vi står for. 

Personangrep burde kvalifisere for advarsel eller utkastelse uansett. Det ødelegger så mye.  Uskyldig humor, må dog kunne godtas, vi er vel ikke blant de "krenkede" her på VGD likevel.

Jeg må til slutt si at jeg er veldig glad for de fleste her, fordi jeg liker å diskutere, og det er ikke så lett her jeg bor i utlandet. Norsk er nå engang mitt språk.  

EinarSalbu
26.04.18 14:56
Hyrro: men synes likevel at det er fint å kunne slenge ut noen meninger uten full offentlighet.

Det gjør jo jeg rett som det, til tross for at jeg skriver med mitt ekte navn. Problemet er at når noen skal prøve å kneble deg ved å offentliggjør personalopplysninger som ikke har noe i debatter å gjør.

nostalgikern
26.04.18 15:52
EinarSalbu: Det gjør jo jeg rett som det, til tross for at jeg skriver med mitt ekte navn. Problemet er at når noen skal prøve å kneble deg ved å offentliggjør personalopplysninger som ikke har noe i debatter å gjør.

Det er akkurat slikt som er blitt et problem sikkert, dette med hets privat osv.  Derfor er det så bra med å kunne komme med synspunkter uten at f.eks. familiemedlemmer skal komme til å unngjelde for det osv., f.eks. kritikk av dårlige skoleordninger o.l.

Ingen som har bedt deg om å opplyse ditt fulle navn, så slutt å sutre om denslags da, du kjenner vel tiden vi lever i?...  Totalt uinteressant for meg om du heter Ola Dunk eller Kari Trestakk- eller hva det måtte være...   Saken som diskuteres  er vel viktigst, - ikke å gjøre seg selv til en slags medie-kjendis osv. (men man kan vel komme på tv og bli intervjuet der om ikke annet da kanskje, mener å huske du var der i forbindelse med en sak i vinter? (kjente igjen navnet ditt ja).

Ja, ja, det er liksom greia å bli kjendis i dag visstnok (ref. intervju med Paradise H.-deltakere i programmet Trygdekontoret nylig,-  uten sammenligning forøvrig kanskje, men).

(Innlegget ble redigert 26.04.18 15:59)

EinarSalbu
26.04.18 16:07
nostalgikern: Ingen som har bedt deg om å opplyse ditt fulle navn, så slutt å sutre om denslags da, d

Så du mener at man skal irettesette dem som skriver med sitt ekte navn fremfor dem som sjikanerer andre fordi de kan få frem opplysninger som er uvesentlige? Du er vel en slik som tar parti med mobberne og mener det er de mobbede sin egen feil?

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13821
26.04.18 17:19
nostalgikern: Hva med at hver og en kan få muligheten til å se hvor mange som  har lest et gitt innlegg

Man kunne se hvor mange ganger en tråd var lest tidligere, men ble vel fjernet etter at noen spammet enkelte tråder med klikk.

Personlig ville jeg hatt lite utbytte av det, men kanskje de som starter tråder i forum med lite aktivitet ville ha nytte av det. For de som etterspør tips har man jo "hjelp meg" som kan føre til at flere oppdager tråden.

vidar
vidarInnlegg: 30892
26.04.18 18:52
VG Nett: hva er det dere mener mangler i dag?

Et slags backstage-område hvor man kan snakke om vær og vind. 

Keva
KevaInnlegg: 18036
26.04.18 18:57
kjempekanin: Ikke "vil bli borte" - de allerede "er borte".  Kunne ha vært greit å opplyse om dette før slettingen, dette i tilfelle noen ønsket å ta en kopi av meldingene sine.

Enig med deg (for én gangs skyld)  ;-)

Hadde jeg visst om dette, hadde jeg kopiert enkelte av meldingene. Men nå er det for sent.

Ergerlig.

gaskenrigi
gaskenrigiInnlegg: 4238
26.04.18 19:12
fargerik: Det er jeg enig med deg i. Det er helt meningsløst at hele førstesida i forum for politikk norsk skal tapetseres med tråder om samme sak. Vi har sett det flere ganger, sist var det helt ekstremt når Giske- saken tok fullstendig av. Det fører til at tråder om politikk skyves fort ned og ut i glemselen. Jeg syns også en god del innvandringstråder kan flyttes fra politikk til forum for innvandring. Tråder som diskuterer politikere i stedet for politikk har heller ikke noe med politikk å gjøre. Det bør opprettes et "Se Og HØR" sladderforum for å debattere politikere og skandaler. FrP- fraksjonen i VGD oppretter KUN tråder om innvandring og sladdertråder om politikere.

Har prøvd flere nettlesere, logget inn med win7 og win 10, har logget inn med mobil, har prøvd med og uten Adblock.

Ingen ting virker , får opp laste opp profilbildet, men det er ingenting å trykke på.

Keva
KevaInnlegg: 18036
26.04.18 19:38
VG Nett: Samtidig vil vi gjerne også høre hva dere ønsker dere av VGD - hva er det dere mener mangler i dag?

Det er mye ved VGD som er veldig bra. Men en del praktiske ting kunne vært fikset.

Det første jeg tenker på, er tilbakemelding på profilen.
Når man har fått svar på innlegg, får man bare beskjed om det siste, og ingen andre. 
Dette mener jeg aktualiserer muligheten til trådet visning, der man hele tiden kunne ha oversikt over hvem som svarte hvem.

Så er det selvfølgelig dette at men ikke kan sitere fra mobil/brett.

Mulighet for flere sitatruter i ett innlegg!

Dette er jo noe av det man savner innenfor nåværende konsept - jeg vet jo ikke hvor store endringer dere planlegger.

Dette blir spennende!

(Innlegget ble redigert 26.04.18 19:38)

VivaLV
VivaLVInnlegg: 31827
26.04.18 20:07

Gå tilbake slik det var på aktuelt at man ikke må mene noe! Mange bruker VGD som ett chatteforum. Da burde man kunne åpne en tråd om noe aktuelt som skjer uten at man må mene så fryktelig mye!

Hyrro
HyrroInnlegg: 19350
26.04.18 20:25
Keva: Det første jeg tenker på, er tilbakemelding på profilen.
Når man har fått svar på innlegg, får man bare beskjed om det siste, og ingen andre. 
Dette mener jeg aktualiserer muligheten til trådet visning, der man hele tiden kunne ha oversikt over hvem som svarte hvem.

Støttes. 

Også det med flere sitater. 

nostalgikern
26.04.18 20:40
EinarSalbu: Så du mener at man skal irettesette dem som skriver med sitt ekte navn

Det er ikke verken vanlig (eller nødvendig) å skrive under fullt navn her, - hva er forresten  vitsen ?  Er det egentlig flere enn du og kanskje én til som gjør det her?  Helt greit at du ønsker å gjøre det, men vi skriver 2018 og da er dessverre tidene blitt slik at noen idioter kan begynne å "forfølge" deg i mer private sammenhenger også da tydeligvis, hvis de f.eks. blir provosert av noe du uttaler, "taper" en debatt mot deg eller lignende.  Derfor skjønner jeg ikke at du gidder å gjøre det, men ditt valg, men litt naivt er det nok i dag, så slutt å sutre for slikt, som sagt.

Du har tydeligvis ikke lest mine (eller glemt) forslag til å ta mobberne (iallfall) i skolegården, har startet tråd om det en gang sågar såvidt jeg husker i farten.  (Og på barneskolen, ca. 7. klasse eller noe sånn, husker jeg at jeg dengte en drittsekk som ikke lot en gutt med hareskår få gå i fred i friminuttene, - han fikk gå i fred for drittsekken etter det... - så akkurat den beskyldningen var du iallfall ikke helt heldig med, du får nok finne opp  en annen "beskyldning" for å rakke ned på en motdebattant, du prektige med fullt navn og greier... 

(Innlegget ble redigert 26.04.18 20:49)

Spradebassen
SpradebassenInnlegg: 1439
26.04.18 23:20
HuiBuorre: Det er umulig å bytte profilbilde.

Hadde samme problemet. Prøv dette:

- Høyreklikk på IE (ikke Edge) og velg "Kjør som administrator" når du starter programmet.

Det burde virke.

(Innlegget ble redigert 26.04.18 23:30)

PerryAndre
PerryAndreInnlegg: 6652
26.04.18 23:35

Hvis VGD skal ha noen fremtid, må det bli strengere krav til seriøsitet host trådsetter og ikke minst i svarinnlegg. 

pfrog567
pfrog567Innlegg: 11177
27.04.18 00:57
HYYYL: Skulle ønske dere åpnet backstage igjen.

Usj, bare tull og tøv :)

pfrog567
27.04.18 01:03
nostalgikern: har startet tråd om det en gang sågar såvidt jeg husker i farten.  (Og på barneskolen, ca. 7. klasse eller noe sånn, husker jeg at jeg dengte en drittsekk som ikke lot en gutt med hareskår få gå i fred i friminuttene, - han fikk gå i fred for drittsekken etter det..

Bra! Alltid noen som ikke lærer før de får en skikkelig smekk.

pfrog567
27.04.18 01:05
EinarSalbu: til tross for at jeg skriver med mitt ekte navn.

Hvorfor gjør du det egentlig? 

Eldon
EldonInnlegg: 8692
27.04.18 11:01
VG Nett: hva er det dere mener mangler i dag?

Generell mobiloptimalisering. Særlig mulighet for å sitere med touchskjerm (mobil/brett).

FjodorDVD
FjodorDVDInnlegg: 786
27.04.18 11:04
HYYYL: Skulle ønske dere åpnet backstage igjen.

Hva var backstage?

Dux1
Dux1Innlegg: 31342
27.04.18 12:32

Litt flere muligheter i teksteditoren. F eks kulepunkter ved opplisting.

Muligheter for å kunne editere overskrift (innenfor en gitt tidsperiode).

Mulighet til å tagge debattanter slik at man ikke nødvendigvis må finne et bestemt innlegg og trykke på Svar.

HYYYL
HYYYLInnlegg: 44219
27.04.18 12:43
FjodorDVD: Hva var backstage?

Backstage var et forum der man kunne snakke om alt og ingenting.

Langorm
LangormInnlegg: 8148
27.04.18 14:52
vidar: Et slags backstage-område hvor man kan snakke om vær og vind.

Og værdamer med! Er forøvrig værdamene på TV, forpliktet til å måtte gå med med høy-helte sko? Men til tråden. Anonymitet og betalings-fri debatt-deltakelse liker jeg. Det er helt greit med mer reklame. Så vil jeg ta med. At etter å ha debattert i tre ulike riksaviser siden sist på 1990 tallet, har jeg konstantert, at det går i bølger når det kommer til plageånder og tilsvarende. Slike holder ikke lenge ut. 

0gg0
0gg0Innlegg: 29578
27.04.18 15:37

Hva dere enn gjør av forandringer, så for alt i verden ikke lag muligheter for gule smilefjes og andre emojis.

:) 

HengeTrynet
HengeTrynetInnlegg: 24440
27.04.18 19:10
0gg0: så for alt i verden ikke lag muligheter for gule smilefjes og andre emojis. :)

Jojo, jeg vil ha en hvis fingern-emoji. Den kommer til å bli flittig brukt.

(Innlegget ble redigert 27.04.18 19:11)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester