Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

EL-start virker ikke på mopeden min

NYTT TEMA
EEpland
EEplandInnlegg: 1
18.07.18 19:14

Hei, jeg har en moped som ikke vil starte på elstarten, det funker og trill starte den men er nokså tungvint. El starten virker når motoren er varm. hva kan problemet ver

Grad
GradInnlegg: 272
26.08.18 18:38
EEpland: Hei, jeg har en moped som ikke vil starte på elstarten, det funker og trill starte den men er nokså tungvint. El starten virker når motoren er varm. hva kan problemet ver

1) dårlig batteri

2) dårlig kontakt av massen

3) problemer med ( car valve ) Jeg vet ikke hvordan jeg skal oversette dette til norsk.

hvordan er det på norsk?

4) det er ingen kompresjon

Grad
28.08.18 20:25
Homo_Erectus: Ventiler.

Takk for hjelpen.

Jeg tror den norske mekanikeren har mindre problemer med betegnelsen av ordet ventel

På norsk er det mange betydninger av dette ordet.

P.S ( Jeg vil spørre deg at jeg er interessert.

Noen ganger bor du i et hus i skogen. Men i skogen er det mye mygg.

Hvordan kjemper du med mygg? ) 

Homo_Erectus
Homo_ErectusInnlegg: 17680
29.08.18 10:15
Grad: Jeg vil spørre deg at jeg er interessert. Noen ganger bor du i et hus i skogen. Men i skogen er det mye mygg. Hvordan kjemper du med mygg? )

Her må du si:

"Jeg vil spørre deg fordi jeg er interessert."

"Hvordan kjemper du med mygg?"

"Hvordan beskytter du deg mort mygg?" "Hva gjør du med myggen?"

Si fra hvis jeg retter for mye på språket ditt. Jeg vet at det fort kan bli slitsomt hele tiden å få rettet språkfeil. Noe feil har jo egentlig ingen betydning hvis du bare får fram budskapet ditt.

Så til saken: hva gjør jeg med mygg?

Myggen har alltid elsket meg mer enn den elsker de fleste andre mennesker, blodet mitt må smake svært godt.

Jeg har smurt meg inn med diverse myggmidler, brukt spray som kjøler ned svien etter stikkene, innendørs har jeg brukt myggspiraler som avgir røyk som skal holde myggen unna.

Men nå i de siste årene ser det nesten ut til at myggen har mistet interessen for meg, for nå blir andre stukket mens jeg slipper unna. Myggen vil kanskje ha ungt og friskt blod? 

Grad
29.08.18 20:29
Homo_Erectus: Så til saken

Nå skal jeg lage meg en te, jeg tar marmeladen

og jeg vil svare på meldingen din.

Grad
29.08.18 20:53

Først vil jeg si at du er en veldig interessant person . 

Takk for at du hjalp meg med riktig stavemåte

Hvis du vil at du kan rette opp mine forslag. Men jeg vet ikke norsk godt. Og det er vanskelig for meg å huske alt du skriver.

Jeg vil virkelig huske dette, men det er tungt.

Jeg tror at du blir lei av å rette opp meldingene mine. Jeg har liten erfaring med å skrive forslag.

Jeg tror valget tilhører deg min venn.

Grad
29.08.18 21:10
Homo_Erectus: Men nå i de siste årene ser det nesten ut til at myggen har mistet interessen for meg, for nå blir andre stukket mens jeg slipper unna. Myggen vil kanskje ha ungt og friskt blod?

Jeg tror du har en 3 + blodtype .

(Jeg trenger ikke å svare på det, jeg tror bare jeg vet ikke hvorfor) Bare en kakerlakk i hodet mitt i  tailcoat , som noen ganger applauderer min dumhet stående . 

Fortalte meg dette.

Grad
29.08.18 21:24
Homo_Erectus: for nå blir andre stukket mens jeg slipper unna

I dette huset hviler du med flere personer?

Jeg tror Nisse hadde fortalt mygg hvis de stukket deg da de vil få store problemer....

Homo_Erectus
30.08.18 17:26
Grad: I dette huset hviler du med flere personer? Jeg tror Nisse hadde fortalt mygg hvis de stukket deg da de vil få store problemer....

Nå har motorsykkelen kjørt av veien, over grøfta og er på villstrå langt ute i skogen.

Mitt svar er: Ofte med flere, men som oftest alene.

Grad
30.08.18 19:28
Homo_Erectus: Nå har motorsykkelen kjørt av veien, over grøfta og er på villstrå langt ute i skogen

Du snakker i gåter. Jeg forstår  ikke hva du mente med dette.

Jeg har gjort så mange feil i setningen at hvis EEpland leser denne teksten så vil det være i panikk?

Homo_Erectus
30.08.18 21:37
Grad: Du snakker i gåter. Jeg forstår  ikke hva du mente med dette. Jeg har gjort så mange feil i setningen at hvis EEpland leser denne teksten så vil det være i panikk?

Det betyr at du nå har avsporet debatten. Dette er en tråd om motorsykler og nå skriver du om et hus langt ute i skogen. Da har du forlatt motorsykkelen og begitt deg ut i skogen på jakt etter et hus.

Da har du kjørt motorsykkelen ut av veien, over grøfta og langt ut i skogen.

Grad
30.08.18 22:05
Homo_Erectus: Det betyr at du nå har avsporet debatten. Dette er en tråd om motorsykler og nå skriver du om et hus langt ute i skogen. Da har du forlatt motorsykkelen og begitt deg ut i skogen på jakt etter et hus.

Nå forstår jeg

(Jeg så på datoen for utgivelsen av meldingen EEpland, og jeg tror at han ikke kommer hit mer)

(Men jeg var nysgjerrig på å vite om dette huset i skogen) og jeg spurte her

Men nå har jeg ingen spørsmål og vi kan forlate dette trådene .

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester