Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Trimming av Kawasaki Z 650

NYTT TEMA
baklys

baklys
26.04.02 18:48
Jeg er en lykkelig eier av en 82 Kawa Z 650. Den har en rekkefirer på 65hk. Sykkelen har 4-1 anlegg, og skal og skal være dyset opp et hakk eller to.
Lurte på om det er noen der ute som har noen tips om trimming, eller om det er noen som har erfaring med om det er en større motor som passer uten alt for mye "bygging"......
baklys
joska2

joska2
28.04.02 22:18
Ein så gammal motor syns eg rett og slett du skal late vere i fred. Evt. kjøpe eit lystgasskit...
Royal

Royal
29.04.02 10:22
Ikke noe problem å trimme gamle Kawasakimotorer. Jeg har selv en 1975 Kawa Z900, og den er hardt trimmet, og tåler det. Trimmet fra 82 til 120 hk.
Du kan begynne med å bore den opp og sette inn større sylinderforinger. 900 ccm? Deretter kan du sette inn høykompstempler, større innsugsventiler, og trimmingskammer, samt stivere fjærer på ventilene. Større og nyere forgassere er også nødvendig for maksimalt utbytte av dette. For deler og tips, kontakter du MC Partner på Skedsmo. De har alt du behøver. Tlf. 64 83 81 81.
Det eneste aberet med trimming er at det koster kroner.
Jeg er ikke sikker, men tror kanskje at en Kawa Z 900/Z 1000-motor vil passe inn i sykkelen.

Lykke til
Klikk for å gå tilbake til toppen