Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Rijeu RR = rusten

NYTT TEMA
Bobsock

Bobsock
28.04.02 01:48
Er det vanlig at RR'en etter et år i vanlig bruk begynner å ruste såpass mye at potta holder på å bli gjennomsiktig? RR'en til en kamerat av meg er helt rusten på noen steder, som potta og kickstarteren knekker vel snart... Han har behandlet den bra og den står tilogmed inne om natta. Selv har jeg en RMX, den er helt rustfri...
Sinka

Sinka
28.04.02 13:56
Vet ikke så mye om Rijeu men RMX og Furia som begge kommer fra spania har rustproblemer. Kanskje ikke fult så ille som det du beskriver, men den spanske fabrikken har valgt å spare penger på skruer og vaiere og sånt. Hvis du kikker nøye på RMx skruene vil du oppdage rust, ikke så mye at det vil utgjøre et problem men det er lurt å ha på rustfjerner før du skrur de inn igjen. Dette er jævelig idiotisk av de å prøve å spare penger på sånt, det minsker bare kvaliteten på sykkelen. Tsx'ene ble produsert i japan og der prøver de ikke å spare penger på sånt. Også speedometer vaiern på RMX rykker hele tiden. Selgerene av RMX sa til meg at det var no spansk dritt når jeg kommenterte de dårlige skruen og vaierene. Det var ikke hva de sa når jeg kjøpte den!
RmX er en god sykkel, det har bare blitt gjort noen idiotiske feil fra den spanske produsenten. Skruen ruster ikke vekk, de snarere irrer så de kan være litt harde å få løs. Speedometer vaieren rykker dels fordi den er av middelmådig kvalitet men mest fordi den er litt for kort og huset den sitter i har en tendens til å flytte seg lenger ned som gjør at vaiern strekker seg. Styret er også ikke det beste på jorden, det er ikke stivt nok, mitt ble bøyd da den velva på grusen.

RMX er en god sykkel, men for 20 000 burde det være unødvendig og få så teite problemer.
Bobsock

Bobsock
28.04.02 16:45
Det du beskriver her er ganske små problemer, jeg snakker om skikkelig rust. Sånn rust som gjør at ved litt hardhendt trykking på potta så blir det hull.

Jeg er kjempefornøyd med RMX'en min, men jeg har jo tryne et par ganger så kløtsjen er brekt og sånt. Hater sånne småting, men jeg har ikke hatt tid til å fikse den ennå.
desperado

desperado
28.04.02 19:39
Furia'n min har max 2 gram rust, så det er pisspreik.

iamadesperado[3300]
Sinka

Sinka
28.04.02 21:29
"desperado skrev:
Furia'n min har max 2 gram rust, så det er pisspreik.

iamadesperado[3300]"

Å... Har du målt. Jeg er klar over at furia og rmx eiere helle tiden rivaliserer om hvem som er best, men det gidder jeg ikke. Fakta er at både Furia og RMX har en tendens til å ruste. Har sett 12 år gamle mopeder som ikke har antydning til rust, derfor må det kommenteres at 1-2 år gamle sykkler ruster allerede. Hvis det problemet blir ignorert kan muligens sykklene våre bli nåtidens yamaha DT med følgende rykte. tenk hvordan skruen vil se ut om ti år.
desperado

desperado
28.04.02 21:36
Det kommer ann på om man gidder å bruke 1 minutt på å spraye utsatte steder med WD-40 o.l etter vask. Det er lite jobb og hindrer moppen i å ruste.

iamadesperado[3300]
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg