Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva bør jeg kjøpe?

NYTT TEMA
SouthPole

SouthPole
06.05.02 21:04
Jeg tar moped lappen den 14 og 15...
Er keen på en crossetype, noe som Furia el.
Men hva er best?!

Har du en gummihammer, blir verden som en gummispiker...
Converse

Converse
06.05.02 22:11
Hellu!
Jg mener du burde kjøpe en TS..De kan du jo ha på veien å i skogen..+så r de utroli goe å kjøre!!

Lykke te!!
desperado

desperado
07.05.02 16:54
FURIA selvfølgelig!!

iamadesperado[3300]
Sinka

Sinka
07.05.02 18:11
RMX tåler mer juling en de fleste andre. Har kjørt gris i skog og mark lenge og den er i topp stand. De gode demperene må få mesteparten av æren får det, men den har gode cross egenskaper og en solid motor.

ellers er mitt råd å være skeptisk til alt som er lagd i spania. TSX er også en god sykkel, men den har ikke skivebremser eller vannavkjøling og designet er litt gammelt.
desperado

desperado
07.05.02 18:29
Spanske mopeder funker like godt som japsene. Furia, Rieju RMX osv. har de samme demperne.
RMX er ekkerl å sitte på, speedometer og dasgbord ser ut som om det har en kromosomfeil, + at den ser baktung ut (sånn som TS)

For all del ikke kjøp TS!!

iamadesperado[3300]
Sheraaaa

Sheraaaa
07.05.02 20:22
Sier bare en ting:

DERBI BULTACO ASTRO

Den råeste mopeden man kan få tak i... Peller alt som er i 50cc klassen....
Kullfiber deksler!!!

Furia og RMX flasser av klistremerker og det som er, pluss at den stygge plasttanken står opp!

{{{{Alan Shearer, en gud i engelsk fotball}}}}
tommyh

tommyh
15.05.02 19:12
Ett lite tips....... ikke kjøp Furia.

Hilsen en som jobber på verksted og skrur på den dritten..............
desperado

desperado
15.05.02 19:20
Kjøp Furia!

Hilsen en som har furia, og ikke har noe trøbbel med den.

iamadesperado[3300]
manu18

manu18
16.05.02 14:03
Den råeste mopen er suzuki ts.
ikke bare er den rå, men trimmer du den går den noe j...
men jeg tror ikke de selger de nye lenger...

PS. her diskuterer vi moped ikke fotball, desuten så er ikke shearer en gud... Han er altfor gammel til å spille fotball, han bør legge opp...
Den eneste som guden som har spilt fotball i england er cantona...
SouthPole

SouthPole
17.05.02 20:19
"Sheraaaa skrev:
Sier bare en ting:

DERBI BULTACO ASTRO

Den råeste mopeden man kan få tak i... Peller alt som er i 50cc klassen....
Kullfiber deksler!!!

Furia og RMX flasser av klistremerker og det som er, pluss at den stygge plasttanken står opp!

{{{{Alan Shearer, en gud i engelsk fotball}}}}"

Skjekka den mopeden men fant en jeg syns var kulere, nemlig Derbi Super Motard!
Veit noen hvor jeg kan få tak i en brukt en?

Har man en gummihammer, blir verden som en gummispiker
tommyh

tommyh
25.05.02 08:31
Hvem har best erfaring tror du? Du som har en stk furia eller et firma som selger den dritten? Vi er 4 mann på verksted som banner hver gang vi får inn den dritten!
desperado

desperado
25.05.02 17:54
Kanskje dere bare er udugelige mekanikere.

iamadesperado[3300]
tommyh

tommyh
25.05.02 23:42
Om vi er uduglige mekainkere eller ikke har ingen betydning, hadde produktet vært bra hadde reparasjoner vært unødvendig. Trenger ikke reparere ting som virker eller?
Metallet som er brukt i felg, ramme, sving osv er så dårlig at det ryker bare du ser på det. Finish på kåper og dekaler ser helt for jævlig ut.
Dårlig tilpassede kåpedeler. lekkasje i tank til 2-taktsolje, sidestøtta er en vits,
Skjeve felger, bakrammer osv osv
Det er faktisk ganske ofte at det må repareres før de leveres ut! dessuten går de så dårlig i nedtrimmet versjon at du kan løpe fortere.......
Har hatt kunder som har levert tibake Furia og RX samme dag de ble levert fordi de ikke orket å kjøre opp en bakke.
Hadde du visst hvor mange reklamasjoner vi får på Hispana og hvor lang tid det kan gå før vi får deler så hadde du fått sjokk.

For å sitere veksmesteren: Spanjoler er flinke til å tråkke druer.......

desperado

desperado
27.05.02 16:37
Har aldri hatt trøbbel med Furia'n, den går 60 opp bakker og starter på 1. kicket. Furia er en av de crosserne som drar best orginalt, men orginalfart har ikke noe å si.
Har hørt om andre som sliter med furia'n, men sånn er iallefall ikke min.

iamadesperado[3300]
tommyh

tommyh
31.05.02 22:48
Nå nevnte ikke jeg motoren gjorde jeg vel? Den er da heller ikke laget av Motohispana, den er laget i Italia og hvis du ser litt nøye på motoren som sitter i Aprillia så vil du oppdage at den ligner veldig........... hmmm kanskje det er samme produsent??????

Står Furia`n din bra på sidestøtta eller?
Sinka

Sinka
01.06.02 20:02
Hehehe.. Samma sa en fyr som før forhandlet motorhispania, merkelig hvordan forhandlerene plutslig slutter å selge dem. Pratet med dem når de solgte furia, da var detta den klart beste mopeden. Noen måneder spurte jeg hvorfor de sluttet å selge dem, da sa de at de fikk flesteparten i retur...

Nå skal ikke jeg bli høy i hatten siden rmx er produsert i spania. Kvaliteten på skruer og vaiere er helt elendig. Når jeg klagde på hvor elendig skruene var lo de og sa: spansk dritt!

Jævelig bra siden de stadig skrytter den samme mopeden opp i skyene når de skal selge den.

Det høres jo knall ut og jobbe med å skru mc, er det bra betalt?

tommyh

tommyh
02.06.02 09:57
Jeg hadde tjent bedre hvis jeg hadde jobbet som snekker, rørlegger, elektriker osv,
men det er litt artigere å jobbe med mc.........
desperado

desperado
06.06.02 21:04
Yamaha Minarelli eller Moto Minarelli som lager motorene til alle de spanske mopedene tror jeg.

iamadesperado[3300]
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg