Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Avgifter på import av motor?

NYTT TEMA
ølgrim

ølgrim
07.05.02 21:48
Hallo

Det viste seg at det var mer enn toppakning som hadde gått på motorsykkelen min, og jeg har derfor begynt å jakte på en ny motor som jeg skal sette inn. I den forbindelse har jeg kommet over en motor i California som er til salgs for 400$ (m/garanti). Spørsmålet mitt er hvordan er det med avgiftene på en slik motor? Må jeg betale full HK avgift når jeg bare skal ha motoren, eller er det da å anse som deler, og dermed bare moms?

Fiatfantast

Fiatfantast
08.05.02 09:35
Det blir ansett som deler, og derfor blir det kun mva, men det blir vel brukbar fraktregning fra "over there"?? Er sykkelen din så spes. at du ikke finner noen nærmere?

Fiatfantast
ølgrim

ølgrim
08.05.02 17:36
Jeg jobber med saken. Har lyst på en motor nærmest mulig, helst en jeg kan besiktige før jeg kjøper, men det er ikke alltid så lett å få til. Lurer på om jeg skal prøve å oppsøke roadracing-miljøet, men da er de sikkert kjørt vanvittig hardt. Ellers er det jo noen opphøggere her på østlandet også, men jeg ser at de annonserer motorer fra rundt 7000 kroner og oppover, og da blir jeg redd for at motoren min blir for dyr. Jeg skal selvfølgelig ringe rundt for å finne en pris på akkurat den motoren jeg trenger før jeg gjør noe mer.
ølgrim

ølgrim
15.05.02 19:23
Har funnet feilen nå. Det var toppen som var loka, men det går an å reparere. En av ventilstyringen hadde knukket tvers av, så den ene ventilen lå helt løst, så olja har trolig bare rent gjennom. Hvordan det har skjedd, er det ingen som vet, men delene kom på 5-600 kroner, og jeg får en mekaniker som er spesialisert på sylindeerborring og topper til å reparere toppen. Han tar 1700 kroner for jobben, så da er det forhåpentligvis et lys i tunnellen allikevel.
Fiatfantast

Fiatfantast
16.05.02 10:25
Ja da blir det oljeforbruk :-) Min første bil var en 78mod BMW 320/6. Her hadde samtlige ventilstyringer sklidd mer eller mindre ut av toppen. Det ble mindre grillukt og blåos etter overhaling gitt.....

Fiatfantast
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg