Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bilister er jo ikke riktig rette i hodet...

NYTT TEMA
goBilbo1

goBilbo1
15.05.02 17:08
Kom nettop inn døra etter en liten tur på min kjære tupperware scooter og jeg må si at det var bare flaksen som gjorde at jeg kom levende hjem. Jeg bli tatt gjen av en bil i en svingete uoversiktlig oppoverbakke. Siden jeg putret oppover i 35 km/t hadde jeg til hensikt å legge meg ut i en busslomme 30-40 meter opp i bakken å la stakkaren slippe forbi. (det var jo i en 40 sone, så det er klart at fyren var utolmodig). Men DET hadde ikke vår bilist til hensikt å vente på nei....han kjører opp i ræva på meg, vrenger ut i motgående kjørefelt (midt i svingen), og møter en lastebil på tur ned bakken. Han kaster seg så rett tilbake i riktig felt, akkurat der jeg ville vært, hadde jeg ikke da tilfeldigvis nådd busslomma, og svingt ut for å slippe forbi flere biler som kom bak...Jeg holdt med andre ord på å ende som dørpryd.

Dette har skjedd flere ganger denne våren. At bilene kjører forbi er greit gjort, men hvor i huleste er det de lærer at man foretar forbikjøring midt i en sving?

Er det flere som har hatt slike oplevelser her?

Yourstruly

Yourstruly
15.05.02 17:23
Du vil alltid bli nedprioritert hvis du i det hele tatt blir sett. Bortsett fra hvis du kjører en større sykkel enn bilistens bil. Velkommen som motorsyklist på norske veier. Håper du overlever lenge nok til å få klaget til myndighetene.
Kjør passivt! (Hvis det er mulig å kjøre mer passivt på din sykkel :-)
goBilbo1

goBilbo1
15.05.02 17:32
"Yourstruly skrev:
Du vil alltid bli nedprioritert hvis du i det hele tatt blir sett. Bortsett fra hvis du kjører en større sykkel enn bilistens bil. Velkommen som motorsyklist på norske veier. Håper du overlever lenge nok til å få klaget til myndighetene.
Kjør passivt! (Hvis det er mulig å kjøre mer passivt på din sykkel :-)"

Takker og bukker...men "motorsykkelen" er en sånn liten 50cc plast scooter fra Taiwan av billigste merke...

Har kjørt bil i 13 år nå, og har nok hatt min opplevelser når det gjelder tohjulinger på veien (jeg så dem ikke)....så jeg vet det der med at man ikke blir sett....men denne fyren så meg nok, siden han la seg ut for å kjøre forbi meg...

Er ikke den som løper og sladrer til myndighetene :-)
desperado

desperado
15.05.02 19:21
Trim mopeden!!

iamadesperado[3300]
Yourstruly

Yourstruly
15.05.02 23:07
goBilbo1 skrev:
"Er ikke den som løper og sladrer til myndighetene :-)"

Mente ikke anmeldelse i ditt tilfelle.
Tenkte mest på debattene rundt hvem det er som trenger bedre opplæring mest, bilisten eller motorsyklisten. Men også for å påvirke myndighetenes og allmenhetens generelle syn på motorsykler som nyttig transportmiddel, i forhold til å se på det som et unyttig leketøy. Motorsykkelens rett til en plass på veien.
RikkyRally

RikkyRally
16.05.02 07:11
Hvis du ikke får mer enn 35 på mopeden i oppoverbakken, er ikke det akkurat bra for trafikken heller. Foreslår en liten trimming.
wallace

wallace
20.05.02 17:05
Vær passiv sjåfør, og aktiv med tuta når du ikke blir sett.
metallking

metallking
25.05.02 17:07
åhh har ei lira historie om akkurat slike tilfeller..

har en Derbi gpr som er tatt ut plomberinga og går 80km\h... var ute og kjørte aleine på vegen, hold fartsgrensa (60) og kom i ein sving...der sida det ikkje var en einaste bil på vegen (hadde fulle kontroll) ville ej legge meg litt i svingen....men plutseleg ut ifra ingenting kom en bil,...den hadde sikkert 100 for ej verken såg den, hørte den eller såg lysa i spilet...den holdt på og meie meg ned....max 1 m fra meg druste den forbi på innesida av svingen....sverger på at den kom fra inngenting... skremte meg sann ej nesten datt av sykkelen...

faen som forbanna ej blei..

nb... har dokke lakt merke til at veldig få biler skrur av langlysa om kveldane....dei driter jo i oss
desperado

desperado
25.05.02 18:04
Du har fet moped!

iamadesperado[3300]
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg