Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Peugeot Speedfight 2

NYTT TEMA
Ludde86

Ludde86
16.05.02 22:52
Jeg lurer på å kjøpe meg en Speedfight 2, er det bra eller dårlig valg av scooter?
johansen1

johansen1
17.05.02 20:51
Det er ett av de bedre valgene du kan ta.

Fordeler:
-Sterk motor, drar meget godt i oppoverbakke. Det er vel akkurat det som kjennetegner Peogeotmotorene.
-Kult design!
-Stor med god plass frem til rattet. God plass til en ekstra person (men det er dessverre ulovlig for alle over 10 år).
-behagelig å kjøre.

Ulemper:
Svak støtdemper foran. Det er ny type støtdemper og ser stilig ut, men den er svak. Ift. andre scootere jeg har kjørt, så takler den ikke store homper eller hull særlig bra, og slår oppi. Støtdemperne har altså en tendens til å bli for myke for fort.
Dyre delepriser, men der har jeg lite referansegrunnalg.
Bråker mer enn andre merker jeg har kjørt.

På et generelt grunnlag er dett en scooter jeg godt kan anbefale, og selv har eid. Kjører nå en Yamaha Aerox og er vellkdig godt fornøyd med denne også, men Speedfighten drar bedre i bakkene.

stianbe

stianbe
19.05.02 00:35
"Kjører nå en Yamaha Aerox og er vellkdig godt fornøyd med denne også, men Speedfighten drar bedre i bakkene.

Har du trim? Benellien min har effektpotte og jeg har ennå ikke opplevd å få speedometer-nåla under 70 merket samme hvor bratt bakken er. Dvs si en reel fart lik 60, ettersom scooteren har 10 i misvisning. Bra for det om syns jeg til å være 50 cc med kun diskret effektpotte...

Stianbe
desperado

desperado
20.05.02 19:52
Kjøp heller Aprllia Diteck eller Yama Aerox...

iamadesperado[3300]
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg