Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mopedlappen

NYTT TEMA
gubbendarius

gubbendarius
02.06.02 15:51
Jeg benyttet meg ikke av tilbudet jeg fikk av skolen om å ta mopedførerkort.
Er det mulig å ta slike førerkort på vanlige trafikkskoler?
Må man da sørge for å øvelseskjøre selv, og ta teoriprøvene på trafikkskolen?
CHST

CHST
02.06.02 16:58
du kan ta mopedførerbevis på de fleste kjøreskoler.
Jeg vil påstå at kjøreskoler er bedre enn vanlig skole.
Jeg hadde aldri kjørt moped før jeg begynte på
kjøreskole. kjørte bare på kjøreskolen.
Sinka

Sinka
02.06.02 18:42
Jeg tok lappen på kjøreskole kostet 2100. Andre som har dette som tilbud via skolen får det mye billiger, mitt råd er ta det på skolen. Teoriprøve- Vi tok en prøve som vi rettet selv, den hadde ingen betydning. Du kan ikke stryke, de har ikke lov til å stryke deg vis du tar teori og oppkjøring. Du kan godt tryne på motorveien, kjøre på rødt og rase rundt på fortauet. Uansett så får du lappen, det er bare et spørsmål om pris.
gubbendarius

gubbendarius
02.06.02 19:48
Jeg har ikke lenger muligheten til å ta lappen på skolen, da jeg ikke benyttet meg av den muligheten. Jeg får vel punge ut da.
Har jeg lov til å øvelseskjøre litt rundt i nabolaget selv om jeg ikke er 16 ennå?
Sinka

Sinka
03.06.02 12:40
Nei...

Sjangsen er liten for at du blir stoppet og hvis det skjer pleier de være rimelige med sånt. Du bør ikke satse på at du blir stoppet av noen med humor.
Jeg kjørte moped når jeg var 14, kjørte i nabolaget og skogen og har aldri blitt stoppet.
Det må du selv velg om du er vilig til å ta sjangsen
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg