Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

mange dumme motorsykkelister..

NYTT TEMA
CHST
CHSTInnlegg: 1899
16.07.03 18:51
I dag var det ganske mange motorsykkelister på veiene og jeg la vel spesielt merke til noen av de..

Det begynte da jeg var på vei til jobb.. Klokken var ca 0710 da jeg lå i venstrefeltet i damsgårdstunellen og kjørte i ca 95.. Da så jeg noe som blinket bak meg så jeg blinker for å legge meg over til høyre. Der kommer det en motorsykkel på et hjul og blåser forbi meg.. Da jeg treffer på han opp på broen etter tunellen bremset han ned og pekte på hodet sitt og på meg etter på. Han kjørte i en dongeribukse og t-skjorte..

et par timer seinere ser jeg en "skole" motorsykkel. Eleven hadde kjøre utstyret i orden og læreren hadde en dongeri bukse, sandaler og en jakke..

På motorveien mot åsane kommer det 3 sykler som kjører slalom mellom hverandre.. Vil tippe farten var ca 110-130 kmt..

Så bare to personer som hadde fullt kjøreutstyr på seg..

Hondaen
HondaenInnlegg: 161
20.07.03 15:29
Dessverre så er det endel slike tullinger på veien....... men de forsvinner med årene..

Personlig bruker jeg alltid fullt kjøreutstyr :)
mcfan
mcfanInnlegg: 36
20.07.03 21:57
Lett for å bli fristet om våren, kommer nokk alltid til å være sånn. Forhåpentlig lærer folk etter en ulykke eller to......
oyvingun
oyvingunInnlegg: 558
20.07.03 22:24
Nå vet jeg hverken hvilken fartsgrense det er i eller hvor Damgårdstunnellen er, og ikke forsvarer jeg motorsyklisten heller, men hvorfor lå du i venstre felt? Var det biler i høyre felt som du skulle kjøre forbi? Virket ikke sånn iom at du kunne legge deg inn umiddelbart da han blinket på deg.
På tysk finnes det et passende uttrykk for sånne som deg: Linksfahrer!

Hvis du derimot hadde en god grunn til å ligge der du gjorde og/eller at du ikke er en Linksfahrer så trekker jeg tilbake kritikken og beklager på det sterkeste.
Men hvis ikke: Lær deg trafikkreglene!! ;-)

Fravær er det beste forsvar..
Chrizz
ChrizzInnlegg: 1174
21.07.03 22:42
"Linksfahrere" er det værste som finnes!
Har forøvrig lagt merke til at det er flest utlendinger som ligger og soser i venstre felt, uten å være rasist vil jeg jo tro at det kommer av den totale mangel på trafikkregler/forståelse i mange av de landene.

I disse dager er det altfor varmt å kjøre sykkel med kjøredress.
Blir shorts og t-skjorte på meg!

De aller fleste jeg møter har full dress da..
CHST
CHSTInnlegg: 1899
21.07.03 23:39
oyvingun skrev:
Nå vet jeg hverken hvilken fartsgrense det er i eller hvor Damgårdstunnellen er, og ikke forsvarer jeg motorsyklisten heller, men hvorfor lå du i venstre felt?

++++++++++++++

Det er 80 i tunellen.. Jeg hadde akkurat kjørt forbi en bil, men ikke lagt meg over igjen..
oyvingun
oyvingunInnlegg: 558
22.07.03 00:19
OK, jeg tok feil av deg. Du var da uklanderlig synes jeg. Motorsyklisten fortjener grisebank. Finn han for oss og jeg stiller opp med balltre og blåselampe;-)

Fravær er det beste forsvar..
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg