Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VMAX ? Gratulerer til dere alle.

NYTT TEMA
VmaxNorway

VmaxNorway
24.12.03 07:15
Først av alt - gratulerer til dere alle som har valgt Vmax. Ingen Over - Ingen På siden, eller hva kan man si om en motorsykkel som har blitt produsert ""nesten ""uforandret i snart 20 år ? Har min 3 Max. Ang dette med forandringer på sykkelen så er det ganske mange # skjulte#. Som bremser - tenning -shimming av dyser - gear ratio - gear tannhjul - elektronisk tenning osv ++. Utvendig er det bare farger osv. som er forandret gjennom årene - utenom flytende bremseskiver da som kan sees :-)
Ang. Stage 7. har prøvd alt men kast ikke bort penger på dette samt 4-1 anlegg. Faktisk har min klubb i USA testet alle oppsett som finnest ang eksos-dyser og alle er ganske samstemte. Eksos anlegget på vmaxen er noe av det best avstemte som er montert på noen serieproduserte sykkler. Om du ikke skal trimme noe for jævleg da. Mye bensin gir mye avgass som dere vet. Men det finnest hjelp for dette og med en lett ombygning av original anlegget " oppbåring og montering av unit som regulerer motstanden i anlegget. Når det gjeldet Stage 7, så brukes dette som noen riktig skriver bare for og få Vboost effekten på lavere turtall. Bruk da heller en 1000 lapp på en Vboost controller. Da velger du selv hva turtall Vboosten kobler inn på - genialt eller hva. Se på denne linken www.enhansetech.com.au. Her finner dere en avansert controller som er både rimelig og meget bra. Har funksjoner som Vboost " alltid på-som Stage 7" og av, samt mange forskjellige funksjoner så som når den skal koble inn osv.. Selv om sjappa ligger i Australia så er det ikke mere en en god uke forsendelsestid til Norge. Og sjappa er seriøs. Firmaet lager avanserte servo system controllere til industrien. Sjefs utvikleren i firmaet kjører Vmax så han har laget en super Vboost controller til denne sykkelen.
Se også www.mek.com og www.exactrep.com for parts til maxen. Roar Aas på www.speed-dynoshop.no har også endel spesial deler for maxen samt en masse kompetanse om denne sykkelen. Bruk heller penger på kjøreegenskaper på maxen. Monter progresive fjærer i gaffelen - stiv av rammen - bedre calipere ++++ Ellers oppfordrer jeg alle dere som har Vmax å melde dere inn i en av Verdens største mc-klubber. www. v-max.com. Denne ligger i USA og har medlemmer World Wide. Koster bare noen få dollar i året. Dere får her alt av informasjon om denne sykkelen som først av alt vart produsert for USA. Medlemsblad osv, samt 10-20 % avslag i prisen på mange sjapper verden rundt. "" Det er begrenset hva man kan kjøpe i Norge."" Der borte er maxen rene kult sykkelen på høyde med H.D. Og det er også den eneste sykkelen som kommer inn på H.D treff om noen skal på noe sånt :-)
Ser at noen skal montere lystgass. Velg da High Power Systemet og ikke det amerikanske NOS. Har prøvd begge så jeg har endel erfaringer med dette Se denne linken www.noswizard.com , disse anleggene har også agenturer i Norge som www.oddbjornsmotor.no. Eller er det bare å vente på våren :-)

GOD JUL OG GODT MC ÅR

Hilsen
Black Max - 165 på hjulet uten N2O
vmaxnorway@hotmail.com
ctrlaltdel

ctrlaltdel
22.12.06 02:09
V-MAX ser tøff ut og der stopper det. Flott om du bare skal kjøre rett frem.
maxg

maxg
22.12.06 07:45
Har kjørt V-Max siden 1999 jeg.
Min er en 1994.
Dvs siste utgave med flytende skiver og 2 stemplede kalipere og 43 mm gaffelbein.
Min var en norsk org. med 102 hk, den bremset 86 hk på bakhjulet.
Monterte steg 7 kit med slip-on potter, effekten økte til 121 hk på bakhjulet.
Benkjustert naturligvis.Jeg er MEGET godt fornøyd.
Lyden ble 3 hakk vassere og med KN filtere tok lydbildet helt av..
Org.pottene rører jeg ikke , de er dyre og har ingen planer om å skjære i dem.
De ligger i en eske i garasjen.

V-Max er en kommende klassiker.
I siste MC avisa står det et stykke om 10 sykler som er kommende objekter.
Kun 1986 Honda VFR kom høyere.

Verditapet er også svært hyggelig . kjøpte min for 110.000 kr i 99 , den er fremdeles strøken og verdien idag er ikke mye mindre.8 år seinere.
Min har kun gått 41K km.

Er ikke tilsalgs selv om den pga av liten tid ikke er blitt kjørt på 3 år.....
Men når ungene er større skal den taes frem igjen...

eddard
23.12.06 12:46
maxg skrev:
Er ikke tilsalgs selv om den pga av liten tid ikke er blitt kjørt på 3 år.....
Men når ungene er større skal den taes frem igjen...
----------
Dette er en type kommentar jeg aldri kommer til å forstå. Er det ikke mange korte ærend du kunne tatt med Vmaxen i stedet for bil, og faktisk spart tid på det ?

Motorsykkel er laget for å brukes, ikke for å beundres inne i en garasje.

Ellers må man jo være gal for å gi over 100.000 i dag for en v max fra 80-tallet, spesielt siden de kan fås for langt mindre.
http://www.abcrubrikk.no/n/mc.asp?METTO=V-MAX&MET=SELGES&KODE=2&ID=14175&email=stig.kj@hotmail.com&mcmerke=Yamaha

Forresten, er det ikke en ny VMAX på vei snart - da tenker jeg på en helt ny modell.
eddard

eddard
23.12.06 13:31
ctrlaltdel skrev:
V-MAX ser tøff ut og der stopper det. Flott om du bare skal kjøre rett frem.
-----------
Det gir jo litt mening i og med at VMax er laget for å være den ultimate lyskryssracer - den er rett og slett laget for å akse fort og gå stabilt rett fram.

Så en beskrivelse av den som sa at den var en av få kjøretøy som gjorde det å kjøre rett fram svært morsomt.
maxg

maxg
24.12.06 22:13
eddard skrev:
Dette er en type kommentar jeg aldri kommer til å forstå. Er det ikke mange korte ærend du kunne tatt med Vmaxen i stedet for bil, og faktisk spart tid på det ?
----------------------
Skjønner hva du mener.
Poenget er at V-Maxen min er 100% strøken og jeg finner sannsynligvis ikke samme sykkelen (km.tillstand)igjen om 3-5 år om jeg prøver.
Og jeg vil ha V-Max.
Siste året jeg hadde den registrert kjørte jeg 150 mil.
Dekk, oljeskift, ventiljustering, forsikring og årsavgift blir lett 8-10.000 kr.+ bensin
Det blir dyre km. spesielt mtp at jeg mye annet å bruke penger på.

Jeg har ikke økonomisk behov for å selge den og har derfor V-Maxen stående lunt og godt i oppvarmet lokale til ungene er større og mulighetene til å kjøre er flere.

maxg
24.12.06 23:47
eddard skrev:
Ellers må man jo være gal for å gi over 100.000 i dag for en v max fra 80-tallet, spesielt siden de kan fås for langt mindre.
-------------
Er enig i at V-Max er "overpriset" sammenlignet med endel andre.F.eks 5-6 år gamle RR .
Eller Yamaha FJ fra samme tid som koster halvparten.
Men det er markedet som bestemmer og når "slitne" Harley Davidsom fra 1985 koster 130.000 eller Kawasaki H2 fra 1972 koster 100.000 er ikke 80.000 så ille for en MC som er i ferd med å få klassiker status og som alle MC intereserte kjenner til og har en mening om.Den koster å kjøpe men de får man igjen ved salg.

V-max er desuten ikke "bare" V-Max.
Den sykkelen du linker til har f.eks de gamle spile felgene (type virago), platefelger kom i 1988.
Den har heller ikke de flytende 298 mm bremseskivene og 2 stemplede kaliperene som kom rundt 1990 foran.(samme som FJR 1300)
I tillegg har den 40mm gaffelbein og ikke 43 mm som kom i 1993?
Kort fortalt gjennomgikk V-Max en rekke endringer gjennom årene.
Dog kun fargeforskjeller etter 1993 såvidt jeg veit.
At den sykkelen i tillegg er bruktimportert teller negativt på bruktprisen.
US og norske utgaver har endel forskjeller bl.a speedometer, speil og forskjeller i El.nettet.

Hvis han skulle få 60.000 for denne er ikke 85.000-90.000 så ille for min norske 94 mod. med komplett historik og ekstrautstyr (ikke montert) som.styrekåpe, sissybar,saltasker, medfølgene org.eksos mm.

Å selge den er 0 problem med folk er kresne, mange veit hvilke modeller som de vil ha og ikke.

eddard
25.12.06 12:07
maxg skrev:når "slitne" Harley Davidsom fra 1985 koster 130.000 eller Kawasaki H2 fra 1972 koster 100.000
---------
De to eksemplene her er jo virkelig bevis på at folk er splitter pine gal !
Harley får man jo ny i alskens retromodeller, de kunne jo like gjerne kalles retro-motorcycles. Og en slik gammel kawa får man jo faktisk også med ny teknikk i retromodell.
ctrlaltdel

ctrlaltdel
04.01.07 05:44
Det er godt mulig :) Men om en er ute etter å kjøre fort rett frem, ville jeg personlig heller satset på en Hayabusa feks :) Den kjører jo fletta av en Vmax og ikke minst har den kjøreegenskaper utenom rett frem kjøring.

Men for all del, smaken er som baken og smak og behag kan jo ikke diskuteres egentlig. V Max ser da tøff ut, det skal den ha for.

Dyr hobby denne "lyskryss" burnouten ;)
eddard

eddard
06.01.07 17:17
Forresten MaxG, her er en link jeg tror du vil like - tuningfirmaet No-Limit-custom har en spesialutgave av V-max kalt Asmodis, med ganske så røff styling, og dessuten NOS-anlegg og 192 hester i V-maxen.
http://www.no-limit-custom.com/vmax.htm

Ganske så ekstrem og absolutt ikke noe for meg, men tøft synes jeg nå likevel det er.
maxg

maxg
06.01.07 23:55
Den var griselekker!!!

ctrlaltdel
23.01.07 04:31
Den var utvilsomt ganske så bølle rå ja :)
abban

abban
13.03.07 10:56
Takk for den linken eddard.

Jeg er litt småskremt av den v-maxen jeg har. Asmodis hadde gitt små anfall..
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg