
Innlegg: 5
Hva er meningen med å sette veiavgiften på motorsykkel til 1785 KR.
Ikke sliter det noe vesentlig på veien(to hjul),den forurenser mindre en bil og
den skaper ikke kø.
Personer som bruker Motorsykkel til job når mulig bør premieres, ikke
ranes på denne måten.
Er vegavgiften på bil høy(Noe jeg mener den er) så er vegavgiften på Motorsykkel
meningsløst høy!
Gislano

Innlegg: 2602
nei slutt å tull da. dette går da ikke an. si at det er aprilspøk servert i mars.

Innlegg: 6
Nei det er ingen aprilspøk. Men det er ikke veiavgift - det er Årsavgift! En avgift kun for å ha skilt på kjøretøyet. Satsene kan sees i sin helhet under www.toll.no og årsavgift underhovedmeny. Les også om den nye oppbyggingsavgiften! Forøvrig finnes satser på bensin og dieselavgift, for den som leter, og ellers i detalj for hver enkelt vare i Norge.
Mvh diesel1730

Innlegg: 2602
dette bør få konsekvenser ved valget......

Innlegg: 16
Ja,det er sure penger å betale.... I tillegg kommer høye forsikringspremier for en motorsykkel som kun brukes noen få månder i året.
Det er innført tre forskjellige klasser av MC. Lett , mellomklasse og tung motorsykkel. Alle må betale lik årsavgift...
Forsikringsselskapene har "glemt" å innføre mellomklassen og disse sykklene blir forsikret som tung motorsykkel...

Innlegg: 5
Whining about taxes is nothing new and the Norwegian MC taxes are ridiculous. An alternative is to move out of the country. Over here (US) taxes are low and the motorcycles costs roughly 1/3 as back in Norway, and down here in the South (AR) our MC season is almost all year in 95% sunny weather. Even great roads.
You are welcome over here any time.
I am a Norwegian Crotch Rocketeer that started on a Tempo Sport back in -67 and had some 25 years of European biking before moving over the pond. Today I am happy with my new CBR929R and the Ozark mountains. See, when you pass 50 you really start to get "daarlig tid".
Sorry for the English, but no Norwegian characters on this keyboard.

Innlegg: 680
Enig, og ha med den forskjellsbehandlingen av varebil med to seter og en mc med to seter. Hvor mange private er det ikke som har grønne skilter for å spare avgift.
Det skulle vært straffeavgift på "varebiler" registrert på private isteden hadde ting vært nogenlunde rettferdig!!

Innlegg: 5
Turtall -
In the old days, people rode motorcycle cause they could not afford a car -
now, motorcycles are charged the same as cars - so people have a tough
time to afford a motorcycle. Guess, what comes around goes around.
In my years of motorcycling in Norway, we tried it all: We wrote the politicians,
we demonstrated on our bikes, wrote articles, invited politicians to our centers, etc. - all for dead ears. A MC is used normally just 1/2 the year, use less gas than most cars, has only two wheels on the road, and normally more environmental friendly than most cars. But the system does not care.
Guess the government don't like us. Keep them RPMs going, turtall!
PS: Sorry, but we don't have the Norskie characters over here.