Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Livet er uretferdig

NYTT TEMA
Møppertmannen

Møppertmannen
11.07.01 16:42
Jeg er så uheldig at jeg er født sent på året. Når det er lovelig for meg å kjøre moped har normalt snøen allerede begynt å lave ned. Jeg har tatt moped lappen og det erger meg mye at de som er født et par måneder før meg nå kan lovelig kjøre på veien. Er de mer skiket til å kjøre på veien enn meg bare pga. at de er noen måneder eldre en meg?? Jeg er utrolig god til å kjøre, har kjørt crossere, diverse mopeder , lett motorsykkel, tung motorsykkel uten et problem, jeg kjører som en gud!! Jeg kjører ikke som en idiot heller, jeg kjører mer ansvarlig og voksent en de som har lappen. Hvorfor skal det ha noe å si når på året du er født? Jeg synes man bør ha lov til å kjøre moped fra det året man fyler 16. Nå erger jeg meg blå over at alle kameratene mine kan kjøre å ha det moro. Når jeg har lappen snør det jevelig festelig for meg, og når de andre kjører bil raser jeg fortsatt rundt på moped! et par måneder fra eller til har ikkeno å si.
Systemet suger. hva synes du, bør ikke det være lov å kjøre moped fra det året man fyller 16,hvis man er skiket til det altså???
Politikere er bønder og vi er kua. De melker oss tørre og så sender de oss til slaktern for å tjene noen ekstra kroner. Død over politikerne
dondon

dondon
12.07.01 19:22
Helt enig! Det samme burde gjelde som sagt bil + alkohol og røyk og andre 18-års priviliger. Når du har gått på skole i 12-13 år så er det ikke den biologiske alderen som teller, men den sosiale alderen. Selv er jeg født i mai så jeg er ikke så uheldig, men jeg syns synd på dem som er født i slutten av desember f.eks.

dondon
Møppertmannen

Møppertmannen
13.07.01 17:59
Ja, jeg kjører nå moped ulovlig. Gidder ikke vente på lappen for da er sesongen over. Kjenner også mange andre som er utålmodige og kjører uten. Blir vi tatt så får vi utsetelse på bil lappen. Grovt uretferdig når jeg tenker på de tulingene som har lappen og sånn de kjører. De kjører på mopeder som aldri i livet hadde kommet gjennom kontroll hos biltilsynet. Mange mangler bremser, lys og annet min mope er helt lovlig(hvis man ser bort fra alt trimutstyret;-). Jeg synes at man heler burde teste alle som skal ta moped lappen , og sjekke om de er skikket til å kjøre. Vet om mange som ville ha strykt der. En på moped kurset mitt tryna på motorveien!! Utrolig, ei helt rett slette og har bare tryna. han fikk lappen bare fordi han er 16. Mens jeg som kjørte pletfritt fikk ikk fordi jeg er 15.
bxgti

bxgti
13.07.01 19:42
Sånn er livet! Moped"lappen", egentlig er det bare et bevis. Hva det beviser er nå så som så... Men, mopedbeviset er sinnsykt lett å ta, ei ape kunne sikkert klart å ta det med litt trening. Dette er jo idiotisk, opplæringen er den dårligste du noen gang kan finne for et kjøretøy i Norge, samtidig som kjøretøyet er det farligste å ferdes med i trafikken!! (blir litt bedre når den er trimmet :) )

Et tips: Piggdekk. Regner med du suser rundt på en crosser, TSX/DT el. Ikke no prob. å kjøre på vinters tid da, kanskje ikke så lurt på holka, men snø går fint :)
Møppertmannen

Møppertmannen
14.07.01 14:56
Kjører MT på veien, men om vintern parkerer jeg den. Har også crosser, 125 Kawa KX. Den går stygfort, er bare ute på veien enkelte ganger. Møtte snut her om dagen, stoppet ikke. Bånn gass inn i skogen og kjørte hjem. Traff nesten noen turgåere. Hadde jeg stoppet hadde lappen ryki. Siste gang jeg tar Kawan ut på veien, bråker for mye ;-)
dondon

dondon
15.07.01 16:37
En på moped kurset mitt tryna på motorveien!! Utrolig, ei helt rett slette og har bare tryna. han fikk lappen bare fordi han er 16.

Utrolig dum hvis du kjører på motorveien med en moped uansett.

dondon
Møppertmannen

Møppertmannen
15.07.01 20:03
Dette var når vi kjørte opp!! Kjørelæreren tok turen ut på motorveien og alle lå flatt på styret for å ta han igjen. Vi kjørte Vallaro som gikk i 45km/h, 60 fikk vi presset dem opp i, men det var nedoverbakke. Jeg la nest sist og han som tryna kjørte par meter bak meg. Jeg så i speilet , han dreiv av og horna og skulle ha oppmerksomhet. Plutselig helt uten grunn la han seg ned i 40km/h. Skjønner du hva jeg mener, han skulle ikke ha hatt lappen. Kjørelæreren skulle heller ikke ha kjørt ut på motorveien, vi hadde jo ikke lov til å kjøre der. Fartsgrense 80, toppfart med medvind 45, lurt tenkt av kjørelerern. Det er jo mulig å kjøre på motorveien hvis du har litt trimma moppe.
dondon

dondon
15.07.01 21:22
Det er ikke LOV å kjøre på motorveien med moped hvis du ikke visste det. Han kjørelæreren deres må ha vært ganske blåst i hodet. Nå vet jeg ikke hva du mener med motorvei, men for meg er det såkalt klasse A (firefelts) eller B motorveier hvor fartsgrensen er 90 km\t og det er strengt forbudt for all umotorisert ferdsel + 50 ccm mopeder.

dondon
Møppertmannen

Møppertmannen
16.07.01 17:52
Da var det vel B motorvei. fartsgrensa var der var 80. Pugger du norske lover på fritiden kanskje? HeHe bare kødda. Kjørelærern var temelig blåst som du så. Har du moped du eller? Jeg vurderer å kjøpe ny når jeg får lappen. Vurderer Derbi GPR eller Apillia RS50. Derbi er ganske heftig 9 gamp ved 9000 omdreininger orginalt. Bytter du dyse, svanehalsen på eksosen og drev gjør den 100+ Med trimgasser og den råeste trimsylinderen på 80ccm(koster 6000kr!!) Gjør den 150km/h!!! Da tror jeg du kan kjøre på motorveien jeg. Men så koster den 29000kr. Litt mye for ei moppe. Og så må den jo trimes.
iamadesperado

iamadesperado
05.08.01 15:25
Møppertmannen:

Tok du lappen på Leck-Hansen?

turbovectra

turbovectra
11.08.01 15:17
Spar pengene, kjøp bil istede!!!!
iamadesperado

iamadesperado
11.08.01 21:41
2 år er leeeenge å vente! Deilig med moppe!

iamadesperado/triggerhappy[416]
Møppertmannen

Møppertmannen
11.08.01 22:35
Nei, åsen det?? Åsen har furian din det, noe trøbbel?
iamadesperado

iamadesperado
12.08.01 16:53
På Leck-Hansen kjørte vi Wallaroer og kjørelæreren var smågal. Furia'n går som ei klokke, men det er litt for mye kjedeslark, skal fixe det nå. Skal ha på effek-potte i neste uke, nå er den uutholdelig treig.

Møppertmannen

Møppertmannen
12.08.01 17:33
Nei, åsen det?? Åsen går det med furian din, noe problemer???
Møppertmannen

Møppertmannen
12.08.01 17:35
Nei, åsen det? Hvordan går det med Furia'n din, noe problemer??
Møppertmannen

Møppertmannen
12.08.01 17:37
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 21:51)

iamadesperado

iamadesperado
22.08.01 19:09
Gikk på trynet i foregårs. Er til oppretting nå.

Møppertmannen

Møppertmannen
23.08.01 13:36
Åsen skjedde det??
iamadesperado

iamadesperado
23.08.01 14:52
Kjørte inn mot en rundkjøring i ca. 10-15 km. Det hadde regnet og var ganske glatt. Foran meg kjørte ei kjærring på scooter. Plutselig bråstoppet hun. Avstanden mellom henne og meg var ca. 10 meter, så det var ikke noe brå panikk-bremsing, men hjulet skled og plutselig lå jeg der.
Shit happends, er bare glas det ikke gikk i 70-80, da hadde jeg bvært ille ute.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg