Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

RMX trim

NYTT TEMA
Møppertmannen

Møppertmannen
24.07.01 16:35
Er det noen som har noen erfaringer med trimming av RMX50. Effektanleg er montert, også større dyse og åpnet luftfilteret. Jeg har lyst til at den skal få bedre båndrag. Han trekker dårlig på lavt turtal og går tregt i oppoverbakker. Hva anbefalles? Er det lurt å blodtrimme den?
jeger401

jeger401
25.07.01 10:37
En totakter tåler svært mye trimming. Imidlertid får du problemer med bunndraget.
Når du trimmer får du maks dreiemoment på et høyere turtall. Hvis du har variomatic vil dette gi problemer i bakkene. På en sykkel med manuelt gir vil du kompensere dette med å holde høyere turtall på et lavere gir.

Jegern
hatabyfolk

hatabyfolk
25.07.01 16:12
Sett på all trimmen du kan finne.
Møppertmannen

Møppertmannen
25.07.01 18:44
Vis jeg blodtrimmer RMXen vil motoren vare lenge da? Siden peden er så ny har jeg ikke lyst til å skru på den for mye, vurderte en periode å sette på RM 80 eller 125 motor på. RM motorane skall passe rett inn har jeg hørt. Jeg la det prosjektet på is. Jeg kunne jo satt på 47mm sylinder og 19mm gasser. Da skal den gå 100-120 avhengig av drev. Det jeg er redd for er at motoren skal skjære seg og at jeg kommer til å få en dårligere pris for den når jeg selger.
iamadesperado

iamadesperado
30.07.01 10:47
Tror den skal tåle det. Vær forsiktig under innkjøring, så går det bra.

iamadesperado/triggerhappy[416]
Larxius

Larxius
01.10.01 22:34
Suzuki RMX: Denne mopeden går utrolig dårlig orginalt. Det orginale eksosanlegget er helt tettet igjen, og må byttes. Orginalpotta er festet med en spesialskrue bak. Den enkleste måten å få skruen opp på er å slipe en spor med vinkelsliper. Deretter kan du skru opp skruen med slagtrekker eller en stor skrutrekker. Komplett effektanlegg til denne mopeden koster 1295,- Dette øker toppfarten til 85-90km/t. Luftfilteret er plombert ved luftinsuget. Skjær opp inntaksplaten slik at alle rillene har åpning. Dette må kombineres med større dyse (ca 80). RMX går meget bra med trimsett (1200-1400,-) og effektanlegg. Med trimsett blir draget på mellomturtall drastiskt bedre. Toppfarten blir da 95-115km/t avhengig av dreving. Dersom orginalforgasseren brukes, må større dyse monteres (ca 80). Større forgasser gir sterkere motor.

GSXR600

GSXR600
06.10.01 20:00
så du har klart klart å kopiere fra crash'n burn, ja....
Larxius

Larxius
14.10.01 20:22
Ja, hvorfor ikke, de kan det bedre en meg. Det er vel litt tungvint å gjøre den samme jobben omigjen når den allerede er gjort, syns du ikke?

NB:Dette var en oppdatert fra C&B, ikke den som sto der før.

FUCK COPYRIGHT BEFORE IT FUCKS YOU!
DSoervik

DSoervik
18.10.01 11:03
En Suzuki RMX50 går 85 ca med orginalanlegg...dette har jeg erfaring fra min egen rmx...jeg tok ut det som tettet potten fremme ved inngang til sylinder ned i svanehalsen...tok det ut..satte i ett rør som er 12 mm tjukt og sveiset tett..da gjekk den ganske godt...med effektanlegg og orginal dreving har jeg papirer på at den går 105 kmh. Testet på testbenk.Effektanlegget er fra Kundo i spania..er ikke til salgs før 1-2 mnd. hos Mc-Deler A/S 70048000 tlf. Desutten er RMX vannavkjølt noe som gjør at den tåler ganske så mye..å blod trimme den er ikke noe problem skjærer den seg så er det som regel kun stempelet som går..dette merker du umiddelbart etter skjæring.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg