Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Scooter, once again.

NYTT TEMA
FormerUser
FormerUserInnlegg: 164
07.12.05 18:33
Får lappen over nyåret, og må få kjøpt meg en scooter nå snart. Den skal bare brukes til byturer. Dvs avstander på 3-4 km.

Ville hatt Honda SFX, men de har vel sluttet å selge? Lurer på å kjøpe en brukt.
Alternativet kan være å kjøpe en Yamaha Jog R. Onkelen min eier en mcsjappe, og jeg får denne for 16 000. Pluss han kan trimme den til å gå 80km/t.
Hva mener dere? Noen andre forslag? Vil helst ha en "kul"(hvis det kan brukes om scooter) scooter som i tillegg går noe. Svart farge er ett "must";)

På forhånd, takk:)
loso
losoInnlegg: 129
08.12.05 10:53
16 000 var ikke mye til snill onkel.. forsatt dyrt for en Jog r hvis onkelen din eier hele sjappa..

Gilera runner sp 50 er en fet sykkel, ikke så veldig dyr heller. Sjekk også ut Peugeot Speedfight 2 og Peugeot Jetforce før du kjøper deg en sykkel.

Lykke til;)

FormerUser
08.12.05 16:47
Hmm, er ikke det så billig altså? Har ikke peiling på priser og slikt, skjønner du.

Har du link til noen av de?

Takker så meget:)
Elektrojet
ElektrojetInnlegg: 23495
08.12.05 21:01
Skuter og mopp er ikke motorsykkel.

FormerUser
08.12.05 22:57
Si meg, hvilket forum ville du lagt dette inn på da? Tulling..

Noen flere som vil hjelpe?
Elektrojet
ElektrojetInnlegg: 23495
08.12.05 23:01
Backstage, uten tvil. Forumet her heter Motorsykkel.

FormerUser
08.12.05 23:38
Jeg skal ta meningen din til etteretning, men tviler på at jeg kommer til å gjøre noe med det.
Hillebilly
HillebillyInnlegg: 2063
09.12.05 11:30
Hørte en gammal definsjon på motorsykkel.
Den var som følger: En motorsykkel er et motordrevet kjøretøy på to eller tre hjul.
I senere tid ser vi att firehjuls kjøretøy også har blidt godkjent som motorsykkel.

Og faktisk så har både skutere og mopper motor og 2 hjul.

Dermed så er trådstarter på riktig forum
loso
10.12.05 01:07
idiot.. scooter er jo en sykkel med motor, altså en "motorsykkel"... eneste forskjell på motorsykkel og scooter er størrelsen på motoren og gira..

FormerUser skrev:
"Har du link til noen av de?"
------------

Seff ;) :
http://www.gilera.no/index.php?id=11 = Gilera sp 50 runner
http://www.mcpoolen.se/images/moped/peugeot/2002/speedfight2-ac-eu1/svartmattsvart-sida.gif = speedfight 2
Tror ikke peugeot jetforce finnes i svart, men er en fet scooter..

Når det gjelder Yamaha Jog R, så er nok 16 000 helt vanlig pris.. men er det en god onkel du har, så får du prisen ned i 10 000:p
Si at det kan være både jule- og bursdagsgave for et par år fremover;)
FormerUser
11.12.05 15:55
Takker så mye for svar og hjelp, loso.

:)

Lr0eDaL
Lr0eDaLInnlegg: 173
12.12.05 00:58
På Crash.no selger de Skyteam PBR, og Jincheng Dax. Disse selges svært billig, og har en flott og holdbar 4t-motor. De har gir, though, men ville heller anbefalt deg å kjøpe deg en av disse, og lært deg å gire. Da har du råd til en sykkel, 110cc-motor samt montering av denne, og du ville fortsatt hatt penger framfor om du skulle handlet en Jog-R av onkelen din.
loso
12.12.05 10:23
og slike sykler ville du gledelig ha kjøpt å kjørt rundt på?

*Kremt*Grelle som faan*Kremt*
Lr0eDaL
Lr0eDaLInnlegg: 173
13.12.05 01:35
Jeg har selv en Jincheng Monkeybike, som jeg kjører rundt på. Motoren er upåklagelig, og har powerfilter samt eff.anlegg som sørger for en rå 4t-lyd. Den skiller seg også ut, ettersom ikke mange har den og at jeg har bygd om min. Ville heller kjørt alle de jeg har nevnt en Sfx eller scooter generelt. :) 4takt for the win.

FormerUser: Forøvrig burde du styre unna Giliera Runner, selv om den er nevnt tidligere. Pluss med den er at den er romslig, og har stor tank. Men utseendet ser gammelt ut og den går dårlig. Da går du heller for Yahama Jog-R'n, den går langt bedre.
loso
18.12.05 00:40
Lr0eDaL skrev:
Forøvrig burde du styre unna Giliera Runner, selv om den er nevnt tidligere. Pluss med den er at den er romslig, og har stor tank. Men utseendet ser gammelt ut og den går dårlig.
-------------

Sikker på at den "går dårlig"?

Selv vet jeg ingen ting om saken, har ikke kjørt en Gilera.. Men i følge tester jeg har lest har det stått dritt som at den har en rå motorytelse o.l.. er dette bare sprøyt det da?

Vurderer selv å kjøpe en Gilera, men vet ikke.. Hvis det stemmer at motorytelsen er tam, er det bare å glemme.. Men Gilera'n har jo en 5,6 hk motor, så bør jo være noe fart i den?
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester