Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Overføring skandiabanken til skandiabanken

NYTT TEMA
lampe

lampe
30.10.06 14:10
tenkte å overføre noen kroner fra min til noen annens konto, begge har skandiabanken, gikk ikke de overførselene med en gang før? nå må man sitte og vente.
wuan

wuan
30.10.06 17:12
idiot vis du overfører til deg selv på nettbanken så går det med en gang.
men til samma bank men til en annen sitt konto tar det 1 dag
HpUnited

HpUnited
30.10.06 22:12
kommer helt an på hvilken bank... i skandiabanken tar det 1 dag + evt helg...

i sparebanken (hvis begge har samme) så går det som regel på sekundet..
Gauteguten

Gauteguten
31.10.06 01:48
Skandiabanken tar tid ja. Men om du overfører fra Sparebank1 Møre til Sparebank1 Vestfold så bør det i prinsippet gå på sekunder.
--
Min pengeside:
http://www.hvordansparepenger.com
boot

boot
31.10.06 11:49
Neppe, siden bankkartellet skal ha rentene for en dag. Altså tar det en dag uansett hvor mange cm kontoene ligger unna hverandre.
Klarer man ikke tjene penger så skal man. Se på det som gebyr.
oyvindherman

oyvindherman
31.10.06 13:34
Rart at du kan si "neppe", når vi er mange som VET det.
syndig

syndig
31.10.06 14:10
når samboeren min fører over penger fra sin til min konto har jeg det på sekundet. samme når pappa fører over penger fra sin konto.
vi har alle tre kontoer i Terra samarbeidet.
oyvindherman

oyvindherman
31.10.06 17:54
Du har det sannelig godt! :-)
jsandvik_8

jsandvik_8
31.10.06 18:03
Idiot. Det er når på dagen man gjør transaksjonen som er avgjørende. Skjer det på morningen tar det maks en time å overføre til en annen bruker i skandiabanken.
Pinga

Pinga
01.11.06 01:31
Ser det er en vane å kalle en som stiller et spørsmål her inne for idiot.. Koselig.
Men som sagt tidligere så går det med en gang mellom sparebank1 kontoer (når som helst på døgnet), mens skandiabanken er litt tregere. Men overfører du tidlig på dagen, har hvertfall jeg opplevd de gangene jeg har prøvd, går det ganske fort, men overfører du på kvelden er det som å overføre til en annen bank!
Erdetmulig

Erdetmulig
07.11.06 21:38
Jeg jobber i SkandiaBanken og kan fortelle at dette i vårt tilfelle styres av BBS. Det er derfor delvis riktig at det har noe med tidspunkt på dagen å gjøre. Legger du inn overføringen før 11:20 rekker du siste 'kjøring' og dermed er pengene fremme samme dag.

Lengst tid tar det dersom du legger inn overføringen ca 12:00 en fredag. BBS gjør ingenting i helgene....

Pinga

Pinga
07.11.06 22:06
Men hvorfor går det på minuttet mellom sparebank1kontoer uansett når (helg, kveld, natt, dag) og ikke mellom skandiabankenkontoer.
Skjønner hvis jeg skal overføre fra Skandiabanken til feks DNB, men når det er mellom to kontier i samme bank, hvorfor er det forskjell da? Bare lurer forøvrig...
boot

boot
08.11.06 04:16

Jeg tror jeg tenkte feil og mente mellom to forskjellige banker.

Men er det slutt på at bankene uansett tar en valuteringsdag ved overføring?
Er det blitt såpass konkurranse at de dropper dette?
Erdetmulig

Erdetmulig
08.11.06 09:13
Jeg tror at pengene ikke egentlig er fremme på den andre kontoen, men at systemet vet at de er på vei og dermed gjør dem tilgjengelige. Bra system for kundene det spør du meg:-)
Antistatic

Antistatic
08.11.06 14:26
Siden du jobber i Skandibanken, og jeg er kunde der.... :-)

Er det virkelig sånn at en overføring/betaling fra en kontoeier hos dere, til en annens konto som også er hos dere, uansett går innom BBS altså? Så lenge dette er innenfor samme bank skulle en lissom tro at dette ble en omvei....men det er kanskje bare sånn systemet er....? :-)
Erdetmulig

Erdetmulig
08.11.06 14:42
Stemmer at den går innom BBS ja.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg