Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

23tusen minus

NYTT TEMA
dinjevlaidiot

dinjevlaidiot
13.11.06 04:50
på kredittkort.
overførte fra kredittkort til neteller til betonbetpoker.
alt borte..
MyliansMamma

MyliansMamma
13.11.06 05:22
Ikke no problem, norsk lov er på din side. Banken må dekke tapet.

solitude

solitude
13.11.06 07:59
MyliansMamma skrev:
>Ikke no problem, norsk lov er på din side. Banken må dekke tapet.

Så flott at norsk lov gjør noe lovlig som er almindelig godtatt alle andre steder i Verden som økonomisk kriminalitet.
MyliansMamma

MyliansMamma
13.11.06 08:04
Det finnes en paragraf i norges lover som gjør at man slipper unna. Man kan ikke ta opp lån for å spille. Kredittkort faller inn under dette, og baneken må selv dekke tapet. Bare spør på jusforumet om du vil ha en utredning om det :)

Jeg vet ikke helt hva du mener er ulovligheten? Kan du forklare?

vaughanfan

vaughanfan
13.11.06 08:25
ikke lenger mylian, er en lov fra 1902 som sier at man ikke har plikt til å betale spillegjeld hvis pengene var lånte.

Tror dinjevlaidiot mener Visakortet, for alle banker har sperret mastercard etc for slike ting etter at den loven dukka opp.
MyliansMamma

MyliansMamma
13.11.06 08:29

Takk for oppdateringen. VISA og Mastercard er to forskjellige ting, ja. Du kan ikke overdra VISA på slike nettsteder, så han får i verste fall bare en magrere måned.
solitude

solitude
13.11.06 09:49
MyliansMamma skrev:
>Det finnes en paragraf i norges lover som gjør at man slipper unna. Man kan
>ikke ta opp lån for å spille. Kredittkort faller inn under dette, og baneken må
>selv dekke tapet. Bare spør på jusforumet om du vil ha en utredning om det :)

Ja, jeg vet utmerket om den - og det er den jeg pratet om. Synes det er direkte absurd at vi har en slik lov som lovliggjør noget som i alle andre lande klasifiseres som økonomisk svindel og som er så åbenbar moralsk og etisk forkastelig. Mener du virkelig det er rimelig at du med loven i hånd kan svindle banker/firmaer for en formue? De fleste med en rettferdighetssans skjønner problemet. Den aktuelle loven er i så måte utdatert.
MyliansMamma

MyliansMamma
13.11.06 10:03
JEG mener ingenting, jeg viser bare til det som er loven.

Hva er galt med å finne smutthull i lovverket?
solitude

solitude
13.11.06 10:15
MyliansMamma skrev:
>JEG mener ingenting, jeg viser bare til det som er loven.
>
>Hva er galt med å finne smutthull i lovverket?

Når man bruker et ord som "smutthull" antyder det at man faktisk godt vet det er noe man ikke burde gjøre, ikke sant? Jeg syns ihvertfald det er moralsk og etisk galt å stjele uanset om du blir tatt eller ikke - eller for gå på en teknikalitet. Man så er jo også ting som moral og etik svært så individuelt i dagens samfunn.
adeline

adeline
13.11.06 10:53
Da smutthullet ble oppdaget gjorde vel bankene det de kunne for å tette det. Har vært oppe i media noen ganger.
MyliansMamma

MyliansMamma
13.11.06 11:10
solitude skrev:
MyliansMamma skrev:
>JEG mener ingenting, jeg viser bare til det som er loven.
>
>Hva er galt med å finne smutthull i lovverket?

Når man bruker et ord som "smutthull" antyder det at man faktisk godt vet det er noe man ikke burde gjøre, ikke sant? Jeg syns ihvertfald det er moralsk og etisk galt å stjele uanset om du blir tatt eller ikke - eller for gå på en teknikalitet. Man så er jo også ting som moral og etik svært så individuelt i dagens samfunn.

---

Det finnes jo mange måter å angripe begrepet moral. En hedonist vil si at det er god moral å utnytte muligheten. En cubaner vil ikke se problemet med å stjele fra staten, fordi staten berøver ham for materielle ting. Jeg ser ikke problemet i å snyte en bank for noen tusen. Derimot ville jeg ALDRI stjålet en sykkel.
Jupiter75

Jupiter75
13.11.06 11:39
Hvem tror du får regningen for kredittkortsvindel?
surfeers

surfeers
13.11.06 11:40
dinjevlaidiot skrev:
på kredittkort.
overførte fra kredittkort til neteller til betonbetpoker.
alt borte..

begynn med ludo heller! :)
vaughanfan

vaughanfan
13.11.06 11:43
svindel og svindel, husker godt en som spilte bort 25 000 kr elller noe, han nekta og betale å gikk til sak mot dnb, han vant.. etter det har de sperra korta for den slags.
MyliansMamma

MyliansMamma
13.11.06 11:46
Jupiter75 skrev:
Hvem tror du får regningen for kredittkortsvindel?

---

Et lite tips... Det kan ofte lønne seg å lese HELE tråden.
muzzIe

muzzIe
13.11.06 11:50
"Et lite tips... Det kan ofte lønne seg å lese HELE tråden."

>>> Jeg tror kanskje han mente at om bankene må dekke kredittkorttap vil det i siste instans bli bankens kunder som må betale.
MyliansMamma

MyliansMamma
13.11.06 11:53
Ja, men jeg driter i de store sammenhengene i denne sammenheng. Dessuten tjener bakene så mye at det der er en dråpe i havet. Opprett konto i Skandiabanken om du ønsker å spare penger.
muzzIe

muzzIe
13.11.06 11:59
Det må du gjerne gjøre, jeg påpekte bare at det muligens var dette Jupiter75 siktet til.
MyliansMamma

MyliansMamma
13.11.06 12:06
Takk skal du ha. Jeg er fryktelig ukonsentrert i dag.
Jupiter75

Jupiter75
13.11.06 12:33
MyliansMamma skrev:
"Ja, men jeg driter i de store sammenhengene i denne sammenheng. Dessuten tjener bakene så mye at det der er en dråpe i havet"

Da er det vel greit å naske litt i butikker også?
MyliansMamma

MyliansMamma
13.11.06 12:43
Jeg vet hvor du vil, men jeg orker ikke. Du må gjerne peke på at jeg er inkonsekvent. Hvem sier at tyveri er galt? Ikke jeg, så hvorfor skal jeg argumentere for det? Bare man holder seg fra å rappe sykler er jeg fornøyd.

Zordan

Zordan
13.11.06 13:28
around the clok?
LiKri

LiKri
13.11.06 13:42
Så om jeg stjeler alt du eier bortsett fra sykkelen så er du fornøyd?

MyliansMamma

MyliansMamma
13.11.06 21:15
Alt annet er forsikret, så ja.
Jupiter75

Jupiter75
13.11.06 21:48
Hvor tror du forsikringspengene kommer fra da?
MyliansMamma

MyliansMamma
13.11.06 22:03
Jeg VET allle disse tingene, Jupiter. Jeg er ikke stokk dum. Jeg bare ser ikke poenget i å argumentere slik for å leke smart. Du kan kjøre dette på noen som går i fella og som ikke tenker. Jeg gidder ikke :)
Jupiter75

Jupiter75
13.11.06 22:06
Ok, ville bare ha avklart om jeg tolket deg riktig... Du er nok ikke alene om å tenke at det er greit med tyveri og svindel så lenge det ikke rammer deg personlig.
MyliansMamma

MyliansMamma
13.11.06 22:45
Nei, jeg er vel heller ikke alene om å skrive ting som dette på forum fordi det kommer en suppegjøk og skal forklare meg den store sammenhengen. Hvis du leser tråden ser du kanskje at det jeg skriver er mer en reaksjon på at andre skal leke moralister enn at jeg egentlig synes dette.

Men ærlig talt, tror du jeg er så lite reflektert at jeg går rundt og stjeler? Det er forskjell på å kverulere over -hvorfor- tyveri ev. er moralsk galt og den man er i dagliglivet. Jeg fanges vel av at jeg liker å stille meg på den andre siden hvis noen hevder noe. Om du plasserer deg på sydpolen drar jeg til nordpolen. Slik er jeg bare.
dinjevlaidiot

dinjevlaidiot
14.11.06 09:47
vaug.
jeg mener altså jeg overførte fra kredittkort-til neteller,
Så fra neteller til bookmaker..
vet at kredittkortoverføring er stengt..
men har funnet ny måte å omgå det på..
Bruk neteller.
noen som vet om jeg kan slippe å betale dette?
altså jeg overførte først til Netellerkonto,derfra til bookmaker..
Jupiter75

Jupiter75
14.11.06 10:37
[Slettet]

(Innlegget ble redigert 17.04.20 20:16)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg