Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Til alle som har økonomiske probl og må ha hjelp!

NYTT TEMA
Modreas83
Modreas83Innlegg: 41
22.03.07 13:54
Her er en tråd som alle som sliter med økonomiske problemer kan henvende seg til for å få råd og tips.
Jeg har nettopp vært og er igjennom dette selv, og jeg har mye jeg vil hjelpe med for å avskaffe problematikken rund unge som gjelder seg til ørene på avbetaling o.l

Snakk i vei:)
flower29
flower29Innlegg: 144
22.03.07 16:02
jeg er ei jente 29år, og ja jeg har mye gjeld. gammel gjelde som jeg ikke blir kvitt på en to tre. Ja det er inkasso gjeld, og vet jo selvsagt at det er min egen dumhet. Jeg prøver nå og ordene opp, men det er ikke lett å få pengene til å strekke til. Men jeg gjør så godt jeg kan. Hender jeg ikke sover om natta for jeg tenker på all gjelden, hender at jeg blir deppa av det og. Jeg vil jo gjøre opp for gamle synder, og bli kvitt alt. Jeg har tenkt tanken å prøve å få gjeldsanering eller gjeldordning. For det trenger jeg. Men her i kommunen min så må man først gå på sosialen og få økominsk rådgivning der og brette ut om gjelda di før evt gjeldsanering blir innviglet. Og jeg helt ærlig vil ikke gå dit, jeg er mamma til ei jente, og jeg vil helst ikke bli sett der. Jeg jobber i kommunen, på sykehjemmet. Jeg vil jo få orden på livet mitt økonomisk, så jeg må vel bare bite i det sure eplet å gå ned dit. Kan jo hende at det ender positivt da og at jeg får kvitt gjelden. Jeg eier også en borrettslagleilighet, ikke så mye gjeld på denne, 66000kr. Men jeg er jo litt redd for at jeg da må selge denne da hvis jeg søker på gjeldsanering eller gjeldsordning. Hvor skal jeg da bo? Jeg får vel ikke leid noen leiligheter med mine anmerkninger. Å det er så kiipt dette, hvorfor lot jeg regningen ligge den tiden, hvordan kan man være så dum . blir så irritert på meg selv.

Ja jeg trenger hjelp, jeg innrømmer det.

Shark77
Shark77Innlegg: 2289
22.03.07 16:06
Sjekk hos Bank2 om de kan gi deg ett lån slik at du kan betale inkasso gjelden

http://bank2.no/B2Holding/Templates/NormalPage____572.aspx?csref=_plakatrodetall

www.bank2.no

mvh Shark77
Shark77
22.03.07 16:21
Og kanske det beste er å selge leiligheten for å betale ned gjelden, kan ofte lønne seg det da inkasso gjeld er svindyrt, Men prøv bank2 først.

mvh Shark77
potetlada
potetladaInnlegg: 3418
22.03.07 18:14
Shark77: hvor lurt er det å ta opp lån for å betale gjeld? Høres risky ut synes jeg.
Det beste er vel kanskje å selge boligen, og nedbetale gjelda den veien.
Siden vedkommende her har en bolig med lite lån, er det kanskje best å selge den, ta ut eventuelt overskudd etter nedbetalt gjeld, og sette de inn i ny bolig. Jeg er klar over at det kan bli vanskelig å få nytt lån med betalingsanmerkninger, men hvis man har et godt forhold til sin bank\rådgiver kan det kanskje ordnes. Det må i såfall tas opp med rådgiver. Hvis rådgiver sier nei, er det kanskje best å bruke Shark77s tips.

Shark77: hva er forresten Bank2? Aldri hørt om dem..
Shark77
22.03.07 18:18
bank2 er en bank som refinansierer gammel inkasso gjeld slik at gjelden blir billigere.
Spartana
SpartanaInnlegg: 5776
22.03.07 18:24
Kanskje greit å si hvor mye det er snakk om også ?
sørkokk
sørkokkInnlegg: 450
22.03.07 19:08
hei

hvor mye dreier det seg om?

er det private kreditorer eller offentelige myndigheter?

finnes gode muligheter om en ønsker å gjre noe med det
potetlada
potetladaInnlegg: 3418
22.03.07 19:49
Shark77 skrev:
bank2 er en bank som refinansierer gammel inkasso gjeld slik at gjelden blir billigere.
--
Okei, det visste jeg ikke. Driver de mest med slikt, eller har de "vanlig" bankvirksomhet også?
Okkenbom
OkkenbomInnlegg: 563
22.03.07 19:52
Er ikke sikkert du trenger å gå til en tredje bank for å få refinansiert lånene dine. Med så lite gjeld som du har på leiligheten din, er det sikkert mulig å skaffe litt større lån på leiligheten og bruke de pengene til å betale ned den dyre inkassogjelda - på den måten beholder du leiligheten og kan kvitte deg med gjeld. De månedlige avdragene blir nok litt høyere, men det kan hende du kan forlenge lånetiden så du holder avdragene nede på den måten. Hvis du bor på et lite sted og ikke har lyst til å legge ut om pengesituasjonen i en lokal bank (hvis det er der du har lån), så kan du sikkert ringe til en annen bank og spørre om råd der, og om du eventuelt kan utvide lånet og overføre det til den andre banken.

Lykke til og håper det ordner seg for deg. Husk å skriv innom av og til for å fortelle hvordan det går.
teezeh
teezehInnlegg: 127
22.03.07 20:52
Hei! Jeg har en del gjeld, og alt for mange utgifter i forhold til inntekten. Har ikke inkasso fra før, men vet at mye er på vei dit nå. Jeg har vært så dum at jeg har kjøpt en del ting på avbetaling, og nå som jeg ikke har verdens beste jobb, er det etter husleien og strømmen er betalt 2500 kr igjen til å leve for og betale regninger. Har prøvd så godt jeg har kunnet hver måned, men nå har alt hopet seg opp og det er 5 regninger fra hvert sted. Pluss kredittkortregninger, overtrekk på kort, telefonregninger, internett osv osv.

Jeg har prøvd å spørre sosialkontoret om hjelp et par ganger ting har vært like før inkasso, men de sier at de ikke kan hjelpe til å betale ting som ikke er absolutt nødvending for "å overleve". Har også prøvd å bruke opp alle pengene på regninger og ingenting på mat, og så gått dit og spurt om krisehjelp, men da har de bare sagt at jeg prioriterer feil og at jeg må planlegge bedre.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, får aldri sove lenger og har store magesmerter nesten hver dag. Har ikke noen slags sikkerhet, og kan jo derfor ikke få lån. Er det virkelig ingenting jeg kan gjøre? Må jeg bare la allt gå til inkasso og bli dobbelt så dyrt, og deretter få nedbetalingsplan?

Om noen kunne gitt meg noen råd hadde jeg virkelig blitt utrolig takknemmlig.
adeline
adelineInnlegg: 2635
22.03.07 22:26
"flower29 skrev:
Men jeg er jo litt redd for at jeg da må selge denne da hvis jeg søker på gjeldsanering eller gjeldsordning. Hvor skal jeg da bo? Jeg får vel ikke leid noen leiligheter med mine anmerkninger. "

Du eier en leilighet med bare 66.000,- i gjeld (hvis du ikke glemte en null da) og så innbiller du deg at du kan få rett på gjeldssandering?! He he. Er dette seriøst ment? Og hva mener du med at du ikke får leid leilighet pga betalingsanmerkninger..nårtid begynte private utleier å sjekke kreditten til leietagere. At de sjekker betalingsevne og vilje via tidligere utleier er nå en ting, men kredittskjekk? Har aldri hørt om det før, og jeg har sett en del leieforhold (jobbet på sosialkontor).

Til deg rett over her, bo billig (= hybel) inntil du får økonomien din under kontroll. Finnes ingen lettvint måte å bli kvitt gjelden din på, og sosialkontret har gitt deg helt korrekt informasjon, iht dagens lovverk. Tenk hvis det var slik at alle kunne bruke opp pengene på hva de ville og kommer på sosialen å få dekket husleie og livsopphold - vet hvor jeg hadde stått i kø hver måned...
flower29
22.03.07 23:17
Hei igjen. Jeg har ikke bare lånet på leiligheten som gjeld. Jeg har masse inkasso på mange mange tusen. Som da er mobilregninger , hustelefon regninger, og annet som har gått til inkasso. Jeg har omtrent ca 150 000 i annen gjeld utenom lånet på leiligheten. Dette er også studiegjeld (lånekassa) betaler på det nå, og det er på ca 25 000. Jeg har prøvd Bank 2 og dem vil gi meg lån hvis jeg pantsetter leiligheten, men jeg har blitt anbefalt og ikke ta opp nytt lån for å betale ned inkasso gjeld. Jeg har ingen mulighet å få noe lån i en vanlig bank da jeg har anmerkninger. Og det er jo forståelig. Jeg har hørt at man kan beholde en borretslag leilighet under en gjeldsordning som da ikke har stor verdi. Hadde jeg derimot eid et hus til noen mill så måtte jeg solgt. Men det er det jeg har hørt, jeg har ikke noe peiling på sånt. Jeg har ikke lyst til å selge når jeg og mitt barn har et så trygt sted å bo. Men klart det hadde vært en mulighet å bli kvitt gjelden.

Jeg vet om noen som har fått gjeldsanering som har vært i samme situasjon som meg. ¨

er det noen her som har noe erfaring med dette?
TheYId
TheYIdInnlegg: 1574
22.03.07 23:34
teezeh skrev:

Er det virkelig ingenting jeg kan gjøre? Må jeg bare la allt gå til inkasso og bli dobbelt så dyrt, og deretter få nedbetalingsplan?

-----

Det jeg ville gjort i forbindelse med regningene er å kontakte kreditorene før det går til inkasso. I 9 av 10 tilfeller, så er de grei og ha med å gjøre og det burde ikke være noe problem å få utsettelse på forfall og/eller, hvis regningene er store, få de delt opp i flere små. Har selv flere ganger fikset utsettelse/avbetaling på regninger jeg ikke kunne betale der og da, uten noe særlig problem. Dette er fort gjort, par timer på telefonen, så har du ordnet dette. Bare ha en oversikt over hvor mye regningene er på til sammen og hvor mye du tror du kan betale per måned før du avtaler noe. Inkasso er ikke nødvendig, blir bare himla dyrt og er som regel ganske lett å unngå med et par telefoner.

Det neste jeg hadde gjort er å sørge for at jeg hadde billigste telefon/mobilabonnement (selfølgelig bare ett stk. telefonabonnement), internet og strømleverandør. Også ganske fort gjort å sjekke, eventuelt bytte. Kredittkortene hadde jeg klipt i fillebiter, med unntak av kanskje ett stk, som burde vært tilnærmet gebyrfritt og med gode betingelser. Hadde og nøye vurdert andre om andre utgifter er nødvendig, for eksempel sagt opp avisabonnement, hvis jeg hadde det. Er nok minst 2-3 hundrelapper å spare her per måned tror jeg.

Nå vet jeg hvor mye du skylder, men er det veldig mye, så bør du kanskje vurdere en rimeligere leilighet, forutsatt hvis den du har nå er ganske dyr. Lån i bank er og en mulighet og siden du er i arbeid bør du kunne få lån uten alt for mange spørsmål (avhengig av om du har lån utenom da), men det blir vel da et forbrukslån, som er noe dyrere enn mange andre lån. Nå vet jeg ikke om du jobber i det offentlig eller private, men en annen mulighet er lån hos arbeidsgiver. Uten at jeg er 100%, så tror jeg det mulig å låne inntil kr 30000,- rentefritt hos arbeidsgiver. Dette kan du jo sjekke opp litt nærmere.

Tror kanskje du kan kontakte sosialkontoret igjen, hvis du ikke ser noen mulighet for å klare dette selv, men ikke ta det over telefon, be om en time og ha fullstendig oversikt/dokumentasjon på hva du skylder til hvem når du møter opp. Om de ikke vil hjelpe økonmisk, så kan de hvert fall hjelpe deg med forslag til hvordan du skal løse dette, o.l.

Uansett, selv om det virker uoverkommelig, så må ta du bare ta fatt i en ende å starte. Mange gjør ikke dette og det er da det virkelig går galt... Lykke til!
HpUnited
HpUnitedInnlegg: 1317
22.03.07 23:36
ta opp lån i bank 2, betal ut alle inkassosaker og bli kvitt anmerkningene. Så flytter du lånet til en billigere bank, evt fortsetter å betale til bank 2.. Rentene er vel litt dyrere når du får refinans til å betale inkasso.. Hvis leiligheten din er verdt mer enn lånet blir på får du sansynligvis uten problem flytta lånet til en bank med "normal" rente etter du har kvitta deg med annmerkningene..

Ps. Selvfølgelig tar bank 2 pant i leiligheten hvis de skal gi deg lån/refinans.. Ser ikke noe gale med det..
HpUnited
HpUnitedInnlegg: 1317
22.03.07 23:39
kor mye er lånet på leiligheten? Hvis leiligheten er verdt like mye eller mer enn lånet + gjeld er jo det + problem å få ordna opp...
flower29
23.03.07 00:29
HpUnited skrev:
kor mye er lånet på leiligheten? Hvis leiligheten er verdt like mye eller mer enn lånet + gjeld er jo det + problem å få ordna opp...

Har igjen 66 000 kr på leiligheten, kjøpte den for 100 000 i 98, og betaler ikke stort hver mnd på denne. Har husleie ved siden på 3600 i mnd. og avdragene pr mnd ligger på 800 - 900 pr mnd. Borretslagleilighet. Flere her som har solgt i det siste og får solgt for 360 000kr sånn cirka. Lånet er et etableringslån fra kommunen. Men disse leilighetene er ikke lette å selge, de er ikke så attraktive. Er kun et soverom, noe som hadde vært fint med et til siden man har barn. Og er på 67kvm. En stund tilbake så fikk jeg hjelp på sosialen før jeg fikk meg en jobb, og jeg måtte ikke selge for å få hjelp av de, de mente at siden at denne leiligheten ikke er så dyr å bo i og lite lån så var det rimligst at jeg fikk beholde denne. også pga min datter. men som sagt jeg vet jo ikke om lensmann tar hensyn til sånt da. Hvis jeg må selge så gjør jeg jo det. Men helst ikke. Tilbake til gjelda mi, jeg har lenge hatt avtaler med kreditorene og de er veldig behjelpelige mot meg. Jeg har fått satt noen saker i bero lenge, men det hjelper jo ikke, gjelda er jo der. Jeg har ingen mulighet å betale store avdrag hver mnd, jeg jobber kun som vikar som pleier, og jobber ikke hver dag. Jeg gjør selvsagt mitt ytterste å få flere vakter og søker andre jobber. For jeg vil jo bli kvitt dette.

RatPack
RatPackInnlegg: 9385
23.03.07 00:32
flower29 skrev:
Jeg har prøvd Bank 2 og dem vil gi meg lån hvis jeg pantsetter leiligheten, men jeg har blitt anbefalt og ikke ta opp nytt lån for å betale ned inkasso gjeld.

Normalt skal du få mye bedre rentebetingelser på et lån med pantesikring i fast eiendom, enn ved usikret kredittgjeld. Slikt sett er det bedre å pantsette leiligheten og få et lån med levelige vilkår og avdrag du kan betjene, enn å vente til inkassokravene er vokst seg så store at leiligheten blir tvangssolgt.

HansM
staddamann1
staddamann1Innlegg: 407
23.03.07 00:40
Vil bare si at eg har sjøl vært i knipe å nummert før gjeldsordningsloven var min redning. Det eneste som nytter er knallhardeprioriteringer og nedbetaling av gjeld.
Før hadde eg en vanlig inntekt, men nå er lønnen så bra at det dekker di faste utgiftene med alt på 15000 pr mnd, å endå er det nok igjen.

Men hadde eg hatt vanleg inntekt så ville eg nok gjort følgende.
- Viss du bare har 2-3000 igjen å leve for på en mnd og sosialen er vrang å det finnes spesielle regler for å få den 5 års gjeldsordningsloven.
Då ville eg latt gjeld være gjeld å prioritert meg selv helt klart.
Ikke vik en millimeter før du får denne ordningen.
oppesen
oppesenInnlegg: 6001
23.03.07 00:44
flower29 skrev:
jeg er ei jente 29år, og ja jeg har mye gjeld. gammel gjelde som jeg ikke blir kvitt på en to tre. Ja det er inkasso gjeld, og vet jo selvsagt at det er min egen dumhet. Jeg prøver nå og ordene opp, men det er ikke lett å få pengene til å strekke til. Men jeg gjør så godt jeg kan. Hender jeg ikke sover om natta for jeg tenker på all gjelden, hender at jeg blir deppa av det og. Jeg vil jo gjøre opp for gamle synder, og bli kvitt alt. Jeg har tenkt tanken å prøve å få gjeldsanering eller gjeldordning. For det trenger jeg. Men her i kommunen min så må man først gå på sosialen og få økominsk rådgivning der og brette ut om gjelda di før evt gjeldsanering blir innviglet. Og jeg helt ærlig vil ikke gå dit, jeg er mamma til ei jente, og jeg vil helst ikke bli sett der. Jeg jobber i kommunen, på sykehjemmet. Jeg vil jo få orden på livet mitt økonomisk, så jeg må vel bare bite i det sure eplet å gå ned dit. Kan jo hende at det ender positivt da og at jeg får kvitt gjelden. Jeg eier også en borrettslagleilighet, ikke så mye gjeld på denne, 66000kr. Men jeg er jo litt redd for at jeg da må selge denne da hvis jeg søker på gjeldsanering eller gjeldsordning. Hvor skal jeg da bo? Jeg får vel ikke leid noen leiligheter med mine anmerkninger. Å det er så kiipt dette, hvorfor lot jeg regningen ligge den tiden, hvordan kan man være så dum . blir så irritert på meg selv.

Ja jeg trenger hjelp, jeg innrømmer det.

Er det slik at banken(e) nekter deg å låne med sikkerhet i leiligheten, på grunn av inkassokravene? Hvis ikke må jeg innrømme at jeg sliter med å se problemet her.
oppesen
oppesenInnlegg: 6001
23.03.07 00:48
Jeg har prøvd Bank 2 og dem vil gi meg lån hvis jeg pantsetter leiligheten, men jeg har blitt anbefalt og ikke ta opp nytt lån for å betale ned inkasso gjeld.

Håper ikke du betaler noen for å komme med ubrukelige råd som dette. Ring Bank2 i mårra den dag!
staddamann1
23.03.07 00:50
Ta en takst på leiligheten din, å bak inn di innkasso lånene dine i leiligheten.
Bedre rente får du ikke. Dette er garantert det beste rådet.

Du vil kutte di mnd kostnadene å lånet/ene vil minske fortere.
Løp å kjøp
staddamann1
23.03.07 00:53
oppesen skrev:

Håper ikke du betaler noen for å komme med ubrukelige råd som dette. Ring Bank2 i mårra den dag!

Trur nok di fleste banker har bedre betingelser enn bank 2
staddamann1
23.03.07 01:03
flower29 skrev:
HpUnited skrev:

Har igjen 66 000 kr på leiligheten, kjøpte den for 100 000 i 98, og betaler ikke stort hver mnd på denne. Har husleie ved siden på 3600 i mnd. og avdragene pr mnd ligger på 800 - 900 pr mnd. Borretslagleilighet. Flere her som har solgt i det siste og får solgt for 360 000kr sånn cirka. Lånet er et etableringslån fra kommunen. Men disse leilighetene er ikke lette å selge, de er ikke så attraktive. Er kun et soverom, noe som hadde vært fint med et til siden man har barn. Og er på 67kvm. En stund tilbake så fikk jeg hjelp på sosialen før jeg fikk meg en jobb, og jeg måtte ikke selge for å få hjelp av de, de mente at siden at denne leiligheten ikke er så dyr å bo i og lite lån så var det rimligst at jeg fikk beholde denne. også pga min datter. men som sagt jeg vet jo ikke om lensmann tar hensyn til sånt da. Hvis jeg må selge så gjør jeg jo det. Men helst ikke. Tilbake til gjelda mi, jeg har lenge hatt avtaler med kreditorene og de er veldig behjelpelige mot meg. Jeg har fått satt noen saker i bero lenge, men det hjelper jo ikke, gjelda er jo der. Jeg har ingen mulighet å betale store avdrag hver mnd, jeg jobber kun som vikar som pleier, og jobber ikke hver dag. Jeg gjør selvsagt mitt ytterste å få flere vakter og søker andre jobber. For jeg vil jo bli kvitt dette.

Du har en leilighet som kansje er verdt 350-400.000,-kr
- lån på 66t vil det gi 300-350.000 igjen ved salg.

Men hvis baken låner ut til beste rente ved 60% sikkerhet så har du ja la oss si 200.000,- du kan refinansiere dine innkasso problemer med. Då er du tilbake til start, men slik eg ser det har du ikke andre muligheter enn å belåne din leilighet.
Alternativet er å selge.
flower29
23.03.07 01:11
oppesen skrev:
Er det slik at banken(e) nekter deg å låne med sikkerhet i leiligheten, på grunn av inkassokravene? Hvis ikke må jeg innrømme at jeg sliter med å se problemet her.'

Jeg har ikke søkt på noe lån i eks dnb nor, for det står jo at man ikke skal ha anmerkninger. og da har jeg ikke prøvd å søke engang, for jeg får vel bare avslag. dette ordner seg nok uten at jeg måtte selge unna hjemmet våres. jeg skal klare det jeg.

takk for svar
RatPack
RatPackInnlegg: 9385
23.03.07 01:22
flower29 skrev:
Jeg har ikke søkt på noe lån i eks dnb nor, for det står jo at man ikke skal ha anmerkninger.

Snakk med de allikevel. Leiligheten er verdt en del, og det kan du dra nytte av.

HansM
adeline
adelineInnlegg: 2635
23.03.07 09:40
Hvor mye har du utbetalt hver måned, sånn i gjennomsnitt. Siden du jobber ekstravakter så varierer det vel. Og så har du vel barnetrygd og bidrag. Hvor gammel er barnet ditt?
teezeh
23.03.07 14:01
Hei! Takk for svar!

For det første har jeg full forståelse og er helt enig i at sosialkontoret ikke er til for å gi folk penger til internett, telefon osv. Det er jo tross alt alle andre som betaler for dette. Men jeg mener at de i noen tilfeller kunne vist litt mer skjønn (skrev jeg dette feil?) Hvis jeg viser vilje og prøver så godt jeg kan å ordne opp i problemene mine (som riktignok er selvforskyldte) kunne de kanskje gitt meg et lån til å betale det verste før det går til inkasso. Jeg kunne eventuelt jobbet for det? Søppelplukker el gartner, samme for meg.. Er villig til å gjøre hva som helst, orker bare ikke mer av dette! Jeg har troppet opp der med full oversikt over regningene flere ganger, men det blir bare kontant avvisning. De vil ikke gi meg råd en gang, selv om jeg har bestilt time på forhånd sier de bare nei, og hvis jeg prøver å få noen råd ser de bare dumt på meg og sier at jeg får henvende meg til foreldrene mine. Når jeg sier at jeg dessverre ikke kan få hjelp noe annet sted sier de at eneste mulighet er å la det gå til inkasso og så betale ned etterpå.

Mener du virkelig at det hjelper å ta kontakt med de? For jeg vet at det kan ta lang tid å få betalt ned, i og med at det har hopet seg opp så mye. Om jeg bare skulle betalt månedlige utgifter og ikke noe til livsopphold el mat kunne det kanskje gått, men det går bare ikke. Handler billigst mulig mat i sverige, men alikevel går det litt. Har to mobilabonnement, det jeg bruker er djuice allstar (30 kr mnd) som jeg mener er veldig billig, det andre er det billigere å la løpe (70 kr mnd) enn å betale ut. Internett er 270 pr mnd og jeg spurte hvor mye det koster å si opp. Det blir dessverre også alt for dyrt og det er bedre å la abonnementet løpe og bruke. Har også tatt kontakt med de stedene jeg har kjøpt ting på avbetaling om det er mulig å returnere varene. Men det går heller ikke. Jeg betaler 2500 kr i husleie og det er omtrent så billig man kan få det her jeg bor. Har ingen ekstrautgifter som avis ol. Har sagt opp abonnementet hos Get nå, det var 250 kr måneden (tv). Så jeg har virkelig prøvd og har satt opp liste over alle månedlige utgiftene og alt jeg skylder. Har bare et kredittkort som jeg faktisk har kastet for lenge siden, som jeg betaler ned på hver måned. Et kort som jeg har overtrukket, og et som er min vanlige lønnskonto men som jeg har mistet. Vil ikke skaffe nytt fordi jeg er redd jeg blir fristet til å overtrekke det.

Kunne du gitt meg noen tips til hva jeg skal si dersom jeg tar kontakt med kreditorne?

Jeg tror dessverre ikke jeg kan få lån i bank, har prøvd et par steder men har for lav inntekt.. Tror ikke jeg engang kan få forbrukslån eller et nytt kredittkort fordi dnb som jeg har kredittkort hos fra før har så dårlig erfaring med meg..
Kvinneligaen
KvinneligaenInnlegg: 379
23.03.07 14:18
Hva med å selge det du har kjøpt på Finn og betale ned noe?
teezeh
23.03.07 14:26
Problemet er bare det at jeg har f.eks mistet en mobil jeg kjøpte, men må selvfølgelig betale for den. Dataen trenger jeg når jeg begynner på skole til høsten. Og resten er nok ikke verdt noe særlig for andre lenger. Når jeg begynner på skolen får jeg antageligvis stipend og lån, og jeg vet at jeg da har råd til å betale alle regninger hver måned pluss at jeg har noe ekstra å leve for. Derfor skulle jeg ønske at ikke alt ble så dyrt nå.

Men har tenkt på det, selge ting på f.eks finn.no, men har ingen erfaring med dette. er litt redd, vet ikke fremgangsmåte og hvem som betaler/ hvor mye i porto osv.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg