Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Norges Energi lurer kundene

NYTT TEMA
arnekk
arnekkInnlegg: 4051
19.12.07 10:14
Den reklame pankaje som Norges Energi driver i media for tiden er usmakelig og misvisende.

De sier: 10 av 10 kunder er bare interesert i pris!

Dette er jo så langt riktig men da Norges Energi ikke er strømprodusent er det opp til det lokale energiselskapet å holde strømforsyningen vedlike.

Hva ellers skulle kundene være interesert i: Spenningen? Frekvensen? Eller hva? Som NE kunne bidra med. Kun pris.

Norges Energi en en strømgrosist og overlater leveringene til ditt lokale everk. Å komme med en slik reklame kampanje oppleves som at NE betrakter folk som idioter. Kanskje det er det de spiller på: at folk ikke vet bedre.

Jeg kjøper strøm fra Ustekveika De har sine magasiner som Ustevann. Men det er BKK som garanterer for stabiliteten. Men Ustekveika har heller aldri kommet med slike idiotiske misvisende reklamer som NE.

Her burde forbruker-orgasnisasjonene komme inn å få stoppet dette tøvet.
AKK
SMasterG
SMasterGInnlegg: 9017
19.12.07 14:50
Kundene kunne f.eks. være opptatt av service?
knutset
knutsetInnlegg: 4874
19.12.07 16:54
SMasterG skrev:
Kundene kunne f.eks. være opptatt av service?
---------------------------------------------
Hva med å også være opptatt av sitt forbruk, mange klager på pris, men er ikke klar over at det brukes mye unødvendig.
arnekk
arnekkInnlegg: 4051
23.12.07 09:03
Jeg har Norges Energi (NE) på Hytta og i et uthus. I dag fikk jeg melding om det berømmelige pristaket. Det ligger å omtrent det doble som jeg har som fastpris fra min leverandør.

Norges energi produserer ikke strøm. De bare formidler. Da skulle man i utganspunktet regne med at de er dyrere enn de billigste i markedet, de som har egne verk. NE gjør ikke dette gratis.

At de reklamerer med at kundene bare er interesert i pris og intet annet er noe som er selvsagt. Om strømmen blir borte der du bor interserer ikke NE i det hele tatt. Det er ikke deres ansvar men det everk som eier nettet på stedet. Det samme gjelder om de skulle gå konk. Strømmen blir ikke borte.

Med andre ord: NE er uten ansvar om strømmen blir borte.

Dette er en reklamejippo og intet annet. De betrakter folk som dumme. Men er de det? Ja en del er det og det er de som reklamen er rettett mot: å få tak i de som ikke vet bedre.

AKK
sparkie
sparkieInnlegg: 1588
25.12.07 19:38
Jeg forstår ikke helt hva arnekk prøver å få frem her.

NorgeEnergis reklame forteller at 10 av 10 er opptatt av pris. Videre forteller selskapet at de har blitt kåret til Norges mest fornøyde strømleverandør de siste fire årene. Med sin reklame forsøker de å illustrere en sammenheng mellom:

Pris - fornøyde kunder - NorgesEnergi

Og dette er ikke noe de selv mener - men derimot er dokumenterbart.

Jeg synes reklamen er genial jeg. Og VELDIG enkel. De baserer sin profil på billig og enkel(gule priser osv.), noe også reklamen gjenspeiler.
rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37384
27.12.07 23:05
arnekk skrev:
Den reklame pankaje som Norges Energi driver i media for tiden er usmakelig og misvisende.

De sier: 10 av 10 kunder er bare interesert i pris!

--------------------

Samma tenkte jeg.

Man er jo opptatt av kvalitet og stabil strømforsyning.

Eller vil folk ha strømbrudd og da juble for ørene de kan gni på?
sparkie
sparkieInnlegg: 1588
28.12.07 13:01
Kvalitet og stabil strømforsyning er irrelevant for valg av strømleverandør. Omsetningsselskapene kan kun konkurere på pris og kundebehandling. Derfor skjønner jeg ikke hva som er merkelig med NorgesEnergis reklame. Den poengterer nettopp det folk er ute etter ved valg av strømleverandør, god pris og kundetilfredshet. Og dette kan de også dokumentere gjennom konkuransetilsynet og NKB(Norsk kundebarometer). Så reklamen er i mine øyne perferkt for dette selskapet - enkel og rett på sak, treffer kundene midt i blinken.

Jan_J
Jan_JInnlegg: 4
12.02.10 08:27

Nyhetsbyrået Montel Powernews skriver i en artikkel at Norgesenergi har fått flere klager på villendende prisinformasjon.

Forbrukerombudet har fått flere klager på at Norgesenergi gir villendende prisinformasjon, både i forhold til egne og konkurrenters priser. Selskapet mener på sin side at regionale leverandører bruker klager som våpen i markedsføring.

- De siste årene har vi hatt ganske få klager på strømleverandørenes markedsføring. På det siste året har vi behandlet rundt 40 saker. Når noe dukker opp er ofte Norgesenergi involvert, siser Frode Haug, seksjonssjef i Forbrukerombudet. Haug kjenner til at det blir lokale presseoppslag i forbindelse med klager, men sier at det ikke har vært "tulleklager" mot Norgesenergi, og at selskapet så langt har rettet seg etter dem.

Vanskelige priser
Forbrukerombudet behandler nå saker mot Norgesenergi om villendende sammenligninger av priser på egne produkter mot konkurrenters og manglende informasjon om merverdiavgift.
Montel Powernews har vært i kontakt med flere selskaper som mener Norgeenergi har gått over streken i sin iver etter å kapre nye kunder. tirsdag 03. mars 2009 10:09

Izznoogood
IzznoogoodInnlegg: 2086
12.02.10 10:15

Hmm, jeg er ny på detta så jeg vetta søern...men jeg har 2-400 kr i mnd på spotpris.....men så kom den nettleia fra lokal selskap....skal ikke den være fast? Eller er det jeg som har blingsa der? For Første netteie var ca 900, neste 1100 og den som kom i går på 1600, noen som veit no mer om dette eller? Orker ikke stresse :P

Klikk for å gå tilbake til toppen