Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fradrag ved arbeidsreiser

NYTT TEMA
Dakota

Dakota
04.04.08 02:43
Ser at det for fulltidsjobb beregnes 230 arbeidsdager per år. Jobbet som vikar i fjor og jeg hadde vel godt over det antallet (veldig lite fri). Er det sånn 230 dager er maks eller fører man opp alle dagene man har vært på arbeid?
Revba

Revba
04.04.08 19:41
etter som jeg forstår det så skal du føre opp de dagene man har vært, 230 dager er bare "normalen"

Finansdep forskrift:
§ 6-44-3. Beregning av antall reisedager

(1) Antall reisedager fastsettes som hovedregel etter antall faktiske arbeidsdager. For skattyter som arbeider deltid ved redusert antall arbeidsdager, fastsettes antall arbeidsdager alltid som faktiske arbeidsdager.

(2) Det regnes normalt med 230 arbeidsdager i et helt år og en reise tur-retur hver arbeidsdag. Fravær på grunn av sykdom, avspaseringer, permisjoner, yrkesreiser og lignende, skal trekkes fra i det totale antall arbeidsdager dersom fraværet utgjør mer enn 15 arbeidsdager i løpet av året.

Dakota

Dakota
04.04.08 21:19
OK. Kreves det noen dokumentasjon på hvor mange dager jeg har arbeidet?
gammel_mann

gammel_mann
05.04.08 07:49
Dersom du har vært sykmeldt sender nav opplysninger til futen, så det kan kanskje være lurt å trekke sykedager fra.
Dakota

Dakota
05.04.08 09:07
Har ikke vært sykmeldt, så det skulle ikke bli noe problem da.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg