Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

AFP

NYTT TEMA
VivaLV

VivaLV
06.04.08 11:03
Regned med at diskusjonen har godt høylydt på politikk, men tar den inn her.

Skjønner ikke helt det med at man kan gå av med pensjon når man er 62 år og fortsette og jobbe uten avkortning. Argumentet er vel at Norge trenger arbeidskraft. Men min antagelse er at de virkelig sliterne (helse og omsorg, skole, politimenn osv. osv. uansett kommer til og gå av med pensjon når de er 62 år og i liten grad fortsette og jobbe). De som imidlertid kommer til og fortsette og jobbe er vel typiske "funksjonærene" som de kalles.

Man har vel forsåvidt også behov for arbeidskraft i den gruppen, men det er jo nå høykonjunktur og hva skjer om 5 eller 10 år. Antar at det ikke blir så populært hvis en 70 åring i en ganske vanlig jobb får en pensjon på 300.000 samtidig som han kan tjene 400.000 uten noen form for avkortning mens ungdomsledigheten øker.

Nå trur jeg ikke at hverken verdens eller økonomien i Norge går til helvete, men trur dette kan bli en avgjørelse man kommer til og angre på og som kan bli en stor belastning for økonomien og samfunnet. Ta tenker jeg ikke bare på i kroner og øre, men også argumentet med at det kan bli vanskeligere for unge og komme inn på arbeidsmarkedet.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg