Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Feil i selvangivelsen

NYTT TEMA
Beelzebot

Beelzebot
06.04.08 12:45
på selvangivelsen min, under punkt 2.1.1 (vanlig lønn), står jeg oppført med et visst beløp jeg aldri har mottatt fra en arbeidsgiver jeg aldri utførte betalt arbeid for. jeg var ansatt i en kort periode, men diverse hendelser førte til at jeg aldri utførte noe arbeid, mottok aldri noe lønn eller andre godtgjørelser. likevel står det nå oppført at jeg har mottatt et visst beløp fra de i fjor.

jeg har ikke mottatt lønns- og trekkoppgjør fra dem. jeg har ikke mottatt noen form for varsel om utbetalt lønn("lønnsslipp"). jeg har ikke mottatt noen penger fra dem og jeg har heller ikke utført noe arbeid for dem.

jeg slettet posten fra selvangivelsen, før jeg leverte den inn. er det noe annet jeg bør gjøre? jeg tenkte ta kontakt med nevnte arbeidsgiver på mandag og samtidig kanskje også varsle likningskontoret. poenget er jo at jeg har jo selvfølgelig ingen dokumentasjon på at jeg IKKE har mottatt lønn fra arbeidsgiver, så det er jo umulig for meg å bevise et negativ. er det noe mer jeg kan eller bør gjøre, annet enn å endre selvangivelsen og ta kontakt med nevnte arbeidsgiver?
Vigi

Vigi
06.04.08 12:51
Beelzebot skrev:
jeg slettet posten fra selvangivelsen, før jeg leverte den inn. er det noe annet jeg bør gjøre? jeg tenkte ta kontakt med nevnte arbeidsgiver på mandag og samtidig kanskje også varsle likningskontoret. poenget er jo at jeg har jo selvfølgelig ingen dokumentasjon på at jeg IKKE har mottatt lønn fra arbeidsgiver,

----------------------------

Nei, men ligningskontoret vil vel heller ikke ha dokumentasjon på at du HAR mottatt pengene. Det er jo den veien bevisbyrden må gjelde.

Samtidig så ville jeg ha tatt en telefon til den bedriften for å være på den sikre siden.
Beelzebot

Beelzebot
06.04.08 12:55
"Vigi skrev:
Nei, men ligningskontoret vil vel heller ikke ha dokumentasjon på at du HAR mottatt pengene. Det er jo den veien bevisbyrden må gjelde.

Samtidig så ville jeg ha tatt en telefon til den bedriften for å være på den sikre siden."

-ja, det er jo det jeg ville anta.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg