Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Greie bøker om regnskap for liten bedrift

NYTT TEMA
soool

soool
07.04.08 01:11
Hallo. Noen som kan anbefale en enkel og ryddig bok for hvordan man fører regnskap for egen bedrift? Liten bedrift sådan.
spredo-the-original

spredo-the-original
07.04.08 10:07
Du bør absolutt vurdere å sette det bort til en regnskapsfører.

Du kan sannsynligvis klare å sette opp momsregnskapet selv etter en tids prøving og feiling, men du har likningspapirer som skal fylles ut hvert år, og prisforskjellen om regnskapsfører sjekker ditt regnskap og deretter lager årsregnskapet eller fører alt for deg inkludert årsregnskapet er marginal.

Setter du det bort har du også en viss garanti for at ting blir rett.

Det kan også sies at din jobb er å drive firmaet og tjene pengene. Dersom du har masse tid til å sette deg inn i, og føre, regnskap, bruker du den kanskje feil?

(Beklager at dette egentlig ikke svarer på spørsmålet ditt, men etter min mening er det rett svar uansett :D)
MrsLady

MrsLady
07.04.08 10:18
Hei
Jeg og mannen min drev eget firma i noen år og det var jeg som førte regnskapet og fakturerte. Det første jeg gjorde da vi startet opp var å kjøpe en bok som heter Næringsnøkkelen (+ årstall f eks 2008). Denne boka er ikke så dyr og det beste oppslagsverket. Jeg brukte boka flittig det første året og kan anbefale den på det sterkeste.
Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg