Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hæ?

NYTT TEMA
Smatti
SmattiInnlegg: 8343
09.12.09 14:10

Jeg var usikker på hvor jeg skulle plassere denne, så jeg tok en råsjans på at det passet seg her.

Sommeren 2007 flyttet jeg. Jeg ble registrert hos folkeregisteret som flyttet 21/7/07 (får betydning senere). Jeg er nøye med å betale regninger, det er det første som går ut når lønna kommer inn, men under flytteperioden var saker og ting litt kaotisk, og jeg hadde glemt å betale en regning fra et elektronikkfirma (jeg tror jeg fikk rota den bort). Regningen var 430kr. 27/8/07 er betalingen registrert hos mottaker, men den hadde gått til inkasso noen dager før. De hadde sendt regning til min forrige adresse, som jeg hadde meldt endring hos både folkeregister og posten, noe som gjorde at de fikk det i retur. Krav til min rette adresse kom i begynnelsen av september (sendt 30/8/09), men det var det første jeg visste om noen inkasso, og regningen var betalt, så jeg kastet den. (Husker det godt, for jeg får angst bare jeg leser ordet inkasso).

Jeg hørte ikke noe mer, og trodde alt var i sin skjønneste orden, inntil jeg fikk en tlf for noen minutter siden. De savnet inkassosalær og RENTER... fra 2007. Jeg regner med det ikke er foreldet, men skal jeg betale for dette? Jeg skjønner ingenting, og mitt første møte med inkassobransjen har foreløpig vært brysk. Jeg har papirer på når flyttemelding er registrert hos folkeregisteret og betalte før jeg fikk noe inkassokrav (som jeg ikke visste var på trappene engang). Summen (salær + renter) er på under 800kr, men likevel...

Noen?

Smatti
SmattiInnlegg: 8343
09.12.09 14:27

Nå kan det være det samme og, for Lindorf ringte nettopp og sa: " Du kan bare se bort i fra den saken, for vi (Lindorf) kommer ingen vei med den likevel".

RattusNorvegicus
RattusNorvegicusInnlegg: 12421
09.12.09 15:28

For alle andre: Siden kravet var sendt til korrekt adresse etter at kravet var betalt (nærmere bestemt 3 dager etterpå) så villle ikke inkassorbyrået kommet noen vei.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester