Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Regnskapstall

NYTT TEMA
DetErMegJa
DetErMegJaInnlegg: 1477
09.12.09 15:27

Er så heldig at jeg skal på 3 jobbintervju neste uke. I forbindelse med dette ønsker jeg å finne ut hvilken økonomisk situasjon bedriftene er i. Nøkkeltall som egenkapital, årsoverskudd.

Finnes dette tilgjengelig noen steder, evt må en spørre om årsmelding.

RattusNorvegicus
RattusNorvegicusInnlegg: 12421
09.12.09 15:29

http://bizweb.no/ "prøv gratis"

quentez
quentezInnlegg: 21233
Brightside
BrightsideInnlegg: 92
RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3399
10.12.09 19:40
DetErMegJa: Er så heldig at jeg skal på 3 jobbintervju neste uke. I forbindelse med dette ønsker jeg å finne ut hvilken økonomisk situasjon bedriftene er i. Nøkkeltall som egenkapital, årsoverskudd. Finnes dette tilgjengelig noen steder, evt må en spørre om årsmelding.

Det finnes massevis av nøkkeltall som er offentlig informasjon, dvs. gratis.

1. Gå til www.1881.no.

2. Søk på bedriften. F.eks. "Statoil ASA".

3. Du får nå opp en side med flere flipper. (Juridisk informasjon / Regnskapsinformasjon / Roller / etc..) Velg Regnskapsinformasjon.

4. Du får nå opp nøkkeltall for Statoil de siste 5-6 år. (Legg merke til at ASA-selskaper leverer regnskap flere ganger i året.)

F.eks. hadde Statoil et driftsresultat på NOK 198 932 000 000,- siste halvår 2008 og en egenkapital på NOK 214 079 000 000,- Lederlønn var NOK 15 490 000,-

Så hvis du søker jobb i Statoil kan du jo si til Helge Lund..: "Du Helgis, vel fortjent at noen stapper rævva di full av penger, det går jo tross alt noen kroner i overskudd dette foretaket ditt..."

DetErMegJa
DetErMegJaInnlegg: 1477
10.12.09 21:07

Takker så mye. Ser at den bedriften jeg hadde mest lyst på hadde et større underskudd i 2008 enn det egenkapitalen var ev utgangen av året.  Blir ikke morro hvis dette fortsetter et par år til.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester