Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Regler for å jobbe for idrettslag

NYTT TEMA
tottenhamgutt
tottenhamguttInnlegg: 195
16.02.10 14:47

Hei!

Jeg har spørsmål med dette om ildsjeler for ulike idrettslag. Jeg ønsker at fotballaget mitt skal tjene noen kroner, men jeg ønsker også å sitte igjen med litt selv, da vi snakker om mange timer her. Tipper 12-15 timer pr uke i en ren jobb for at laget skal tjene penger... Her er det også snakk om en del kjøring med utgifter på bensin osv...

Jeg kunne gjort denne jobben selv, og betalt 45% skatt, og sittet med resterende selv. Men jeg ønsker heller at idrettslaget skal bli sittende igjen med noen kr, istedet for staten...

Har forstått det slik at man kun kan tjene opptil 10 000 pr år, feks i utgifter på kjøring  etc...

Er det riktig?

Er det evt noe vi kan gjøre for at både jeg og klubben tjener på dette, og ikke staten??

Takker på forhånd for hjelpa!

niconi
niconiInnlegg: 15833
16.02.10 23:46

Jeg tror reglene er slik at du kan motta 2000 kr i ren lønn og i tillegg 10.000 i kjøregodtgjørelse uten at det skal skattes av det. Får du mer enn 2000 i lønn, må du skatte av hele beløpet.

Link til brosjyre fra 2003. Jeg tror ikke beløpene er justert etter 2003 (mulig 2000 er økt til 3000)

Link

Når samlet lønnsutbetaling fra organisasjonen til en person i løpet av inntektsåret ikke overstiger 2000 kr, vil lønnen være fritatt for beskatning. Ved beregning av dette grensebeløpet ses det bort fra eventuelle trekkfrie utgiftsgodtgjøringer. Overstiger lønnsutbetalingen 2 000 kr, er mottakeren skattepliktig for hele beløpet.

Trekkfri utgiftsgodtgjøring som utbetales til dekning av merkostnader med inntil 10 000 kr ved et medlems innsats eller opptreden for sin organisasjon, er skattefri. Det samme gjelder trekkfri utgiftsgodtgjøring med inntil 10 000 kr som utbetales til person i lønnet stilling i organisasjonen til dekning av kostnader til transport til og fra arrangementer mv. hvor organisasjonen medvirker. Hvis slik trekkfri utgiftsgodtgjøring overstiger 10 000 kr, må det imidlertid på vanlig måte vurderes om det foreligger noe overskudd som skal beskattes.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg