Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

BankID

NYTT TEMA
baldviking
baldvikingInnlegg: 22331
19.02.10 11:57

Hvorfor klarte ikke de forskjellige bankene å lage et felles system for BankID? Jeg fikk BankID gjennom Fokus Bank for flere år siden og bruker den flere steder. Nå har Postbanken innført krav om BankID, men der kommer jeg bare inn med BankID fra Fokus Bank. Jeg får ikke lenger gjort noe, som å betale regninger. Kundeservice anbefaler meg å lage en egen BankID for Postbanken, men det er jo bare tull om hensikten med BankID er å lage en felles standard.

baldviking
19.02.10 12:13

Oppdatering: Får ikke laget BankID i postbanken fordi jeg ikke er legitimert med kopi av pass. Må levere kopi av pass på et postkontor.

Oppdatering II: Hyggelig dame nummer to hos kundeservice laget en egen innlogging for meg så jeg slipper BankID. Foreløpig.

NextBest
NextBestInnlegg: 6365
20.02.10 09:35

Merkelige greier...

Bruker min bankid opprettet av Terra hos skandiabanken.. det fungerer helt fint.

Valtra6850
Valtra6850Innlegg: 1012
20.02.10 18:30
baldviking: Nå har Postbanken innført krav om BankID, men der kommer jeg bare inn med BankID fra Fokus Bank. Jeg får ikke lenger gjort noe, som å betale regninger.

Et kjent problem (les kommentarene til artikkelen) hva Postbanken og DNB angår. Landkreditt Bank som jeg bruker har også samme problem, men der innrømte i alle fall kundestøtte at dette er et problem som de jobber med å løse, i motsetning til DNB/Postbanken som bare svarte "det er designet slik".

Zeplin
ZeplinInnlegg: 5286
21.02.10 14:33

Jeg har tre banker nå, og tre sånne kodekalkulatorer. Jeg må bruke alle tre. *SUKK*. I DNBNor får jeg lov å logge inn med en annen, men jeg får ikke lov å flytte penger, så da er det nytteløst. Hvorfor kan jeg ikke bruke samme kodebrikke hos alle?

baldviking
22.02.10 16:32
Zeplin: I DNBNor får jeg lov å logge inn med en annen, men jeg får ikke lov å flytte penger, så da er det nytteløst.

Akkurat som jeg i Postbanken. Kjipt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg