Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor er det press i økonomien nå ??

NYTT TEMA
68er-skeptikeren
68er-skeptikerenInnlegg: 1341
28.02.10 16:55

Tiltross for at det i løpet av et par år nå (2009/2010) vil bli brukt nærmere 80 milliarder kr utover den latterlige handlingsregelen, så er det vel ingen steder i økonomien at det er mangel på arbeidskraft som følge av dette. Intet press, (bortsett fra at overbetalte ´68ere nå ser seg økonomisk i stand til å kjøpe leiligheter til sine barnebarn, slik at det er et visst press i boligmarkedet, men det finnes ledige snekkere i tusentall). Denne vinteren har maskin-anleggsbransjen såvidt jeg vet ca. 25 % helt ledig kapasitet.  Mer vegbygging nå ville ikke medført press.  Veger som likevel skal bygges i framtida ville kunne bygges for en langt rimeligere sum nå enn å vente, hvis man skal se bare på det økonomiske (og ikke ta med all menneskelig lidelse som kunne vært unngått med en forsering).

Vennligst forklar hvor det er press i økonomien som følge av dette voldsomme pengeforbruket, og hvor i all verden er det blitt av disse pengene ?   Jeg ser at f.eks. asylsøkere med innvilget oppholdstillatelse nå tilsynelatende får biler de kan kjøre med til kjøpesentrene (hvor de er med på kjøpefesten, handlevogner fulle de også...), men dette utgjør jo tross alt ikke engang et milliardbeløp sikkert.  Men etter at NAV har samlet alt av trygder, sykepenger og sosialhjelp under sin hatt, så forundrer det meg ikke mye om en stor del av de ekstra midlene går dit. 

Mange distrikter har iallfall ikke merket noe til de ekstra pengene i div. tiltakspakker.  Hvor ble milliardene Halvorsen tross alt  hostet opp.. av ?

Ledigheten nærmer seg forøvrig 100 000.  Det er mye når så mye penger er spyttet inn i økonomien.

Klikk for å gå tilbake til toppen