Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvordan få stipend?

NYTT TEMA
Henrik83
Henrik83Innlegg: 2
14.04.10 22:21

Hei, jeg er en 26 år gammel mann som etter endel år i jobb, nå ønsker meg tilbake til skolebenken. Opp gjennom årene har jeg spart ca. 400 000,-. Dette betyr at jeg ikke kvalifiserer til stipend, noe jeg opplever som svært urettferdig.

Jeg har ingen spesielt godt betalt jobb, men har levd nøkternt og jobbet hardt for pengene. Dersom jeg hadde utdannet meg i ung alder, ville jeg i dag med stor sannsynlighet tjent bedre og vært i stand til å spare mer.

Jeg vurderer å oppbevare en del av pengene i min brors høyrentekonto, men er nysgjerrig på om det kan være fallgruver ved overføring av pengene eller medføre ulemper for ham?

Lurer også på om det er for sent å overføre pengene med tanke på høstens evt. også vårens semester (2010/11)?

Takk for svar!

Speca
SpecaInnlegg: 10011
22.04.10 19:55

Gift deg med en fattig kompis! Da kan samlet formue være på 535000...

Rainmaker
RainmakerInnlegg: 54781
22.04.10 21:41
Henrik83: Jeg vurderer å oppbevare en del av pengene i min brors høyrentekonto, men er nysgjerrig på om det kan være fallgruver ved overføring av pengene eller medføre ulemper for ham?

Formuekatt og svindel

For å nevnte to ting.

Stipend og studiestøtte er til for de som ikke kan finansiere studiene selv. Det kan du tydeligvis...

Klikk for å gå tilbake til toppen