Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nektet å kutte forbruket

NYTT TEMA
Klabbetrynet
KlabbetrynetInnlegg: 4905
15.04.10 11:31

http://www.side2.no/underholdning/article2882435.ece

Ha ha ha ha..Jeg ler så jeg rister. 3 mill i gjeld og utbetalt 25.000 i mnd.Det sier seg at det ender i ruin til slutt.Det er jo ikke det mest latterligste.Det mest latterligste er disse to idiotene som ikke vil kutte forbruket.De vil leve livet og bare det beste er godt nok. he he he he he he he....

Er det mulig ? Er det mulig å være så forbannet tett i pappen,og så stå frem på tv og vise det for alle og enhver ? God bedring sier nå jeg.De får bare gå i avgrunnen,hadde jeg vært mann i huset hadde jeg bare satt foten rett ned.Sparket meggen ut i arbeid,og redusert alt som heter utgifter til det gikk i balanse med inntektene.Om meggen ikke hadde godtatt det ville det vært over og ut.

Rainmaker
RainmakerInnlegg: 54863
15.04.10 12:02

De ender med personlig konkurs det der, skulle en tro

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3475
15.04.10 12:10
Klabbetrynet: Ha ha ha ha..Jeg ler så jeg rister. 3 mill i gjeld og utbetalt 25.000 i mnd.Det sier seg at det ender i ruin til slutt.Det er jo ikke det mest latterligste.Det mest latterligste er disse to idiotene som ikke vil kutte forbruket.De vil leve livet og bare det beste er godt nok. he he he he he he he.... Er det mulig ? Er det mulig å være så forbannet tett i pappen,og så stå frem på tv og vise det for alle og enhver ? God bedring sier nå jeg.De får bare gå i avgrunnen,hadde jeg vært mann i huset hadde jeg bare satt foten rett ned.Sparket meggen ut i arbeid,og redusert alt som heter utgifter til det gikk i balanse med inntektene.Om meggen ikke hadde godtatt det ville det vært over og ut.

Ja, dette var surrealistisk. Ny rekord i "Luksusfellen"-sammenheng i forhold til å ha lite peiling på egen økonomi. Må si at det faktisk var godt gjort at de i det hele tatt har klart å søke til TV3 når de (hun) gir så gjamt f**n i den økonomiske realiteten og kjøper klær som om hun var Posh Spice.

(Når det gjelder barneklær kjenner jeg forresten flere damer som sidestiller kleskjøp på H&M med vold mot barnet. Det pøses ut tusenvis av kroner i måneden på klær som ikke varer mer enn i 6 måneder før det havner i en kasse på loftet for godt...)

Problemet til dette paret så ut til å være en kombinasjon av 1. En unnselig type som ikke forstår seg på økonomi samtidig som han ikke klarer å si nei + 2. En usedvanlig bortskjemt jentunge som har vært vant til å få alt hun peker på, og der foreldrene har "glemt" å informere om at pengene nødvendigvis måtte komme fra et eller annet sted.

Ellers synes jeg programmet var litt merkelig oppbygd av TV3. Mye av programmet bestod av fornektelser og anklagelser mot økonomene av typen "JEG må jo ofre så mye" og "Det var ikke slik hjelp jeg ville ha" (var det penger hun vill ha mon tro?). Deretter var de to (og spesielt hun) plutselig veldig så medgjørlige. Sannsynligvis har det blitt gitt et ultimatum i kulissene suten kameraer til stede.

Jeg ble faktisk litt skuffet. Jeg fikk så liten forståelse og sympati for disse menneskene at jeg håpet at DETTE skulle bli Luksusfelle-episoden uten happy ending. Økonomene dukker opp etter 3 måneder og banken har solgt både leilighet og bil. Kredittselskapene har sperret alle kortene. Paret har havnet på gjeldsordning og får 7000 pr. måned og må bo i en 1-roms på Tveita og kjøpe brukte klær. (Gud forby.) Vel, vel, kanskje neste uke:-)

tucan
tucanInnlegg: 20365
15.04.10 12:19
RogerMaar: Jeg ble faktisk litt skuffet. Jeg fikk så liten forståelse og sympati for disse menneskene at jeg håpet at DETTE skulle bli Luksusfelle-episoden uten happy ending. Økonomene dukker opp etter 3 måneder og banken har solgt både leilighet og bil. Kredittselskapene har sperret alle kortene. Paret har havnet på gjeldsordning og får 7000 pr. måned og må bo i en 1-roms på Tveita og kjøpe brukte klær. (Gud forby.) Vel, vel, kanskje neste uke:-)

Kan fort bli det for de to der, men programmet er vel lagt opp sånn at vi uansett ikke får vite det.. Hva som skjer etter kameraene er slått av.. Tror fort din spådom kan bli sann..

btw. alle som har vært med har fått ett eller annet av økonomene når de har reist.. Fikk ikke med meg at disse her fikk noe.. ??

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 18127
15.04.10 12:27

Jeg har ikke sett programmet(går det i reprise?) men slike holdninger er skumle rett og slett.

lenakb
lenakbInnlegg: 5
15.04.10 12:34
tucan: btw. alle som har vært med har fått ett eller annet av økonomene når de har reist.. Fikk ikke med meg at disse her fikk noe.. ??

jo da, de fikk et års forbruk av bleier!! og herregud, for et idiotisk par! enig med den som håpet på en not-happy ending for en gangs skyld.

tucan
15.04.10 12:41
lenakb: jo da, de fikk et års forbruk av bleier!! og herregud, for et idiotisk par! enig med den som håpet på en not-happy ending for en gangs skyld.

oki.. fikk ikke med meg det.. Håper det var "riktig" type bleier da.. Kun det beste er jo godt nok for den ungen;-)

Tipper eneste grunn til at de var med, var at hun ville ha noe når de dro... Hun skulle for guds skyld ikke ofre noe..

solitude
solitudeInnlegg: 4621
15.04.10 18:36
Klabbetrynet: Ha ha ha ha..Jeg ler så jeg rister. 3 mill i gjeld og utbetalt 25.000 i mnd.Det sier seg at det ender i ruin til slutt.Det er jo ikke det mest latterligste.Det mest latterligste er disse to idiotene som ikke vil kutte forbruket.De vil leve livet og bare det beste er godt nok. he he he he he he he....

Hvor mye får igrunn disse tullinger for å stille opp? 

J Nissen
J NissenInnlegg: 46560
15.04.10 19:56
solitude: Hvor mye får igrunn disse tullinger for å stille opp?

De får økonomisk hjelp som de normalt sett måtte betalt veldig mange tusen for. I tillegg får de jo alltid gaver mot slutten av programmet. Disse ligger ofte i 10-15 000 kroners klassen.

Forøvrig er vel dette den mest "skremmende" episoden av Luksusfellen jeg har sett sålangt.

solitude
15.04.10 21:07
J Nissen: Forøvrig er vel dette den mest "skremmende" episoden av Luksusfellen jeg har sett sålangt.

Hva ble resultatet?  Fik de noe fornuft inn i folka?

J Nissen
J NissenInnlegg: 46560
15.04.10 21:29
solitude: Hva ble resultatet?  Fik de noe fornuft inn i folka?

Bilen ble solgt, banken gikk med på en finansieringsordning og de fikk seg et budsjett.

Iallefall tilsynelatende..

puma1
puma1Innlegg: 20821
16.04.10 02:04
Nødutgang:  Jeg har ikke sett programmet(går det i reprise?) men slike holdninger er skumle rett og slett.

Er på nett-tv (tv3.no). Ha god mat og drikke stående klart, for dette var god underholdning. Men jeg advarer mot sterke scener.

tucan
16.04.10 07:24
solitude: Hva ble resultatet?  Fik de noe fornuft inn i folka?

litt usikker på det..

Damen nektet å innse fakta, og var nesten skuffet over at TV3 ville hun skulle ofre noe som helst..

Lillemus
LillemusInnlegg: 2374
16.04.10 10:53

Blikket hennes når hun så at gaven var bleier er helt utrolig avslørende.. sååå skuffa!

Hun hadde nok håpet på et gavekort til et spa-hotell eller  noe.

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3475
16.04.10 12:52
Lillemus: Blikket hennes når hun så at gaven var bleier er helt utrolig avslørende.. sååå skuffa! Hun hadde nok håpet på et gavekort til et spa-hotell eller  noe.

Sjekk også uttrykket hennes da kredittkortene ble klipt, jeg tror pinadø hun hadde en klump i halsen. Hun hadde nok hatt mye moro sammen med kredittkortene sine...

madprofessor
madprofessorInnlegg: 428
16.04.10 14:28

Fikk ikke sett denne episoden pga. fotball på Onsdag men skal se reprisen på Søndag (kl. 19.00)

Ut ifra det lille jeg fikk med meg så var det litt i overkant tett mellom ørene på de to der.. :-P Skal ikke skryte på meg å være ett ufeilbart økonomisk geni selv, men det burde jo være mulig å ha litt bakkekontakt uansett... :-P

Vicario
VicarioInnlegg: 3206
16.04.10 14:49

Det kvinnfolket der virket faktisk lett tilbakestående. Hun burde beskyttes mot seg selv, og på ingen måte være med i et TV-program..

Link til web-tv http://www.tv3.no/luksusfellen

(Innlegget ble redigert 16.04.10 14:50)

Spartana
SpartanaInnlegg: 5776
17.04.10 23:47

Det som var spesielt i denne episoden er, som noen har nevnt, denne damen. Hennes forbruksholdninger manglet fullstendig bakkekontakt og ethvert forsøk på å argumentere med hennes var dødfødt. Jeg er overbevist om at dette menneskelig egentlig er mentalt forstyrret og burde aldri ha fått lov til å stille på tv. Tv3 burde som et minimum hatt en psykolog med seg i tillegg til økonomene for å unngå at syke folk blir underholdning.

profetmads
profetmadsInnlegg: 1610
18.04.10 04:46

hadde vært morsomt vis gaven hadde vært et gavekort på den bruktbutikken :D

KranJan
KranJanInnlegg: 1364
18.04.10 07:56
tucan: Kan fort bli det for de to der, men programmet er vel lagt opp sånn at vi uansett ikke får vite det.. Hva som skjer etter kameraene er slått av.. Tror fort din spådom kan bli sann..   btw. alle som har vært med har fått ett eller annet av økonomene når de har reist.. Fikk ikke med meg at disse her fikk noe.. ??

Et års forbruk med bleier...

KranJan
18.04.10 07:57
Nødutgang:  Jeg har ikke sett programmet(går det i reprise?) men slike holdninger er skumle rett og slett.

Tror det er lørdager eller søndager det går i reprise jeg...

Men så tror jeg du kan se det på tv3.no også..

jingel
jingelInnlegg: 381
18.04.10 16:29

Hun var jo bare så stokk dum, slitsom og gnålete at jeg har ikke sett maken! Bare det å tro at unger som ikke kles i dunjakke til 1700 kr går rundt og fryser.... Herregud...Rett og slett ironisk at hun, som brukte en formue til "det beste" til barnet, selv er årsaken til at barnet dessverre allerede har har trukket et dårlig lodd med henne til mor. Det kan umulig være bra.

tucan
18.04.10 17:32
jingel: Hun var jo bare så stokk dum, slitsom og gnålete at jeg har ikke sett maken! Bare det å tro at unger som ikke kles i dunjakke til 1700 kr går rundt og fryser.... Herregud...Rett og slett ironisk at hun, som brukte en formue til "det beste" til barnet, selv er årsaken til at barnet dessverre allerede har har trukket et dårlig lodd med henne til mor. Det kan umulig være bra.

Måtte se episoden en gang til.. Beste er når hun lurer på om de kan gjøre noe for å beholde bilen.. Kanskje ta opp ett forbrukslån.. Mastercard, eller noe..

IT-konsulenten
IT-konsulentenInnlegg: 99
18.04.10 18:57

Jeg forstår ikke hvordan voksne mennesker kan være så uansvarlige. Er det noe aktivitet i toppen når de bruker opp kredittkort på kredittkort, og ser de skyhøye rentene?

Det verste er at de ikke er alene. Det er titusenvis av nordmenn som dem.

drillern
drillernInnlegg: 6429
18.04.10 21:17
IT-konsulenten: Det verste er at de ikke er alene. Det er titusenvis av nordmenn som dem.

Heldigvis!!!,derfor kan vi benytte kreditkortene våre helt Grattis,med rabatter.

Hadde ingen gått i fella,så hadde det vært masse gebyrer,renter fra belasting,og ingen grattis reiseforsikring,eller ikke rabatter for å bruke dem.Da hadde ihvertfall jeg nøyd meg med Vista.

jingel
jingelInnlegg: 381
19.04.10 17:20
tucan: Måtte se episoden en gang til.. Beste er når hun lurer på om de kan gjøre noe for å beholde bilen.. Kanskje ta opp ett forbrukslån.. Mastercard, eller noe..

Ja!! HAHA!! Det  var bare helt utrolig:-D Det beste de egentlig kunne gjort for henne var å skaffe henne en verge...

trine59
trine59Innlegg: 249
19.04.10 17:33
RogerMaar: Jeg ble faktisk litt skuffet. Jeg fikk så liten forståelse og sympati for disse menneskene at jeg håpet at DETTE skulle bli Luksusfelle-episoden uten happy ending. Økonomene dukker opp etter 3 måneder og banken har solgt både leilighet og bil. Kredittselskapene har sperret alle kortene. Paret har havnet på gjeldsordning og får 7000 pr. måned og må bo i en 1-roms på Tveita og kjøpe brukte klær. (Gud forby.) Vel, vel, kanskje neste uke:-)

Helt enig med deg, makan til uvilje denne damen viste til å moderere forbruket sitt var helt utrolig når de tross alt hadde bedt om hjelp....

solitude
19.04.10 17:36
KranJan: Et års forbruk med bleier...

Hun hadde nok håpet å få enda et kredittkort :)

KranJan
19.04.10 19:23
solitude: Hun hadde nok håpet å få enda et kredittkort :)

ja hun håpet vel på å forlenge kjøpsfesten.. Det var nok en real nedtur for henne at dem måtte få ned forbruket..

Hun trodde nok økonomene villle mangedoble inntekten dems...

trondergutt
tronderguttInnlegg: 31666
19.04.10 21:07

Mannen i dette forholdet var butikksjef. Hvordan kan en mann som tilsynelatende er så stokk dum når det gjelder økonomi og lar hjemmet sitt seile mot konkurs greie å ha ansvaret for en butikk ? 

Klikk for å gå tilbake til toppen