Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Nye Kiwi-Bob, nytt konsept

NYTT TEMA
Svermer
SvermerInnlegg: 147
03.05.10 22:44

I dag slo det meg en tanke som ikke var så dum. For noen år siden ble Kiwi-Bob presentert i serien "Norges herligste" som gikk på VGTV, og han levde av å plukke ut varer i Kiwis filialer som var gått ut på dato. Da får man nemlig varens pris utbetalt i kassen. Jeg har sansen for å tjene mye penger uten å anstrenge meg nevneverdig. Derfor kom jeg på at jeg kan sitte ved kassa på Mega om dagene å be kundene som ikke har COOP-kort om å benytte seg av mitt. Mega gir hele 3% i medlemsutbytte i tillegg til at prisene er skikkelig stive, som jeg for øvrig har vært inne på i et annet innlegg her. Jeg ser ingen grunn til at noen kunder skal si nei til det!

Det jeg lurer på er om noen her kan hjelpe meg med å stipulere årsinntekten i mitt nye foretak, for det dreier seg om betydelige summer som kommer inn i kassa hver dag. Jeg har ingen utdanning, er uføretrygdet og var en skoletaper. Kan noen hjelpe meg med å regne litt på hva jeg kan tjene på å sitte ved kassen i travle perioder av dagen?

WastedYears3
WastedYears3Innlegg: 2542
03.05.10 22:48

Brukte å gjøre det når jeg jobba på esso. Brukte coop kortet mitt på de som fyllte bensin kontant og bare gikk. Tror ikke jeg tjente veldig mye på det akkurat.  tviler på de ansatte tillater at du gjør det heller. da må du såfall jobbe et sted der du kan gjøre det selv.

Olayo
OlayoInnlegg: 646
03.05.10 22:53

Nå tviler jeg sterkt på at du er seriøs, men såvidt jeg vet er det vel et strengt personlig kort dette. Ergo vil du ikke kunne gjennomføre din utspekulerte plan

TjostoIv
TjostoIvInnlegg: 1011
03.05.10 23:04
Olayo: Nå tviler jeg sterkt på at du er seriøs, men såvidt jeg vet er det vel et strengt personlig kort dette. Ergo vil du ikke kunne gjennomføre din utspekulerte plan

Det er bare å dra kortet, det.

Var ute for dette på en coop-butikk. Innvandreren i kassa spurte ikke engang. Jeg sa selvsagt ifra til ledelsen

VivaLV
VivaLVInnlegg: 33481
04.05.10 07:22

Husker det har vært sak om dette. Dvs. at det var en ansatt som gjorde dette med sitt eget kort.

Det som er mer fascinerende er alle de som handler på kiwi og COOP fast pga. at de synes det er best/nærmeste butikken og som ikke har kort.

Det tikker stadig en tusenlapp inn på kontoene våres ihvertfall....

Ugress
UgressInnlegg: 7122
05.05.10 20:06

Jeg kjenner til en som gjorde dette. Riktignok med Trumf og ikke coop-kort, men prinsippet går for det samme? Han mista jobben. Jeg husker ikke om han ble anmeldt i samme slengen.

cybro
cybroInnlegg: 9445
06.05.10 18:52

Du kan jo prøve å sjå kor lenge du får sitte i jobben :)

eplemosten
eplemostenInnlegg: 1818
07.05.10 20:28

Det er komplett idiotisk å gjøre dette dersom du selv sitter i kassen i en coopbutikk. Det er ingen problem å avsløre. Man ser at det usannsynlig store beløp som registerers gjennom kontoen. Dersom det ikke blir oppdaget med det første, blir det iallefall oppdaget når du kommer for å heve medlemsutbyttet ditt. Da vil du nok få problemer med å forklare deg.

Vet om en episode der en ansatt i en coopbutikk klarte å "tjene" seg opp rundt 200 000 i løpet av et år. Vedkommende fikk aldri utbetalt de pengene, ble anmeldt og mistet jobben i coop-butikken på dagen.

(Innlegget ble redigert 07.05.10 20:29)

Slemtig3r
Slemtig3rInnlegg: 906
10.05.10 08:43

Nå er vel trådstarters "plan" å være en raring som står ved siden av kassene og spør kunder om å dra hans kort. Ergo ingen mulighet til å gi han sparken, og det er neppe noen som kan nekte andre kunder å gi bort bonuspoeng.

Dog er det vel ikke mange butikkinnehavere som ville latt en raring stå i kassene dag inn og dag ut med et slikt formål.

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3474
10.05.10 09:09
Svermer: Derfor kom jeg på at jeg kan sitte ved kassa på Mega om dagene å be kundene som ikke har COOP-kort om å benytte seg av mitt.

Utrolig hvilke nedverdigelser og forsåvidt anstrengelser enkelte er villig til å utsette seg for i den hensikt å slippe å ha en normal jobb...

Omsetningen i en kasse vil jeg tro kan komme opp i, tja, kanskje 20-30.000,- i timen? Dette gir da maksimalt 1.000,- i bonus. Så må du trekke fra de som ønsker å benytte sitt eget kort, og de som sier nei av andre årsaker. Dvs. du vil kanskje gjøre et par hundre i timen i gode perioder. (Har du vurdert tilby rævva di i Skippergata istedet for å tilby Coop-kortet ditt på Mega?)

KranJan
KranJanInnlegg: 1364
10.05.10 09:27
WastedYears3: Brukte å gjøre det når jeg jobba på esso. Brukte coop kortet mitt på de som fyllte bensin kontant og bare gikk. Tror ikke jeg tjente veldig mye på det akkurat.  tviler på de ansatte tillater at du gjør det heller. da må du såfall jobbe et sted der du kan gjøre det selv.

Jeg leste om en som hadde gjort som du gjorde på en bensinstasjon en gang.
Han mistet jobben grunnet dette. Tror han hadde "tjent" 60-70 tusen da.

Så spørsmålet er om du faktisk er villig til å utsette deg for den risken å miste jobben.

Det kan jo hende du blir anmeldt for svindle også for alt hva jeg veit...

WastedYears3
WastedYears3Innlegg: 2542
10.05.10 17:54

Tror også coop begynner å lure hvis noen tjener så mye penger på kortet sitt.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg