Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

World Ventures - noe man bør holde seg unna?

NYTT TEMA
MisterOlsen
MisterOlsenInnlegg: 202
07.09.10 11:12

Noen i min vennekrets prøver aktivt å verve meg til noe som heter World Ventures. Jeg har sett på en presentasjon på internett hvor de presenterer muligheter til å reise billig ved medlemskap i denne klubben (koster 250 dollar i innmelding ca + litt i måneden).

I tilegg får man muligheten til å tjene penger ved å verve folk under seg - og verver man mer enn 4 personer er det gratis for deg å være med i World Ventures. Jo fler man verver, jo mer penger tjener man hver måned. De roper høyt om at du kan bli økonomisk uavhengig av dette - at det kan bli en jobb uten at du jobber. I tillegg får man en egen hjemmeside hvor folk kan bestille reiser, og du tjener en liten provisjon på dette.

For meg høres dette meget suspekt ut - litt pyramideaktig eller MLM. Noen som har erfaringer med denne klubben?

(Innlegget ble redigert 07.09.10 11:12)

franzsigel
franzsigelInnlegg: 15094
07.09.10 12:08

Som du sier så virker dette som en pyramide.

Det er neppe særlig mange kroner å hente i provisjoner på reiser. Så hovedinntektskilden her er å verve nye medlemmer.

Og dersom over 50% av inntektene stammer fra medlemsverving og ikke salg, så vil dette være forbudt i følge lotteriloven.

Men du skal selvsagt styre unna uansett om det er lovlig eller ikke. Svindel er jo ikke morsommere selv om det foregår i lovlige former...

Gompe
GompeInnlegg: 2539
07.09.10 19:41

Jeg har nettopp blitt med i WV etter lang nøling og googling på nettet etter dette selskapet. Jeg er av den meget kritiske typen, så var også de som fikk meg med.

Dette er ingen ulovlig virksomhet og med nok jobbing, kan du bli rik + dra på meget billige reiser. Hvorfor pushe piller og kosttilskudd når du kan drive business i reiselivet? :)

Ja dette er nettverkmarkedsføring og systemet ser jo ut som en pyramide (hater det ordet), men det er legalt og i startfasen her i Norge. Men det er som i andre bransjer, du må jobbe hardt for å nå målene, det er ingen "bli rik i en fei".

Columbus_3
Columbus_3Innlegg: 10168
07.09.10 20:35
Gompe: Ja dette er nettverkmarkedsføring og systemet ser jo ut som en pyramide (hater det ordet), men det er legalt og i startfasen her i Norge. Men det er som i andre bransjer, du må jobbe hardt for å nå målene, det er ingen "bli rik i en fei".

Alle som forsvarer slike systemer hater ordet pyramide.

Hvorfor?

Fordi de fornekter sannheten. Dette er et rent pyramidespill.

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3395
08.09.10 07:38
MisterOlsen: Noen i min vennekrets prøver aktivt å verve meg til noe som heter World Ventures. Jeg har sett på en presentasjon på internett hvor de presenterer muligheter til å reise billig ved medlemskap i denne klubben (koster 250 dollar i innmelding ca + litt i måneden).

Hvis du vil bli kvitt disse vennene dine, GO FOR IT!

Den raske presentasjonen din tyder forøvrig på at dette er ulovlig, hva er det egentlig denne klubben av Wanna-be rikinger skal selge?

(Innlegget ble redigert 08.09.10 07:39)

RattusNorvegicus
RattusNorvegicusInnlegg: 12421
08.09.10 08:01

Bare navnet tilsier at dette er bæsj av ypperste klasse.

MisterOlsen
08.09.10 10:29
RogerMaar: Den raske presentasjonen din tyder forøvrig på at dette er ulovlig, hva er det egentlig denne klubben av Wanna-be rikinger skal selge?

Hvis man blir med i denne klubben for man tilgang til 5-stjerners hoteller til prisen av 2-3 stjerners. Tilgang til billige cruise og andre reiseopplevelser som du bare kunne drømt om ellers.

Visstnok....

franzsigel
08.09.10 11:22
MisterOlsen: Hvis man blir med i denne klubben for man tilgang til 5-stjerners hoteller til prisen av 2-3 stjerners. Tilgang til billige cruise og andre reiseopplevelser som du bare kunne drømt om ellers.

Nå vil nok hverken hoteller eller cruise-rederier redusere prisene sine av ren godhet.

Men kunne jo vært interessant å fått noen priseksempler på disse hotellene. Skal vi tippe vi klarer å booke de samme hotellene på hotels.com eller lignende nettsider for en tilsvarende pris?

Dette er godt gammeldags svindel og bedrag som går ut på å lure penger fra folk for tjenester som ikke er verdt det de betaler for det.

Om det er lovlig etter norsk lov eller ikke er rent akademisk. Svindel er det uansett, og ikke noe man lokker hverken venner eller bekjente med på.

Ellers ser det jo ut som USA-delen av World Venturespyramiden sprakk allerede for 2 år siden.

1st MLM I ever tried - I did everything they "trained" me to do. I told all their stories.

Here are a few promises during some of the 1st presentations done by Dave Watson - International Marketing Director - quote, "Give me $400 and I will give you free gas for life!" - referring to the tax benefits of World Ventures.

And the endless stories of the travel savings using your own IATAN number - save thousands.

In the end - World Ventures is a veiled pyramind scheme, churning people, not selling products. Too hide this fact, WV converts its' reps into "preferred customers" once they've exposed this opportunity to everyone in their cell phone and failed.

Once the bodies lay scattered about, there is nothing left - a "Dream Trip" - there are a couple "loss-leaders" but, a savvy shopper could find the same deals all over the internet - the LTC package - I never earned one nickel off booking travel on my site and neither did anyone I knew - the revenues don't come from travel commissions - they come from signing people up.

I had lunch once with Jefferson Santos - when asked what you do with reps who don't perform and drop out - he smugly smiled - replace them with new ones.

Dave Watson once said, "Each morning I wake up and check to make sure more reps joined than have dropped out the previous day"

Huge wasteland - there is no product here - they make it look like one - but, they pulled the IATAN number because of YTB - and nobody makes any significant money on their website - there is no daily benefit - monthly benefit - unless you count the "Concierge Service" - 10 guys with Google getting me information that I could retrieve on my phone.

All BS - I wish a lawyer we start a class action suit - many people misled - especially in the beginning. They have cleaned up their presentation now, but it is just a matter of time.

I was in it for one full year - went to all the training - my team had grew to several hundred - then they started dropping like flies - sold a dream few would ever realize because most of their friends saw through the veil - no tangible benefit left, they waited till their credit card expired or went black. I'll have much more insight - stay tuned.

http://www.scam.com/showthread.php?t=6544&page=24&styleid=%5Bb%5D2%5B/b%5D

franzsigel
08.09.10 11:24
Gompe: Dette er ingen ulovlig virksomhet og med nok jobbing, kan du bli rik + dra på meget billige reiser. Hvorfor pushe piller og kosttilskudd når du kan drive business i reiselivet? :)

Dersom mer enn 50% av inntektene dine stammer fra verving og ikke salg av reiser, så ER det meget ulovlig.

Og ikke få meg til å tro at du tjener pengene dine på reisesalg i et slikt opplegg...

maxg
maxgInnlegg: 6636
08.09.10 18:41
Gompe: Jeg har nettopp blitt med i WV etter lang nøling og googling på nettet etter dette selskapet. Jeg er av den meget kritiske typen, så var også de som fikk meg med. Dette er ingen ulovlig virksomhet og med nok jobbing, kan du bli rik + dra på meget billige reiser. Hvorfor pushe piller og kosttilskudd når du kan drive business i reiselivet? :)

..du høres akurat ut som folk jeg kjenner som har holdt på med 5% comunity, World Games osv. Første opplegget jeg ble forsøkt vervet på var alphaclub. Bare for å ta kortversionen. 

1. Du kommer ikke til å bli rik.

2.Folk kommer til å mistenke deg for å ville selge noe hver gang du tar kontakt. For all del. Ikke ta kontakt med gamle klassekamerater for å gi de "et forretningsforslag". Det er å blir kleint når folk man er på hils på inviterer seg selv på kaffe for å verve. Det er 30 min. av mitt liv jeg aldri får igjen og er BARE pinlig.

Hvorfor "pushe piller og kostilskudd" skriver du. Eller såpe, natures own og annet vissvass. Hvorfor pushe noe som helst? Hva er galt med vanlig jobb!!

"Vennene" du verver kommer til å tape penger, og de kommer til å huske deg for det. Men for all del, raser ditt personlige nettverk i søken noen ekstra kroner.  HVIS dette blir omfattende, noe det ofte blir i Norge, så blir det forbudt, og da gjerne rett før DU nærmer deg toppen av PYRAMIDEN og skal få masse penger.

Spartana
SpartanaInnlegg: 5776
08.09.10 22:11

Jeg kjenner noen som prøvde å verve meg til noe lignende for noen år siden. Det endte med skatteetterforskning og offentliggjørelse av medlemsnavnene i lokalavisen.

RogerMaar
08.09.10 23:24
MisterOlsen: Hvis man blir med i denne klubben for man tilgang til 5-stjerners hoteller til prisen av 2-3 stjerners. Tilgang til billige cruise og andre reiseopplevelser som du bare kunne drømt om ellers.  

Okei. Men dette må jo finansieres ved at noen betaler hotellene og rederne mellomlegget som "du" slipper å betale. Måten dette foregår på er jo selvfølgelig ved at de øverst i pyramiden lever livets glade dager på rivieraen, mens de nederst må opparbeide seg privilegier gjennom X antall vervinger før de kan nyte godene.

Hvis du ser for deg en pyramide så ligger den store massen nederst, derfor vil 95% av deltagerne ende opp med å finansiere hotelloppholdene for de 5% øverste. Etter en stund skjønner de som er aller nederst at det ikke blir noen "drømmereiser", og de begynner å falle fra. Da havner de på nivå 2 nederst, disse vil så trekke seg ut, nivå 3 havner igjen nederst og så videre og så videre. Etter en stund vil hele pyramiden kollapse.

Eller, det vil si, ikke hele. De som sitter helt øverst og har konstruert pyramiden er profesjonelle MLM'ere som enten bygger et nytt konsept eller lar pyramiden sove med få medlemmer i X antall år før de setter inn et nytt støt. Nature's og Herbalife er eksempler på pyramider som sveiper naive lokalmiljøer omtrent like ofte som JOJO- og Lemenår. (Denne frekvensen skyldes at nye grupper av 18-25 åringer har vokst opp og er klare for lovnader om inntekter uten å jobbe.)

MisterOlsen
13.09.10 09:56

Takk for alle gode svar.

Har takket pent nei til å bli med i dette, og det ble respektert :-)

VivaLV
VivaLVInnlegg: 31900
13.09.10 10:19
RogerMaar: Nature's og Herbalife er eksempler på pyramider som sveiper naive lokalmiljøer omtrent like ofte som JOJO- og Lemenår. (Denne frekvensen skyldes at nye grupper av 18-25 åringer har vokst opp og er klare for lovnader om inntekter uten å jobbe.)

He-he-he....

Den lo jeg godt av.

Om det er ulovlig eller ikke er litt uinteressant som en annen sa.

Jeg har fremdeles til gode og se en slik "pyramide-opplegg" som tilbyr billigere varer/tjenester enn det man kan skaffe på egenhånd.

qtylicious
qtyliciousInnlegg: 3
22.09.10 16:51

Jeg er så gla jeg ble medlem i World Ventures :D
Jeg vil da gjerne reise mere og billigere :D

drillern
drillernInnlegg: 6429
22.09.10 17:41
qtylicious: Jeg er så gla jeg ble medlem i World Ventures :D

God tur.

RogerMaar
23.09.10 08:14
qtylicious: Jeg er så gla jeg ble medlem i World Ventures :D

Ja, det er forresten ett aspekt med MLM som jeg glemte å nevne. Disse selskapene har utrolig nok klart å snu forbrukernes typiske butikkmentalitet "Hvordan skal jeg klare å kjøpe det jeg trenger denne måneden til så lav pris som mulig" over til MLM'ernes "Hvordan skal jeg klare å kjøpe vaskemidler for 1000 kroner denne måneden" (Nature's) eller "Hvordan skal jeg få tid til å reise for 5000 kroner denne måneden"? (World Ventures)

Og selvfølgelig bør det være billigere å reise når du reiser mer (dvs. mye). Rabattering av store kvanta er et fundamentalt aspekt ved vår økonomi.

123VW
123VWInnlegg: 3
28.09.10 20:12
ScAm_BigB: Heisann, etter å ha lest denne tråden tror jeg jaggu jeg melder meg ut av WorldVentures. NOT!
Pyramider finner dere over alt, hva gjelder organisasjonskart etc og i Egypt.
Jeg har til overs å se en Direktør i et organisasjonskart ligge nederst, med gutta på gulvet øverst og med de feteste lønningsposene. Om noen skulle ha en slik struktur i sin bedrift, skulle jeg gjerne likt å sett den.

Det har seg faktisk slik, at i næringslivet så er de fleste selskap bygd opp som en pyramide, men det er svært sjelden de på gulvet får tatt del i lønningsposene og bonusplanene til de på toppen.

Jeg har jobbet med salg i 10år, både da innenfor dørsalg, stand salg (var faktisk en av de første eiendomsmeglerne i Oslo, som stilte meg på kjøpesenter etc med en rollup og hooket opp kunder.) til å jobbe med finans for en av verdens største banker. I disse jobbene har jeg jobbet i all hovedsak med provisjon, men også bonuser og litt fastlønn, men det som har gått igjen på alle, er at. Ved provisjon, har jeg fått betalt 1 gang pr kunde. (Regnet på det, og de fleste ting jeg har solgt på stand og dør har hatt mnd abonnement. Hadde jeg fått 10% porteføljeinntekt ville jeg ligget i dag med ca utbetalt 270000,- pr mnd i gjentagende passiv inntekt.) gjør jeg det? Nope, gjør min arb giver det, jupp, og mere til. I de fleste jobber vil du kun få betalt for den jobben du gjør, når du gjør det og stopp sier det om du slutter å jobbe.

For bedrevitere og privatdetektiver, er WorldVentures en "scam"? Om dere sier ja, bør dere nok gå ut og gjøre en "litt" grundigere jobb ;)
Er det en pyramide? Satt opp på tegnebrettet vil det se slik ut ja, men vil alle som besitter topp posisjoner, og hva er en topp posisjon tjene cash? Med Nettverksmarkedsføring, som med all annen jobb må det hardt arbeid til for å komme seg opp og frem, slik er det i livet desverre. Og for dem som vil nå toppen innenfor Nettverksmarkedsøring må de nok kanskje jobbe enda hardere enn de aller fleste, men når først jobben er gjort, ja da har du opparbeidet deg det som så deligt heter, en passiv gjentagende mnd inntekt som vil vedvare så lenge kundene/ medlemmene/ representantene får noe igjen dem er fornøyd med.

World Ventures som jeg ble kjent med i juni i år, og valgte å gå inn i har to hovedprodukt.
DreamTrips og Luxury DreamTrips
Og konseptet er ikke ulikt SATS og Elixia, hvor du betaler en innmelding og et mnd abonnement og du kan trene så mye eller så lite du vil. I WorldVentures vil du som DreamTrips medlem få tilgang til 4/5* hotell og cruise til innkjøpspris eller bedre, og over 60000+ ferieboliger rundt om i verden til stort sett en 1/3 av prisen ikke medlemmer må ut med. Og du kan reise så mye eller så lite du vil.
Når en kommer opp på Luxury DreamTrips, snakker vi reiser og destinasjoner plukket fra øverste hylle, passende den mest kresne livsnyter. Her ligger også mye +++, en Konge verdig.

Reiseindustrien er verdens største industri med over $8Billioner USD i årlig omsetning, og bransjen antas å vokse til $15Billioner USD de neste 10år. Konseptet til WorldVentures er ikke mindre enn genialt, og med sin nominasjon fra Earnst and Young som årets entreprenør og over 150000 medlemmer (fornøyde) synes jeg all tvil rundt "scam" og "pyramidespill" bør legges død.

Ser vi på Norge i dag, Nordmenn elsker å reise. Nordmenn er blitt mer kravstore, dem vil ha mer, men er ikke alltid like villig å betale den prisen det koster. Nå får dem et alternativ, dem kan bli medlem i WorldVentures og pr.d.d ha tilgang til over 500+ destinasjoner på 4/5* hotell, cruise og resorts til priser vi ved første øyekast faktisk ikke tror på, da det høres for godt ut til å være sant. WorldVentures tilbyr en bedre opplevelse, og gode minner du vil ta med deg for resten av ditt liv.
Jeg skal være ærlig å si jeg personlig selv ikke enda har våre på dreamtrip, men har booket 2 turer i hhv oktober og november, til Las Vegas og Kypros. Men jeg har møtt mange som har våre på sine første turer, og når dem har kommet hjem kan dem nesten ikke vente på neste. Faren her er jo at folk kanskje vil begynne å reise mer :p

Nettverksmarkedsføring:
Selskapet velger å betale deg deler av sin inntekt, istendefor å betale feks TV2 reklamepenger. Så her er det vi som kunder og representanter som er "reklameplakaten" og de som da går ut og jobbe med det, vil kunne nyte goder av meget gode utbetalinger.
Munn til munn markedsføring, og fornøyde kunder er faktisk den beste form for reklame der kan kjøpes ;)

Enkelt sagt:
Her får du mer, for mindre og du får det servert på et sølvfat. Jeg tar gjerne imot spørsmål, så har dere noen "borge.wv (a) gmail . com

"The optimist sees opportunity in every danger; the pessimist sees danger in every opportunity."

Nei dette var mye tull prat !!! NOT ! Det er utrolig bra å se at noen kommer med fakta om WV. Takk !! Utrolig bra skrevet. Jeg  har skrivd noen sider om akkurat det du har kommet med .. men ditt innlegg er bedre en det jeg har skrevet.. jeg vill alikevel komme med noen positive ting om WV :

WorldVentures er så mye mer en en bra reise klubb. WV har allerede gitt meg utrolig mye glede i livet . Dette vill jeg dele med dere .. Jeg har tidligere hat rus problemer og hadde nesten kuttet ut helt. Men fristelsene er overalt .. Med WV har jeg fått noe annet å tenke på, noe annet å bedrive tiden min med, istedenfor å tenke at jeg må ruse meg fordi jeg har angst og ikke noe annet å finne på !

Mitt største ønske er å drive egen foretning og få pengene til å jobbe for meg ! Isteden for å jobbe meg ihjel for penger, som mange gjør . VW gir deg muligheten til nettop dette ved innsats ! Da mener jeg ikke økonomisk innsats men ved å bruke hjernen vi har. bruk den til noe annet en Tv titting og data spilling som mange bruker så mange timer på om dagen.

Jeg syntes WV har et så bra konsept at jeg bruker min fritid på å formidle dette til folk og finne på markedsførings ideer. Dette vill si at det gir meg erfaring i å drive egen bedrift og hvis jeg blir flink kan jeg faktisk tjene bra på det og ha råd til fine reiser ! Min mor ser at jeg brenner for WV og er stolt av meg .. mine venner ler av meg fordi de ikke er smarte nok eller har ork til å sjekke ut sannheten om WV og konseptet . At de ler av meg gjør meg bare sterkere til å lykkes og jeg sier til meg selv, den som ler sist ler best .. kast bort tiden deres på data spill og tv og rus ! Så kan jeg bruke tiden min fornuftig og tjene penger og få erfaring innen foretniger og teambuilding .. For noen uker siden var jeg redd for mennesker nå er selvtilitten min så bra at jeg ikke hadde hatt noe problem med å stå forran et publikum på 100 personer og formidle noe jeg brenner for ! Det er fordi dette er hva jeg gjør heletiden: snakker med folk i jobben min .. de biter meg ikke .

Hvis WV vill stjele stusselige 2300 kr og et måneds beløp som faktisk jeg ikke betaler på mer når jeg har værvet 4 stykker .. og hvis jeg værver 6 stykker for jeg ca 4400 p.d.d . da får jeg faktisk et gratis medlemskap + intjening . Da skal jeg le rått av VW og alle de annerkjente magasinen og revisorfirmaet  som har gitt bra omtale om WV i USA . Hvis dette skulle skje har jeg ihvertfall lært utrolig mye om ledelse og det å drive min egen foretning og ikke minst kommet meg vekk fra venner som oppfører seg som barn i eldre alder og fått nye venner som er mer like meg .  Takk WV for deres geniale konsept !

Vill også si til alle dere "datanerder" som spiller Online spill og er med i en så kalt "klan" .. dette er deres mulighet til å bruke hva dere har lært i spillet, om å jobbe i team for å utrette noe . Dere kan bruke dette til å tjene penger nå og få bedre selvtillit og sikre dere en bedre fremtid . Det er noe av samme konseptet .

Jeg har selv brukt  mye tid på et data spill online ..jeg ble flink og var leder for min klan som gjorde det bra mot motstanderen... i senere tid har jeg tenkt : så mye tid jeg kastet bort på slike spill, kunne heller studert og blitt drit smart .. Men spillet ga meg innblikk i ledelse og teambuilding, jeg stod på og fikk et bra team! Dette krevde mye hardt arbeid fra meg som leder av klanen . Det samme Gjelder WV !!! ingeting kommer av seg selv, de som blir med på det her bare pga pengene og tror at ting skal gå av seg selv uten arbeid tar feil ! Noen vill reise billig og formidle dette medlemskapet til familie og venner, noen vill  få en extra BI-inntekt, noen vill ha dette som fulltids jobb og tjene masse fordi de har satset å fortjener og tjene mye penger. Alt ettersom hvor mye tid og hjerneceller du legger inn i VW ! 

Ikke legg ut ting om selskaper som er basert på spekulasjoner dette er urettferdig .

Til dere som har blitt tilbudt medlemskap i WV .. det er bra å være skeptisk men det er enda bedre å ta seg tid til å studere hva du skal inn i å finne ut sannheten om selskapet , det har jeg gjort i en uke og kommet frem til at dette ikke er så ille som folk skal ha det til !  Man må satse for å vinne det er derfor de rike blir rikere de satser og vet hva de skal gjøre med sine penger fordi de er rike i hjernen sin også.  Folkens, WorldVentures er i oppstarts fasen i norge det er gode muligheter til å gjøre det bra !

Jeg vill også anbefale boken : Rich dad Poor dad . denne boken vill gi dere en kickstart i å tenke økonomisk og på deres økonomiske fremtid . Ja den finnes på bokmål, men har engelsk tittel.  Ikke forbind dene boken med WV . Dette er kun en personlig anbefaling av meg.

TAKK for at dere leser dette og beklager eventuelle skrive feil .  ta kontakt med meg på worldv_teamnr1@hotmail.com for mer info .

McLovin
McLovinInnlegg: 11950
28.09.10 20:40

Hmmmm...lange utydelige innlegg som skryter hemningsløst av et fantastisk businessopplegg, og hvor alle de som er negative er idioter som ikke skjønner det? Hørte jeg World Games over again?

Tenker disiplene i tråden får hoste opp noen reelle priseksempler som utkonkurrerer øvrige tilbud tilgjengelig på nettet, som for eksempel her, som er en artig "turside":

www.hotwire.com 

Ellers så oppsummerer RogerMaar ideen bak disse glupe konseptene meget godt ved å påpeke at man tar utgangspunkt i en sum og må forbruke denne i løpet av en tidsperiode. Noe som er helt absurd egentlig.

jolle1231
jolle1231Innlegg: 1
28.09.10 22:24

Bare ett lite innlegg til diskusjonen , dette er et pyramide spill, der de øverste ( grunnleggerne, founders ) hover inn pengene.. bare ta "our products" talene på siden dems, der dem sier at det er den største bransjen ( billion business nr 1 ) men etter hva som blir sagt på discovery++ andre høyt respektere ankere så er kaffe industrien størt + så kalt wall-mart kjeden ( usa ) så er jo ganske useriøst å komme med sånne utsagn, når du ikke kan lese om det eller høre et kvekk i media eller på nett?? elller olje industrien er vel det størte hvis jeg ikke tar feil.....korekt meg hvis du mener noe annet

(Innlegget ble redigert 28.09.10 22:26)

MisterOlsen
29.09.10 13:31
ScAm_BigB: Heisann, etter å ha lest denne tråden tror jeg jaggu jeg melder meg ut av WorldVentures. NOT!
Jeg har til overs å se en Direktør i et organisasjonskart ligge nederst, med gutta på gulvet øverst og med de feteste lønningsposene. Om noen skulle ha en slik struktur i sin bedrift, skulle jeg gjerne likt å sett den.

Dette er som tatt rett ut av den presentasjonen av World Ventures som jeg så på internett - på ett såkalt Webinar - hvor man rasler rundt med masse tall om dill og dall og at reisebransjen vokser, og kommer til å vokse enda mer.

Og jo, dette er ganske ulilt Sats og Elixia og dets lite - man betaler en månedelig pris, og en innmeldingspris - men det er der likheten stopper. I dette webinaret pushes det på at man bør verve, man bør ditten og man bør datten. Verver man nok, kan man få en inntekt av det. Man får provisjon fra hvert salg på nettsiden, man tjener penger til opplæring osv osv osv.  

franzsigel
29.09.10 14:27

Skal man drive med salg så bør første spørsmålet være:

Er dette et godt produkt som kundene ønsker og kan handle av meg til en bedre pris enn hos konkurrentene. 

Og i 99% av alle pyramide/nettverksselskaper, så er svaret på dette et rungende NEI.

(Innlegget ble redigert 29.09.10 14:32)

RogerMaar
29.09.10 16:37

Det har seg faktisk slik, at i næringslivet så er de fleste selskap bygd opp som en pyramide, men det er svært sjelden de på gulvet får tatt del i lønningsposene og bonusplanene til de på toppen.

Ja, dette var den samme gamle leksa ang. MLM og pyramideorgansisasjoner.

1. Normalisering av foretaket vha. sammenligning med ordinære arbeidsplasser. Dette er selvsagt helt på trynet, MLM er en ren utgift for 95% av deltagerne. I arbeidslivet inngår man på forhånd en kontrakt (helt frivillig) om hva man skal kompenseres økonomisk for gjennom sitt arbeid. Og de aller fleste skjønner hvorfor sjefen tjener mer enn han som sorterer binders.

2. De som sitter nederst og taper mest penger på MLM er de mest innbitte forsvarerne av foretaket. (Nok en "genial" mekanisme innen MLM). Ingen vil vedkjenne seg å ha gjort en dårlig investering, og alle er redde for at foretaket skal "ta av" sekunder etter at de har hoppet av. Dessuten er god PR videre en forutsetning for å lykkes. Jeg har vært borti de samme typene innen HiFi-segmentet. Folk sitter i fullt alvor og forsvarer at de har kjøpt høytalerkabler til 1000 kroner meter. Og enkelte kan finne på å investere 10.000,- i en strømkabel(!) til forsterkeren. Sevl om det selvfølgelig er komplett umulig å høre noen forskjell i lyd før og etter at galskapen er montert er de jo på en måte nødt til å forsvare sitt eget kjøp. En innrømmelse av at de har kjøpt katta i sekken er samtidig en innrømmelse av at de selv er idioter.

3. Kostnader rundt medlemskapet er like hemmelig som oppskriften på Bailey's fram til siste sekund.

Forøvrig har en annen debattant i denne linken sannsynligivs rett i at du kommer til å rasere din nåværende vennekrets. Du vil bli assosiert med pushing av reiser, falske løfter og tapte penger til evig tid.

123VW
29.09.10 20:21

Finalists for Ernst & Young Entrepreneur Of The Year® 2010 awards in the Southwest Area – North (North Texas/Arkansas/Oklahoma) announced

Dallas, TX, 14 May 2010 – Ernst & Young LLP is pleased to announce the finalists for the Ernst & Young Entrepreneur Of The Year® award in the Southwest Area – North (North Texas/Arkansas/Oklahoma).This group of outstanding entrepreneurs was selected by an independent judging panel made up of regional business, academic and community leaders. The winners will be revealed at a gala event on Saturday, June 19, 2010 at the Dallas Sheraton Hotel.

“Entrepreneurship is especially vital as our nation recovers from recession,” said Debra von Storch, Ernst & Young LLP partner and Strategic Growth Markets leader. “These finalists create jobs in our area, encouraging healthy growth, development and innovation in the local economy.”

The Southwest Area – North finalists for the Ernst & Young Entrepreneur Of The Year award in 2010 are:

* Mike Azcue, World Ventures
    * Wayne Nugent, World Ventures

OK jeg har ikke mye peling på sånt, hvordan kan det ha seg at et så annerkjent firma nominerer en gjeng med såkalt skurker som skal lurer alle å stjele pengene våres ?

Tror dere ikke  panelet har jobbet lit mer med saken en det vi som diskuterer har ?  og gjort grundig forarbeid før dem nominerer ? kan noen forklare dette ??

For meg så virker det som at mange utnytter sjansen til å reklamere sine egene nettsider på denne debatten og setter andre i dårlig lys . Noen har bra priser på noen reiser,  andre har bra priser på andre resier . Sån vill det alltid være etter min mening .WorldVentures har ikke de utroligste billige prisene på absolutt alt .det er så si umulig ....Men de har mange flotte reiser som de forhandler en bra pris på til sine medlemmer.

Piramiden kolapser hvis det er et dårlig produkt WV tilbyr ... Andre piramider hadde ikke et produkt engang !! Det er derfor Herbalife og Nature har gjort det bra . De har et bra produkt som hjelper mange .  De er også MLM selskaper og WV er en blanding .  

RogerMaar
29.09.10 23:15
123VW: OK jeg har ikke mye peling på sånt, hvordan kan det ha seg at et så annerkjent firma nominerer en gjeng med såkalt skurker som skal lurer alle å stjele pengene våres ?

Tror dere ikke  panelet har jobbet lit mer med saken en det vi som diskuterer har ?  og gjort grundig forarbeid før dem nominerer ? kan noen forklare dette ??

En mulig forklaring på dette er at MLM i USA er noe helt annet enn MLM i Norge.

MLM fungerer dårlig i Norge av flere årsaker.

1. Den vanlige norske forbruker er tradisjonsbunden og vil gjerne støtte det lokale samvirkelaget slik som far sin og far hans før der. MLM føles som et svik.

2. Vi er er relativt få og vi bor relativt spredt. Dvs. at videresalget innen MLM vil stoppe opp i et utall små lokalsamfunn der ingen tjener penger på opplegget.

3. MLM-bransjen i Norge er tungt dominert av gold-diggere, dvs. typer som Ørjan Sæle, Jim Wolden og Jørn Tagge. Disse lager en menighet av undersåtter som kan gjøre det relativt bra, og er flinke på å skape blest om selskapet. Men det aller viktigste for å gjøre det bra på kort tid i denne bransjen er å gi nye medlemmer smaken av blod. Dvs. fortell dem at dersom de jobber x antall timer i x antall uker kan de få x antall tusen kroner inn på kontoen hver uke og dermed kan slippe å jobbe resten av livet. (Dette vil være svært fristende for unge mennesker som ennå ikke har lært at det ikke finnes noen gratis lunch.) Om det er såpe, parfyme eller reiser gir disse personene en lang F i. Denne mangelen på produktfokus gjør også at norske pyramider kollapser relativt ofte.

123VW
29.09.10 23:47
RogerMaar: En mulig forklaring på dette er at MLM i USA er noe helt annet enn MLM i Norge. MLM fungerer dårlig i Norge av flere årsaker. 1. Den vanlige norske forbruker er tradisjonsbunden og vil gjerne støtte det lokale samvirkelaget slik som far sin og far hans før der. MLM føles som et svik.

Det er fint at du bryr deg om det norske folk Roger =)  diskusjonen ender her for min del takk for praten

RogerMaar
30.09.10 09:47
123VW: Det er fint at du bryr deg om det norske folk Roger =)  diskusjonen ender her for min del takk for praten

Takk for praten. Jeg bryr meg forresten ikke nevneverdig, men jeg kjenner mange som har lagt ned blod, svette og tårer, til og med sagt opp jobben til fordel for MLM, bare for å se pyramiden falle i grus etter kort tid. Alt de hra oppnådd er å få et loft fullt av vaskemidler, parfyme og kosttilskudd, og overfor vennene er de ikke lengre "venn" men "rabiat selger".

Hvis man går inn i MLM med det mål for øyet å tjene penger går det garantert til helv**e, hvis medlemmene derimot er med fordi de får gode produkter til en bedre pris enn i butikken er det liv laga. Jeg ser dessverre ikke at det finnes noen slike MLM-organisasjoner i Norge.

Nødutgang
NødutgangInnlegg: 17033
30.09.10 09:58

Vi får dra opp igjen denne når enten:

1. World Wentures går nedenom og hjem

Eller

2. Når samtlige av landet 4,x mill. innbyggere er medlemmer. Noen som kan regne ut hvor mange ledd det vil ta? Dersom 1 person verver 2, disse to hver osv.

RogerMaar
30.09.10 12:28
Nødutgang:  Vi får dra opp igjen denne når enten:  1. World Wentures går nedenom og hjem  Eller  2. Når samtlige av landet 4,x mill. innbyggere er medlemmer. Noen som kan regne ut hvor mange ledd det vil ta? Dersom 1 person verver 2, disse to hver osv.

4 millioner innbyggere gir 22 etasjer/ledd i en perfekt pyramide. Kanskje verdt å nevne at de 4 nederste leddene vil utgjøre 93,75 % av pyramiden, så kommer man ikke inn tidlig er løpet kjørt for å bli rik.

ScAm_BigB
ScAm_BigBInnlegg: 3
01.10.10 23:52

Det er bra det er noen få her inne på VG nett, som kan gå ut og forelle over 150000 fornøyde medlemmer i World Ventures at dem er blitt lurt ;)

Det er faktisk slik, at over 95% av dem som går inn i et nettverksmarkedsføringsselskap kun blir med på bakrgunn av at dem liker det selskapet har av produkt og tjenester etc. Dem går ikke inn for å starte for seg selv, og bygge business.

Ut fra deres utsagn er det da over 95millioner++ mennesker rundt om i verden som er "kompett idioter".

Jeg skal være enig i en del, for det finnes mye useriøst søppel der ute. Men, det er feil og plassere alle under en og samme kam.

Noen seriøse selskap jeg har god kjennskap til: Herbalife, Nuskin, Mary Kay, Forever Living, Shine, World Ventures m.fl. Og fra alle disse selskapene kjenner jeg til fornøyde kunder og fornøyde distributører/ representanter.

Business, og herunder all business: Det er 20% som står for 80% av den totale omsetning. Ingenting kommer gratis her i verden, og det er alt for mange latsabber, og en del av latsabbene tror jeg befinner seg på VG forum samt andre arenaer for skjult å ytre sine meninger.

Som sagt og som sikkert de fleste av dere vet, ingenting kommer gratis. Og for oss som jobber med NWM, og som har som mål å lykkes jobber vi nok mer, bedre og mer målrettet en de fleste.

Jeg kjenner på hundrevis av mennesker i Norge og Sverge som tjener ekstra penger gjennom NWM med mellom 5000,- til 35000,- mnd og jeg kjenner til flere hundre som har NWM som sin hovedinntekt med inntekter som går fra 50000,- til 1mill pr mnd.

Heldigvis kan jeg si, at ikke alle vil jobbe med NWM, enkelt og greit fordi da hadde det ikke våre noe penger igjen og tjent. Og jeg er fonøyd med å være av de 5% som går ut og gjør jobben, for å kunne få full kontroll over eget liv :)

Jeg har også full forståelse og aksept for at dem som driver (eier) selskapet vil tjene mer enn meg, det skulle bare mangle. Men han som faktisk tjener mest i World Ventures, startet i World Ventures over 3år etter at selskapet åpnet sin business. Og det vil jo liksom aldri stoppe opp med mennesker :p En ny pensjonist ca hver 4 sekund, og tallet på nyfødte vet jeg ikke.

Kunder blir med, om dem ser en verdi og interesse i de produkt World Ventures har å tilby. Som i World Ventures sitt tilfelle er 4 og 5 stjerners ferie til innkjøpspris eller bedre m.m.

Skal en gå inn og jobbe med World Ventures, og lykkes må en først ta noen runder med seg selv. Er du fornøyd i den livssituasjonen du besitter i dag, eller vil du mer eller vil du mindre. Mange spørsmål! Men skal du lykkes med å sette en ny kurs i livet, skal du vite at det er hard jobbing, og NWM er en deltidsjobb med mulighet for fulltidsinntekt + men du kommer aldri lengre enn du selv vil. Du må sette deg klare mål, og jobbe målrettet mot dem, og aldri la deg påvikre av alle negative bedrevitere du vil treffe på din vei.

Det skal avlustningsvis sies, at selv om Norge først åpnes 5år etter selskapets start i USA ser det ut til at det vil være en del inntektstopper her innenfor de neste 12 mnd. Men de får det ikke gratis, her jobbes det hardt og målrettet.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester