Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Feil adresse i folkeregisteret

NYTT TEMA
andy18
andy18Innlegg: 558
20.03.12 18:46

Hei

Fint om noen kan svare fort på dette, det haster!

Kjøpte min første leilighet i juni i fjor. Hadde frem til det hatt folkeregistrert adresse hos mine foreldre. Jeg gikk inn og endret adresse (trodde jeg) når jeg flyttet, men nå viser det seg at min folkeregistrerte adresse ikke er endret. Oppdaget dette når jeg fikk selvangivelsen og så at min nåværende primærbolig er registrert som sekundærbolig. Jeg har flyttet innen samme kommune, så jeg har ikke betalt skatt til feil kommune.

Hvordan endrer jeg dette? Vil det få noen skattemessige konsekvenser? Regner med at jeg må betale eiendomsskatt. Har mye gjeld, så jeg vil nok ikke få formueskatt.

Setter pris på rask tilbakemelding!

stefan16
stefan16Innlegg: 3848
20.03.12 21:04

Det får ingen skattemessige konsekvenser.

Bruk denne lenken:

http://www.skatteetaten.no/no/Skjemaer/Flyttemelding-til-folkeregisteret/

Det er ikke sikkert du får gjort det online nå siden alle skal sjekke skatten sin. Du må ha MinID/evt andre innlogginsdata for å kunne gjøre det online. Husk å velg riktig; Du må velge at du skal endre adresse i folkeregisteret, ikke bare endre postadresse. Når du nærmer deg slutten vil du kunne gå via Flytteportalen og endre der + velge en del gratis tilleggstjenester fra Posten osv. Har gjort samma greia 3-4 ganger og det har aldri vært noe problem her.

Nala
NalaInnlegg: 152
24.04.20 13:50
stefan16: Flytteportalen

Flytteportalen informerer ikke posten

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg