Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Foreldrefradrag, trenger hjelp!

NYTT TEMA
marjusen
marjusenInnlegg: 82
24.03.12 15:32

Hepp.

Vesla begynte i barnehagen 16. august i fjor. På selvangivelsen har dem meldt inn ca 10500 kroner som jeg kan skrive av på skatten. Når jeg sjekker nettbanken har vi hatt utgifter på ca 14.000.

Dette inkluderer en andel i barnehagen da denne er privat eid. Det inkluderer også en liten andel matpenger hver måned.

Kan jeg endre beløpet til det faktiske eller er det kun den rene barnehageutgiften man får skrevet av? Vi betaler rundt 2600 pr måned i dag.

På forhånd, takk.

Hinkelpinkel
HinkelpinkelInnlegg: 61
27.03.12 13:56

Du kan endre beløpet de de faktiske kostnadene du har hatt. Skriv en kort forklaring i kommentarfeltet i selvangivelsen.  Du kan bli spurt om å dokumentere kravet i ettertid.

Kjøp av andel i barnehagen tviler jeg på om du får fradrag for, spesielt hvis dette er penger du får tilbake ved oppsigelse av plassen.

RettogSnett
RettogSnettInnlegg: 14
02.04.12 21:14

Hei! Det er bare utgiftene til opphold i barnehagen som er fradragsberettiget. Verken andelen eller matpengene kan fradras.

Nevi
NeviInnlegg: 8159
06.04.12 23:43

Hvor mye får man egentlig igjen av disse utgiftene? 28 % kanskje?

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg