Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fastrente på startlån

NYTT TEMA
Earthquakejente
EarthquakejenteInnlegg: 40508
04.04.12 00:25

Noen som vet hvem jeg kontakter? Husbanken? Kommunen som har gitt lånet? Eller LIndorff som administrerer det?

Marvik
MarvikInnlegg: 1077
04.04.12 09:07

Er det ikke Husbanken som administrerer startlånet?

BornOnThe4thOfJuly
BornOnThe4thOfJulyInnlegg: 44332
04.04.12 11:04
Earthquakejente: Noen som vet hvem jeg kontakter? Husbanken? Kommunen som har gitt lånet? Eller LIndorff som administrerer det?

Dette er forskjellig fra kommune til kommune hvordan startlån og henvendelser i forbindelse med de blir behandlet.

Husbanken har i utgangspunktet bare kontakt med den enkelte kommune i forhold til å tilby lånepenger via disse kommunene.

Hver kommune håndterer dette forskjellig. Noen kommuner ordner dette innenfor  egen organisasjon ved for eksempel Boligkontoret. Andre har andre ordninger.

Slik du forklarer det virker det som din kommune har kjøpt denne tjenesten av Lindorff. Da virker det for meg at Lindorff er det rette stedet å spørre. Dersom de ikke har tatt over alle oppgaver til startlånet så vil de sikkert henvise til hvem i kommunen du skal snakke med.

Earthquakejente
04.04.12 13:59
Marvik: Er det ikke Husbanken som administrerer startlånet?

Nei, ikke her, det er kommunen som er oppdragsgiver for Lindorrf her

Earthquakejente
04.04.12 14:00

Takk :) For da ringer jeg Lindorrf første dag etter påske og snakker med dem, fastrentetilbudet er svært bra nå, 2.47 for 5 år

drillern
drillernInnlegg: 6429
04.04.12 18:05
Earthquakejente: Takk :) For da ringer jeg Lindorrf første dag etter påske og snakker med dem,

Tror nok du må ringe kommunen som har innvilget lånet,det er de som er husbankens kontakt.

Lindorrf bare sender fakturaer og driver inn pengene.

Earthquakejente
04.04.12 18:07
drillern: Tror nok du må ringe kommunen som har innvilget lånet,det er de som er husbankens kontakt.
Lindorrf bare sender fakturaer og driver inn pengene.

Ja, du har nok rett. Kan kontakte dem like over påske, gir mer forutsigbar økonomi

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg