Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dyr postordre!

NYTT TEMA
gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2198
06.04.12 15:02

Ser at minst 2 postordrefirma i norge spesialiserer seg på eldre eller kvinner med for mye penger og for lite kunnskap.Ett firma tar fra 600-3000 kr for stereoanlegg med bare 2 innebygde høytarere og hele anlegget er av tvilsom kvalitet.

En annet firma forsøker å selge spesielle hansker til kr 500 som KUN kan brukes til å ringe med eller taste på apple eller andre touch skjermer.Er det så kaldt ute vil jeg enten ringe 113,eller snakke i telefonen en dag det er varmere.Eller finne et lunt varmt sted med god mobildekning.Er det på fjellet burde dekningen være bra,men påskefjellet kaldt.I lavlandet er det ikke så kaldt,men dårligere dekning.Sett deg i bilen og finn dekning om du ikke har fastlinje hjemme.

Det samme firmaet klarer kunsten å selge en kniv til kr 100 som ser ut som en penn.Jeg har både 5 blyanter jeg betalte 10 kr for og en blyantspisser jeg betalte 10-15 kr for.Eller man kan få en kniv så billig som 29 kr i de fleste Clas Ohlson,Biltema,Nille, Europris,Eurospar,Jula og Bunnpris.

Det skal veldig lite til å finne alternativer til disse nettbutikkene:

www.powermaxx.no

www.enklereliv.no

missChance
missChanceInnlegg: 52065
06.04.12 15:54

For en gjøk du er. Enklere liv har mange ting folk med diverse funksjonshemminger har god nytte av. Ikke alle tingene er like nyttige for alle, men du er ganske nedlatende her.

svenna99
svenna99Innlegg: 10964
06.04.12 16:22
gamecrazy: Det samme firmaet klarer kunsten å selge en kniv til kr 100 som ser ut som en penn.Jeg har både 5 blyanter jeg betalte 10 kr for og en blyantspisser jeg betalte 10-15 kr for.Eller man kan få en kniv så billig som 29 kr i de fleste Clas Ohlson,Biltema,Nille, Europris,Eurospar,Jula og Bunnpris.

STOPP PRESSEN!!!

Abernaber
AbernaberInnlegg: 11580
06.04.12 19:26

Så også en norsk side med tilsynelatende profft oppsett, som kun hadde en vare:en serie klokker til kun 1999 kr ibkl frakt. Dise klokkene hentes fra dealextreme for drøye 20 dollar stk inkl frakt.

TollefTruls
TollefTrulsInnlegg: 5178
07.04.12 02:47

Enklereliv.no suger kamelballer!

arze
arzeInnlegg: 2701
07.04.12 10:49

Jeg var på Ica i dag, og der solgte de oksekjøtt til 400 kroner kiloen!! På Bunnpris selger de oksekjøtt til 100 kroner kiloen!! Svindel!!

gamecrazy
gamecrazyInnlegg: 2198
08.04.12 10:18

Tviler på at oksekjøttet fra Bunnpris bare var ben og fett? Den 21/4 blir det en ny harrytur findus i sverige selger micromat til bare 30 kr pakka,eller 20 norske,da blir det minst 20 pakker.2-4 kg danske hamburgere og pågens brød oppskåret Raskens.Ca 25 sek eller 15 nok.

I sverige får man kjøpt både risengrynsgrøt,spagetti og kjøttdeig, og ertesuppe ferdig i slike "pølser" man kan få kjøpt fiskepudding i i norge.Ca 15-20 kr "pølsa" Er man nøysom har man en slik stor pølse i 2 dager om man spiser en del brød til. (Ikke grøt)

Mitt anliggende med denne kritikken går på prisingen og at man ser ut til å vinkle mot eldre som ikke vet så mye om alternativer.

Powermaxx har riktignok anlegg fra ca kr 500,men alle vet jo hvordan kvaliteten blir da.platikk over hele linja.Mye mer ærlig da å kjøpe tilsvarende i en billigbutikk,da vet man at man får noe billig og lyden er jo deretter.

Dessuten er vel de færreste opptatt av LP plater,og de som er det bruker aldri under 1400 kr på en ordentlig spiller:

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/platespillere/denon_dp-29f_platespiller_solv.htm

Har man da en radio og cd har man ett utgangspunkt for å bygge ut senere med dab flere og større høytalere og kanskje en BD spiller for film.Man kan da beynne uten platespiller og komme ut av det med 3-4000 kr.Å bruke under 10 000 på ett meget godt anlegg anser jeg for å være rimelig for oss yngre som vokste opp med Abba,Elvis og Stones!

Å bruke under 3000 kr anser jeg som bortkastet,men er man 70-80 år vil man vel spare på pengene og vil ofte kunne klare seg med en god mono radio.

Tivoli audio har meget gode radioer til ca 1500 kr.

Argon hos hifi klubben har gode alternativer til 900 kr.

Men som altid får man det man betaler for.Kvalitet innenfor biler,hifi,hvitevarer,møbler og klær vil altid lønne seg om man tenker rimelige priser men også god kvalitet.

På samme måte som Skoda og VW kjører deg fra a til b for under 250 000 og Mercedes gjør det samme for 400 000 for bil med omtrent samme egenskaper og størrelse,vil man få rimelig hifi fra 2-3000 kr med 2 høytalere radio og cd.

Mitt anliggende er at man bør advare folk mot å kjøpe "katta i sekken"

InnocentBystander
InnocentBystanderInnlegg: 9120
08.04.12 22:13
gamecrazy: Mitt anliggende er at man bør advare folk mot

Eg trur du treng ein advarsel mot dårlig kosthold meire enn eldre treng advarsel mot dyre stereoanlegg...

"I sverige får man kjøpt både risengrynsgrøt,spagetti og kjøttdeig, og ertesuppe ferdig i slike "pølser" man kan få kjøpt fiskepudding i i norge" Ferdig kokt spaghetti i "pølse"? Fyttegrisen! Det er ikkje mat!

SUV_4WD
SUV_4WDInnlegg: 7026
09.04.12 07:41
gamecrazy: Eller man kan få en kniv så billig som 29 kr i de fleste Clas Ohlson,Biltema,Nille, Europris,Eurospar,Jula og Bunnpris.

Husk på at det kan være litt ulik kvalitet på ting også, og at det ike alltid er så smart å velge det billigste.

Som student hadde jeg lyst på Leatherman verktøyet med tang og kniv og mange andre verktøy, men det var jo dyrt, ca 700 kr tror jeg). Men både Obs og Biltema solgte lignende verktøy for under hundrelappen. Jeg har prøvd begge, og ingen av dem var verdt pengene. Obs sin hadde "razor sharp blade", altså et knivblad som er skarpt som et barberblad stod det på emballasjen. Men om man prøver å skjære et papirark i to så gikk det omtrent like bra som om man drar pekefingeren gjennom arket, man river det like pent i filler i begge tilfellene (mens ekte Leatherman kniv skjærer fint gjennom). Jeg skulle fikse noe på sykkelen en gang med en av disse billigvariantene, og der knakk tanga tvers av en gang, den andre gikk istykker fordi det var svakt stål i håndtaket i kombiasjon med feilkonstruert del imot så belastningen ble feil, så der bøydes noe på håndtaket så de ble klemt sammen. Fikk tilbake pengene for begge, men uansett dårlige kjøp som bare gir problemer da man ikke har skikkelig verktøy om ma skulle trenge det.

Så kjøpte jeg et skikkelig Leatherman verktøy, og det har holdt i mange år og har også en god garanti hvis noe skulle gå istykker på det.

Klikk for å gå tilbake til toppen