Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

BSU i selvangivelsen

NYTT TEMA
Lalapalala
LalapalalaInnlegg: 4889
19.04.12 23:15

Hei.

Skal innraportere BSU i selvangivelsen, men finner ikke hvor jeg skal sette det inn. Noen som kan hjelpe her? Har som regel blitt satt opp automatisk før, men det skjedde ikke i år. 

VivaLV
VivaLVInnlegg: 33382
19.04.12 23:32

Da må du ta kontakt med banken. Dette er normalt en ting som skal bli rapportert inn. Har det ikke skjedd så er det sannsynligvis noe feil ett eller annet sted, og fører du det opp uten videre vil det sannsynligvis bli strøket.

Lenge siden jeg hadde BSU, men trur det først oppgis under skatteberegningen. Altså ikke på selve selvangivelsen.

(Innlegget ble redigert 19.04.12 23:33)

krisstaar
krisstaarInnlegg: 1036
21.04.12 00:30

Før opp BSU-innskot i post 1.5.3, send med kopi av årsmeldinga frå banken som vedlegg og skriv i post 5.0 at du har fyllt ut etter beste evne, men er usikker på om BSU er ført opp korrekt.

VivaLV
VivaLVInnlegg: 33382
23.04.12 23:35
krisstaar: Før opp BSU-innskot i post 1.5.3, send med kopi av årsmeldinga frå banken som vedlegg og skriv i post 5.0 at du har fyllt ut etter beste evne, men er usikker på om BSU er ført opp korrekt.

Hvis det står i årsoppgaven fra banken så er nok det en god fremgangsmåte. Men mest sannsynlig står det heller ikke der antar jeg og da er å kontakte banken som er det de selv oppgir i vedlegget/samt økonomiekspertene sier på nettet.

Mest sannsynlig har han lett under beløpet på selve selvangivelsen og glemt/oversett at det kun står under utregningen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg