Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Skifte oppgjør etter samlivsbrudd

NYTT TEMA
cosmograhp
cosmograhpInnlegg: 1
21.04.12 13:39

Jeg er midt i skifteoppgjør etter samlivsbrudd etter samboerskap.

saken er som følger:

Vi kjøpte et hus sammen for ca 3 år siden, huset kostet 6 mil, jeg hadde egenkapital på 2 milioner, hun hadde 0. Vi tok opp et felles lån på 4 mil. Hun fikk 20% eierandel mot at vi tok opp felles lån.  Siden vi kjøpte huset har jeg betalt 1,2 mil i avdrag og renter på huset. Hun har betalt totalt 90 000. Felles lånet er nå på ca 3 mil.

Hun krever nå i etterkant at hun skal stå kun ansvarlig for 20% av felleslånet. Egenkapital bryr hun seg ikke om, å vil ha 20% av boligens verdi. Jeg har hatt 5 ganger hennes inntekt, å har altid bidratt mye mer enn henne. Hva har hun krav på?

tucan
tucanInnlegg: 20337
21.04.12 13:58
cosmograhp: Hva har hun krav på?

foreslår at du bare tar kontakt med advokat med en gang. det kan være en billig investering. Bedre det enn å få mer eller mindre gode svar her inne..

Jompa
JompaInnlegg: 12461
22.04.12 13:52
tucan: foreslår at du bare tar kontakt med advokat med en gang. det kan være en billig investering. Bedre det enn å få mer eller mindre gode svar her inne..

+1

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3463
23.04.12 00:17
tucan: foreslår at du bare tar kontakt med advokat med en gang. det kan være en billig investering. Bedre det enn å få mer eller mindre gode svar her inne..

Dette er det eneste svaret du trenger. Skaff en advokat! Du har ihvertfall råd til det når du kan betale 400k i året på boliglånet.

Klikk for å gå tilbake til toppen