Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjøpe spesifike aksjer

NYTT TEMA
den1m
den1mInnlegg: 13660
23.03.13 18:29

heisann ... jeg sniffer litt på aksjer, men jeg er ute etter noen helt spesiell aksjer

da først og fremst gruver innenfor et spesielt felt i mexico, og ikke noe enorme beløp, men småbeløp strødd utover div selskaper som er nok til å gi en liten ekstra slant inn på kontoen hver mnd i utbytte i fremtiden

hvordan går jeg frem for å kjøpe meg inn i sånt? Jeg er jomfru mht aksjer, finner ikke noe relatert til det her på det jeg har sett på

(Innlegget ble redigert 23.03.13 18:34)

turner2
turner2Innlegg: 3909
23.03.13 19:10
den1m: men småbeløp strødd utover div selskaper som er nok til å gi en liten ekstra slant inn på kontoen hver mnd i utbytte i fremtiden

Kjøp heller indexbaserte aksjefond, økonomien er i ferd med å snu, kan fort bli 15-20 avkastning på disse fonda fremover...

den1m
23.03.13 19:13
turner2: Kjøp heller indexbaserte aksjefond, økonomien er i ferd med å snu, kan fort bli 15-20 avkastning på disse fonda fremover...

Snu??? haha..

Nei ... uaktuelt

Jeg er ute etter helt spesifike aksjer i spesifike selskaper i mexico for mindre beløp, thats it og trenger en ide om hvor jeg skal henvende meg for å få til dette.

(Innlegget ble redigert 23.03.13 19:14)

turner2
23.03.13 19:16
den1m: Snu??? haha..

Ehh ja, indexen var på sitt laveste under finanskrisa 188 poeng nå er den på 473 poeng, det du vil satse på er det samme som å hive pengene ut vinduet...

den1m
23.03.13 19:19
turner2: Ehh ja, indexen var på sitt laveste under finanskrisa 188 poeng nå er den på 473 poeng, det du vil satse på er det samme som å hive pengene ut vinduet...

heh nei ... det er jeg totalt uenig i

hvis du ikke kan hjelpe meg med det jeg spør om, så lar vi den ballen ligge død

turner2
23.03.13 19:20
den1m: hvis du ikke kan hjelpe meg med det jeg spør om, så lar vi den ballen ligge død

Den e lun, just warning:)

Rahaan
RahaanInnlegg: 16
25.03.13 00:18

Skjønner ikke helt hva du trenger hjelp med, er det unoterte aksjer du er ute etter? Eller handles de på børs? Du må isåfall finne ut hvilken børs de handles på, så kan du opprette deg en konto hos en nettmegler som gir deg tilgang til denne børsen.

(Ellers er jeg litt enig med turner2, jeg solgte meg nettopp helt ut av aksjemarkedet, synes det er litt ustabil politikk for tida og frykter en korreksjon, kan jo ta feil selvfølgelig.)

Men du får jo gjøre som du selv vil.

(Innlegget ble redigert 25.03.13 00:20)

den1m
25.03.13 10:52
Rahaan: Skjønner ikke helt hva du trenger hjelp med, er det unoterte aksjer du er ute etter? Eller handles de på børs? Du må isåfall finne ut hvilken børs de handles på, så kan du opprette deg en konto hos en nettmegler som gir deg tilgang til denne børsen. (Ellers er jeg litt enig med turner2, jeg solgte meg nettopp helt ut av aksjemarkedet, synes det er litt ustabil politikk for tida og frykter en korreksjon, kan jo ta feil selvfølgelig.) Men du får jo gjøre som du selv vil.

fant forsåvidt en rett etter med endel interessant på

ja er enig i det sånn generelt, er en helt spesiell type aksjer jeg tenker på, jeg er ganske sikker på at jeg har gjort alt rett til nå men vil spre penga litt, forskjellige ting gir inntekter til forskjellige tider

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg