Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Overføring av penger i helgen..

NYTT TEMA
RichiRich
RichiRichInnlegg: 4328
13.04.13 14:36

Penger har blitt overført til min konto i dag fra samme bank som jeg bruker(DNB), dette vil vel komme frem i dag selv om det er lørdag? Mener det har fungert før, men har gått en time nå og pengene er ikke inne. 

turner2
turner2Innlegg: 3909
13.04.13 14:39
RichiRich: Penger har blitt overført til min konto i dag fra samme bank som jeg bruker(DNB), dette vil vel komme frem i dag selv om det er lørdag? Mener det har fungert før, men har gått en time nå og pengene er ikke inne.

Tviler på om du får de i dag, tipper kl 13.00 på mandag, ingen transaksjoner blir gjort på lørdager....tror jeg...

turner2
13.04.13 14:41

Overføring mellom egne konti kan gjøres samme dagen...

RichiRich
13.04.13 14:44
turner2: Overføring mellom egne konti kan gjøres samme dagen...

Ja, men ikke fra en annen sin konto i samme bank? Har fått overføring på lørdag før, men mulig man må ha en slags tillegsavtale med DNB..

Ser ut som jeg må vente til mandag..

turner2
13.04.13 14:49
RichiRich: Ser ut som jeg må vente til mandag..

Ring kundeservice i banken, hyggelige folk der...

AaronPresley
AaronPresleyInnlegg: 343
13.04.13 15:24
turner2: kundeservice

Tlf 04800, åpent alle dager, hele døgnet

Kan være at avsender av pengene må be om umiddelbar overføring, men dette vet de på kundeservice

ferrek
ferrekInnlegg: 15672
13.04.13 17:26

DnB har tilsynelatende gjort endringer i sine betalingsløsninger. Jeg har kunder som har klaget på dette fra DnB, de er de eneste jeg vet om som ikke fullfører overførsler innad i banken utenfor virkedager. Mulig det gjelder kun kontier som kommer fra tidligere fusjonerte banker med DnB, men det er bare min spekulasjon.

VikingF
VikingFInnlegg: 4364
13.04.13 23:44

Jeg har aldri forstått hvorfor det ikke foregår transaksjoner i helger og på helligdager. Det er jo ikke som om det er mennesker som sitter og trekker x kr fra Konto A og legger til x kr på Konto B. Dette gjøres vel maskinelt hos Nets?

TURBRA
TURBRAInnlegg: 36873
14.04.13 16:02
turner2: Tviler på om du får de i dag, tipper kl 13.00 på mandag, ingen transaksjoner blir gjort på lørdager....tror jeg...

Ikke på lørdag og søndag nei...

turner2
14.04.13 16:25
VikingF: Jeg har aldri forstått hvorfor det ikke foregår transaksjoner i helger og på helligdager. Det er jo ikke som om det er mennesker som sitter og trekker x kr fra Konto A og legger til x kr på Konto B. Dette gjøres vel maskinelt hos Nets?

Ja jeg synes dette også er merkelig...

RichiRich
14.04.13 16:30
TURBRA: Ikke på lørdag og søndag nei...

Det viser seg at man man må ha en ekstra avtale med DNB for å gjøre overføringer i helgen, derfor jeg har fått overføringer på lørdager før men ikke denne gangen. 

VivaLV
VivaLVInnlegg: 32138
14.04.13 22:02
VikingF: Jeg har aldri forstått hvorfor det ikke foregår transaksjoner i helger og på helligdager. Det er jo ikke som om det er mennesker som sitter og trekker x kr fra Konto A og legger til x kr på Konto B. Dette gjøres vel maskinelt hos Nets?

Det var vel endring for noen år siden at man kjørte hyppigere oppdateringer, men helt enig at man burde kunne gjøre dette oftere.

Betaler man etter 12 (eller er det 17) på fredag så dukker jo ikke pengene opp på konto før mandag. Mulig det var mandag ettermiddag for ikke så lenge siden, men er muligens nå mandag morgen.

Hansaguden
HansagudenInnlegg: 4983
19.04.13 18:18

Jeg har noen kroner på høyrente i DNB og der kan man sjekke rentesaldo hver dag. Det rare er at på Lørdag blir det registrert renter for tre dager, altså t.o.m. mandag

StudentenSelv
StudentenSelvInnlegg: 13
02.09.16 12:16

For å svare på spørsmålet, banker overfører KUN innen børsenes åpningstid eller tidspunkt hvor verdier skal meldes inn til børsen for oppdateringer.

Har du erfart at overføringer skjer tidligere på mandager enn andre dager? Det er fordi bankene melder ifra sitt formuekapital til børsen tidligere på mandager.

Wizzard
WizzardInnlegg: 20020
06.09.16 17:47

Paypal lar deg jo kjøpe noe via nettet til enhver tid. Likeså om du bruker kredittkort.Overføre til en annen paypal konto går jo kjapt .samme om du bruker viber, men overføring til en bank konto kan ta flere timer og stanser opp i helgene. Vanvittig irriterende. Det skjer altså i teknologialderen 2016.

(Innlegget ble redigert 06.09.16 17:48)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester