Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tar imot forslag med hømør og takk.

NYTT TEMA
Heimdal
HeimdalInnlegg: 472
03.11.13 18:23

Jeg har ofte tenkt at jeg skulle ha hatt en tipp tipp oldefar som var fremsynt og hadde kjøpt tomtearealer innenfor Oslo eller Bærums grenser, slik at jeg kunne ha arvet grasat store verdier.

Vi ser nå at Hellas har tatt steget ned fra I land til u land, og det virker i øyeblikket som om flere av de vesteuropeiske landene vil følge etter.  Spania,Italia,Frankrike m.m.fl.

Hvordan skal vi i Dagens Norge kunne gjøre vårt topp tipp oldebarn tilfreds med våre innvesteringer.

Hvem av menigmann i Spania har kommet best ut gitt dagens situasjon.  Likeledes hvem i Hellas kan si seg mest fornøyd.?  Jeg tenker hele tiden på menigmann og ikke toppkretsen av samfunnet som jo alltid sikrer seg selv og sine.

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3391
03.11.13 18:34
Heimdal: Hvordan skal vi i Dagens Norge kunne gjøre vårt topp tipp oldebarn tilfreds med våre innvesteringer. Hvem av menigmann i Spania har kommet best ut gitt dagens situasjon.  Likeledes hvem i Hellas kan si seg mest fornøyd.?  Jeg tenker hele tiden på menigmann og ikke toppkretsen av samfunnet som jo alltid sikrer seg selv og sine.

Vanskelig spørsmål. Du vet jo ikke hva ditt tipp-topp oldebarn vil sette pris på at du etterlater deg. Et hus, en bil, en fiolin eller en bok?

Du vet heller ikke hvordan de 4-5 generasjonene mellom vil forvalte det du evt. etterlater deg.

Videre, hvis du er en "meningmann" vil du nok ikke sette spor etter deg 5 generasjoner fram i tid.

Heimdal
03.11.13 18:47
RogerMaar: Videre, hvis du er en "meningmann" vil du nok ikke sette spor etter deg 5 generasjoner fram i tid

Jeg fabulerte vel helst over "varige verdier"   F.eks. hvilke verdier er Grekeren og Spanjolen gladest for at familien har tatt vare på?

Verdier som gir dem et fortrinn i det samfunnet som etter hvert ser ut til å vokse fram.

Heimdal
03.11.13 18:57

Interessant  kunne det i denne forbindelsen være om man kunne ane hvilke folkegrupper utenom politikerne det er som skummer fløten i utviklingsland.  Hvem var det som gikk av med seieren i gamle sovjet.

Kan man ane noe mønster her?

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 36482
12.11.13 20:31
RogerMaar: ditt tipp-topp oldebarn

Mens andre igjener bekymret for om oldebarnet blir tipp-topp, mange oldebarn blir bare middels. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester