Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

hvordan spare mest mulig effektivt?

NYTT TEMA
rubenevo
rubenevoInnlegg: 45
06.11.13 09:50

Hei!
Jeg er en 17 åring med jobb og jeg er ute etter måten man kan spare mest mulig effektivt!
akkurat nå har jeg mellom 20-30.000 spart opp på ca 2 år, og målet er bil når jeg blir 18. og det er 7 måneder til.

så hvordan kan jeg spare mest mulig penger så jeg får så mye som mulig til jeg blir 18?

skal få 15.000 ca av moren min når jeg blir 18 og 10.000 av faren min, så det kommer godt med, men jeg vil ha en del penger selv også. takk på forhånd!  

puma1
puma1Innlegg: 19558
06.11.13 10:06
rubenevo: Jeg er en 17 åring med jobb og jeg er ute etter måten man kan spare mest mulig effektivt!

Si det. Nå kjenner ikke vi verken inntektssiden eller utgiftssiden din. Det er vel usannsynlig med en dramatisk lønnsforhøyelse med det første, så det er vel på utgiftssiden det kan være noe å hente. Da må du kartlegge utgiftene dine og finne ut hvor det er innsparingspotensiale. Kanskje du har høye utgifter på noe du ikke er så bevisst på. Om du f eks har for vane å kjøpe 1/2-liters Cola i kiosken til 30 kr, så blir det fort kroner av det.

rubenevo
rubenevoInnlegg: 45
06.11.13 10:13

Det er ingen fast inntekt, jeg får vakter også har jeg timelønn, så jo mer jeg jobber jo mer tjener jeg!
Det er en deltidsjobb.

De siste månedene har jeg fått mellom 3 og 4000, men kan få mer hvis jeg jobber mer.
Av utgifter så har jeg ingen, bort sett fra de gangene jeg kjøper mat osv i butikker og på skolen. bor hjemme så utgiftene mine er minimale 

Arsenalboy
ArsenalboyInnlegg: 670
06.11.13 11:42

Da sier det jo selv: Tjen mest mulig og bruk minst mulig.

Da sparer du mye. 

TøttTøtt
TøttTøttInnlegg: 21137
09.11.13 12:14

Glem ikke at det er utgifter til forsikring, drivstoff, skatter og avgifter når du først kjøper bilen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg