Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hva har jeg krav på? (skatt)

NYTT TEMA
Selmorder
SelmorderInnlegg: 3323
14.11.13 15:41

Hei. Har jobbet i Sverige noen måneder og ser nå ut til å slutte. Jeg har skattet 30% i det jeg har jobbet der, selv om jeg senere har funnet ut at jeg ikke trengte å skatte mer enn 10%. Jeg har ikke kommet over grensa der jeg må skatte, og jeg lurer på om jeg har krav på å da få det jeg har skattet tilbake, og når?

Takk på forhånd.

Rainmaker
RainmakerInnlegg: 52930
14.11.13 16:00
Selmorder: Hei. Har jobbet i Sverige noen måneder og ser nå ut til å slutte. Jeg har skattet 30% i det jeg har jobbet der, selv om jeg senere har funnet ut at jeg ikke trengte å skatte mer enn 10%. Jeg har ikke kommet over grensa der jeg må skatte, og jeg lurer på om jeg har krav på å da få det jeg har skattet tilbake, og når? Takk på forhånd.

Tipper de har samme ordning som i Norge, hvor likningen gjennomgås på et tidspunkt, og for mye innbetalt skatt betales ut på et annet.

Selmorder
SelmorderInnlegg: 3323
14.11.13 17:38
Rainmaker: Tipper de har samme ordning som i Norge, hvor likningen gjennomgås på et tidspunkt, og for mye innbetalt skatt betales ut på et annet.

Men dersom jeg ikke kommer over skattegrensa får jeg alt tilbake?

spredo-the-original
spredo-the-originalInnlegg: 1499
14.11.13 17:55

Du får tilbake det i Sverige som du har betalt for mye i skatt, i forbindelse med skatteoppgjøret der. (Omtrent samme tid som i Norge.)

Men inntekten din i Sverige legges til inntekten din i Norge når du skatter her (og du får fradrag for iliknet skatt i Sverige) når du skatter her.

(Innlegget ble redigert 14.11.13 17:56)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg