Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bjerke og biler

NYTT TEMA
VivaLV

VivaLV
23.08.15 20:33

Tråden blir vel slettet. Usikker på hvor jeg skal poste den.

Men lørdag satt jeg og spiste is på Dolcevita i Oslo. I en periode før stengetid kom det 2 biler (tilsynelatende hver for seg). Parkerte midt i gata og gikk inn på urmaker Bjerke.

Nå har jeg ikke så mye greie på biler, men begge bilene var vel i prisklasse +/- 700.000. Antar også at det ikke var en billigmodell de hadde tenkt og kjøpe på urmakeren.

Jeg fikk ihvertfall der-og-da følelsen av at hvis politiet hadde sjekket opp (eller skattemyndighetene) alle som handler på urmaker Bjerke så ville de fått en ekstrem høy treffprosent på skatteundragelser etc. etc.

Noen andre med erfaring med at de som strør rundt seg med luksusvare helt eller delvis har urent mel i posen?

Spahob

Spahob
23.08.15 22:29
VivaLV: Noen andre med erfaring med at de som strør rundt seg med luksusvare helt eller delvis har urent mel i posen?

Har i alle fall erfaring med at ryktene om urent mel i posen kommer rimelig kjapt dersom noen skulle være så dristige at de kjøpte seg luksusvarer som mannen i gata ikke har råd til...

RogerMaar

RogerMaar
24.08.15 15:34
VivaLV: Nå har jeg ikke så mye greie på biler, men begge bilene var vel i prisklasse +/- 700.000. Antar også at det ikke var en billigmodell de hadde tenkt og kjøpe på urmakeren. Jeg fikk ihvertfall der-og-da følelsen av at hvis politiet hadde sjekket opp (eller skattemyndighetene) alle som handler på urmaker Bjerke så ville de fått en ekstrem høy treffprosent på skatteundragelser etc. etc. Noen andre med erfaring med at de som strør rundt seg med luksusvare helt eller delvis har urent mel i posen?

Grunnen til at mange kjøper dyre biler i Norge (selv om prisene er helt latterlige sammenlignet med alle andre land) er at 90% av oss eier bolig, og denne har steget så mye i verdi siste 20 år at bankene kan låne ut masse penger med sikkerhet i boligen.

Så man trenger slett ikke ty til skatteunndragelse for å få "råd" til en bil til 700.000.

Men generelt kan man kanskje si at folk med høy inntekt/formue er mer kreative ift. skattelovgivningen.

Minikongen

Minikongen
26.08.15 11:30

Du er klar over at det er endel mangemillionærer i Oslo? Å se en luksusbil stanse utenfor Bjerke ser jeg hver dag. 

(Innlegget ble redigert 26.08.15 11:30)

VivaLV

VivaLV
26.08.15 13:08
Minikongen: Du er klar over at det er endel mangemillionærer i Oslo? Å se en luksusbil stanse utenfor Bjerke ser jeg hver dag.

Jada. Men de 2 jeg sjekket opp fant jeg ingen informasjon om. Den ene sto tom. registrert med kioskvirksomhet!!!

Minikongen

Minikongen
26.08.15 13:21

Har du til vane for å sjekke opp alle biler du ser? Enten har du for lite å gjøre eller så er du veldig misunnelig.

(Innlegget ble redigert 26.08.15 13:21)

VivaLV

VivaLV
26.08.15 13:22
Minikongen: Har du til vane for å sjekke opp alle biler du ser?

Liten hobby jeg har!!!

Men her var det spesielt den kombinasjonen luksusbiler utenfor Bjerke rett før stengetid lørdag som jeg syntes var litt morsom/interessant.

Det høres også for meg litt merkelig ut at en kioskeier i Oslo prioriterer luksusbil til 750.000 og sikkert også en veldig dyr klokke. Mulig han har mye lån, det vet jeg jo ikke noe om.

Minikongen

Minikongen
26.08.15 14:03

Hvorfor skulle han ikke kjøpe det om han har råd? Kjenner en butikksjef i Kiwi som tjener 1.5M i året og har gjort det de siste 5 årene. Karen er ikke 30 engang. 

VivaLV

VivaLV
26.08.15 22:49

I dag kom jeg over nok en merkelig sak!

Spiste på McDonalds og der satt en fint kledt mann og diskuterte jobb med 2 andre. Han snakket svært høyt og overhørte mye av samtalen. Ble. bl.a. nevnt "jeg betaler ikke arbeidsgiveravgift og feriepenger". Når jeg gikk ut sto Porche parkert rett utenfor og da tenkte jeg umiddelbart at det var hans bil.

Men så viser det seg at han nettopp er sjef for denne restauranten! For meg så det hele meget lugubert ut. Var ett jobbintervju med ett par personer som snaket meget dårlig norsk. Om de skulle vaske på McDonalds eller om det var ett annet selskap han eide er jeg usikker på.

SUV

SUV
28.08.15 04:13
Minikongen: Hvorfor skulle han ikke kjøpe det om han har råd? Kjenner en butikksjef i Kiwi som tjener 1.5M i året og har gjort det de siste 5 årene.

Forbi huset mitt har det en del ganger kjørt en Bentley Continental tilhørende en som driver en Rema 1000.

SUV

SUV
28.08.15 04:16
VivaLV: I dag kom jeg over nok en merkelig sak!
Spiste på McDonalds og der satt en fint kledt mann og diskuterte jobb med 2 andre. Han snakket svært høyt og overhørte mye av samtalen. Ble. bl.a. nevnt "jeg betaler ikke arbeidsgiveravgift og feriepenger". Når jeg gikk ut sto Porche parkert rett utenfor og da tenkte jeg umiddelbart at det var hans bil.
Men så viser det seg at han nettopp er sjef for denne restauranten! For meg så det hele meget lugubert ut. Var ett jobbintervju med ett par personer som snaket meget dårlig norsk. Om de skulle vaske på McDonalds eller om det var ett annet selskap han eide er jeg usikker på.

Jeg jobbet en tid for en som kjørte en ganske ny Carrera 4S, men jeg sluttet der fordi det var så mye rot med lønna. Jeg fikk utbetalt en del mindre enn avtalt og han kunne ikke vise hvordan han kom frem til den summen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg