Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dagens næringsliv eller Finansavisen?

NYTT TEMA
trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 11010
24.09.15 14:55

Jeg er økonomistudent og trenger å følge mer med enn det jeg får igjennom vanlige nettaviser. Derfor tenkte jeg å abonnere på en av disse avisene. Har hatt prøveperiode på DN før og synes den er god, men hvordan er Finansavisen i forhold? 

franzsigel
franzsigelInnlegg: 15169
24.09.15 19:28

Nja, det kan diskuteres hvor nyttig disse avisene egentlig er for en økonomistudent. Neppe så mye som vil hjelpe deg på eksamen, for å si det slik.

Men det skader selvsagt ikke å følge med på næringslivet. Og for meg er Dagens Næringsliv et par tre hakk bedre enn Finansavisen. Først og fremst fordi de har bedre skribenter og mer interessant stoff. Og litt fordi Hegnar har blitt en dårlig parodi på seg selv de siste 10-12 årene...

trøndergutten
24.09.15 19:47
franzsigel: Nja, det kan diskuteres hvor nyttig disse avisene egentlig er for en økonomistudent. Neppe så mye som vil hjelpe deg på eksamen, for å si det slik. Men det skader selvsagt ikke å følge med på næringsliv

Om jeg får igjen så mye på eksamen er ikke sikkert, men som du sier, er greit å få et bedre innblikk i næringslivet og hvordan ting er i praksis. Du har overbevist meg. DN blir det. Kan selvfølgelig lese det på skolen også, men er greit å kunne lese det hjemme istedet. 

VivaLV
VivaLVInnlegg: 33811
24.09.15 20:48
trøndergutten: Jeg er økonomistudent og trenger å følge mer med enn det jeg får igjennom vanlige nettaviser. Derfor tenkte jeg å abonnere på en av disse avisene. Har hatt prøveperiode på DN før og synes den er god, men hvordan er Finansavisen i forhold?

Jeg ville vel også anbefalt DN. Men flere år siden jeg siste leste de.

Kapital kan vel også være greit og lese. Det er jo en endeløs rekke av artikler knyttet til næringsliv. Men hvis planen din er og "slå seg frem" og få en godt betalt jobb, så trur jeg nok absolutt det er viktig og følge litt med hva som skjer.

Yirah
YirahInnlegg: 6444
24.09.15 23:35
trøndergutten: Jeg er økonomistudent og trenger å følge mer med enn det jeg får igjennom vanlige nettaviser. Derfor tenkte jeg å abonnere på en av disse avisene. Har hatt prøveperiode på DN før og synes den er god, men hvordan er Finansavisen i forhold?

Du må jo selv vurdere de kildene du ønsker å la deg informere av. Vær uansett kritisk, de aller fleste kjører jo akkurat det du vil høre, og prater masse tull som er politisk korrekt. Jeg ville trålet internet etter kilder både internasjonalt og nasjonal. E24 er en gratis side, men de har jo sin agenda de som alle andre. Det er ikke noe forskjell på Journalister på dette området som å på andre nyheter som flyter hele tiden. I dagens internet samfunn er du faktisk din egen redaktør, det er du personlig som bestemmer hva du fester lit til eller ikke.

trøndergutten
25.09.15 01:26

Takker for svar alle sammen. Blir DN på meg. 

M-T
M-TInnlegg: 5202
25.09.15 13:33

Å følge med i nyhetsbildet, og dermed kunne forbinde teori og praksis, er smart på alle mulige måter. Jeg er selv økonomistudent, og liker DN svært godt. Spesielt helgeutgavene. 

rosmebraad
rosmebraadInnlegg: 37546
25.09.15 14:00

Ikke at det har noe å si for studier, men for lesbarheten er DN og til dels Kapital bra.

KapteinKaos
KapteinKaosInnlegg: 4805
25.09.15 22:08
trøndergutten: DN blir det. Kan selvfølgelig lese det på skolen også, men er greit å kunne lese det hjemme istedet.

Hvis de har Teknisk Ukeblad på skolebiblioteket så kan jeg anbefale det som et supplement til økonomiavisene hvis du er interessert i næringsliv. Artiklene deres har bra kvalitet og vil gi deg innsikt i et bredt utvalg av ulike næringer, tilhørende teknologier, m.m., men som har en annen faglig vinkling enn økonomiavisene. Jeg selv har tilgang til bladet på jobben og leser ofte i det. Nettsidene deres er også bra og jeg følger med sakene deres via facebook.

EL-FERNANDO
EL-FERNANDOInnlegg: 57873
27.09.15 18:34

Selv bruker jeg  http://e24.no/  og http://hegnar.no/ til å oppdatere meg, ellers så er Sysla ett fint supplement.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg