Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dagens næringsliv eller Finansavisen?

NYTT TEMA
trøndergutten
trønderguttenInnlegg: 11010
24.09.15 14:55

Jeg er økonomistudent og trenger å følge mer med enn det jeg får igjennom vanlige nettaviser. Derfor tenkte jeg å abonnere på en av disse avisene. Har hatt prøveperiode på DN før og synes den er god, men hvordan er Finansavisen i forhold? 

franzsigel
franzsigelInnlegg: 15169
24.09.15 19:28

Nja, det kan diskuteres hvor nyttig disse avisene egentlig er for en økonomistudent. Neppe så mye som vil hjelpe deg på eksamen, for å si det slik.

Men det skader selvsagt ikke å følge med på næringslivet. Og for meg er Dagens Næringsliv et par tre hakk bedre enn Finansavisen. Først og fremst fordi de har bedre skribenter og mer interessant stoff. Og litt fordi Hegnar har blitt en dårlig parodi på seg selv de siste 10-12 årene...

trøndergutten
24.09.15 19:47
franzsigel: Nja, det kan diskuteres hvor nyttig disse avisene egentlig er for en økonomistudent. Neppe så mye som vil hjelpe deg på eksamen, for å si det slik. Men det skader selvsagt ikke å følge med på næringsliv

Om jeg får igjen så mye på eksamen er ikke sikkert, men som du sier, er greit å få et bedre innblikk i næringslivet og hvordan ting er i praksis. Du har overbevist meg. DN blir det. Kan selvfølgelig lese det på skolen også, men er greit å kunne lese det hjemme istedet. 

VivaLV
VivaLVInnlegg: 33811
24.09.15 20:48
trøndergutten: Jeg er økonomistudent og trenger å følge mer med enn det jeg får igjennom vanlige nettaviser. Derfor tenkte jeg å abonnere på en av disse avisene. Har hatt prøveperiode på DN før og synes den er god, men hvordan er Finansavisen i forhold?

Jeg ville vel også anbefalt DN. Men flere år siden jeg siste leste de.