Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Penger igjen etter avsluttet livs-/sykeforsikring?

NYTT TEMA
jokkejokk
jokkejokkInnlegg: 1
08.11.15 20:22

I forbindelse med min nye jobb så er jeg så godt forsikret i det meste at jeg tenkte å avslutte min livs-/sykeforsikring som jeg har hatt i Sparebank1 i... tja, 8-9 år. Så forteller mine foreldre meg at jeg kan få igjen noe penger. Dette kan da ikke stemme?! Skjønner ikke helt hvorfor man skulle få igjen noe for en "vare" man har betalt for, selv om den ikke er "brukt". 

fargerik
fargerikInnlegg: 61864
09.11.15 16:43

Det er vel ikke verre enn å dø eller bli syk, så får du penga.

Skjønner ikke helt at du skal få noe dersom du er levende, frisk og i full jobb...

krikkert2
krikkert2Innlegg: 5176
10.11.15 13:15
jokkejokk: Så forteller mine foreldre meg at jeg kan få igjen noe penger. Dette kan da ikke stemme?! Skjønner ikke helt hvorfor man skulle få igjen noe for en "vare" man har betalt for, selv om den ikke er "brukt".

En livsforsikring består noen ganger av en sparedel og en forsikringsdel. Du sparer til din død, det er bare hvis du dør tidlig at du "bruker" varen...

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg