Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Lekebutikken Kozmos på Storo!

NYTT TEMA
kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1606
24.11.15 22:43

Jeg vet ikke om det finnes et mer passende sted å poste dette, men ettersom jeg ikke finner noe bedre sted, så tar jeg det her.

Det jeg ønsker, er rett og slett å advare mot å blindt kjøpe leker  ovennevnte butikk, noe jeg selv gjorde :)

Etter å ha handlet varer for ca. kr. 3000,- så finner jeg ut, et par dager senere, at prisene deres ( på så og si alt jeg kjøpte) er ca. 50 % høyere enn hos BR leker, og Toys R Us!

Det starter med at jeg ser to Spy Gear produkter som vi betalte kr. 1 300 for til sammen, til kr. 900,- hos BR leker. Så finner jeg noen småvarer vi betalte kr. 179,- for, til kr. 129,- hos Toys R Us. Og da sjekket jeg et par ting til, og misforholdet gjentar seg.

Når man handler varer til 200-600, så er det i mitt tilfelle ikke alltid en regel at jeg sjekker rundt etter rimeligste pris. Som regel er konkurransen såpass stor, at forskjellene er forholdsvis små.

Jeg merker at jeg er litt forbannet, og ønsker med dette å gi andre en mulighet til å være litt mer våkne enn hva jeg var :)

kennethnilsen
25.11.15 18:51

Dette er et tips til alle som skal handle leker til jul!

Art-Vandelay
Art-VandelayInnlegg: 51926
25.11.15 18:56

Takk for advarselen.. Sitter her med reklameblad fra diverse leketøysgiganter, også Kozmos (som jeg for øvrig aldri hørt om før). Skal passe på å sjekke pris, lett å glemme sånt.. Men, lurt når man skal handle for tusenvis:)

BornOnThe4thOfJuly
BornOnThe4thOfJulyInnlegg: 45026
25.11.15 20:54
kennethnilsen: Jeg merker at jeg er litt forbannet, og ønsker med dette å gi andre en mulighet til å være litt mer våkne enn hva jeg var :)

Er du forbannet på deg selv som ikke sjekket andre leverandører eller på butikken som åpent og ærlig la ut sine varer til en pris du aksepterte?

kennethnilsen
25.11.15 22:27
BornOnThe4thOfJuly: Er du forbannet på deg selv som ikke sjekket andre leverandører eller på butikken som åpent og ærlig la ut sine varer til en pris du aksepterte?

Jeg er helt enig med vinklingen din, og jeg er nok ikke helt sikker på hvem jeg er forbannet på. Men litt forbannet er jeg :)

Det eneste jeg er sikker på, er at jeg aldri kommer til å handle i denne butikken igjen, for jeg orker ikke å sjekke pris på varer til 3-400 kroner hver gang. Derfor blir dette et slags tillitsbrudd.

Og selvfølgelig må butikken få lov til å prise varene sine som de selv ønsker.

Men nå til jul, er det mange der ute som er ganske stresset, og handler mye leker. Så jeg ønsker med dette kun å gjøre folk oppmerksomme på hvordan denne butikken priser varene sine.

kennethnilsen
25.11.15 22:31
Art-Vandelay: Takk for advarselen.. Sitter her med reklameblad fra diverse leketøysgiganter, også Kozmos (som jeg for øvrig aldri hørt om før). Skal passe på å sjekke pris, lett å glemme sånt.. Men, lurt når man skal handle for tusenvis:)

Vanligvis sjekker jeg litt rundt før jeg handler, men når man skal ha mange "småvarer" er det fort gjort å glemme dette.

Men som du skriver, så blir det noen tusenlapper til jul :)

I dagens marked, er det ikke så mange som tar sjansen på å prise varene sine skyhøyt over konkurrentene, så dette var en stor overraskelse.

Lykke til med juleinnkjøpene !

lsklars
lsklarsInnlegg: 82100
26.11.15 22:11
Art-Vandelay: også Kozmos (som jeg for øvrig aldri hørt om før)

Tidligere Brio dette vel. 

kennethnilsen
27.11.15 16:40
lsklars: Tidligere Brio dette vel.

Etter litt Googling.., ser det ut til at det stemmer, ja.

Speciale
SpecialeInnlegg: 6207
01.12.15 21:12
kennethnilsen: Jeg merker at jeg er litt forbannet, og ønsker med dette å gi andre en mulighet til å være litt mer våkne enn hva jeg var :)

Jeg vet ikke hvordan det er nå, men for ett par år siden, så var Extra Leker det absolutt billigste. De var(/er) så billige at jeg antar at de paralellimporterer det aller meste de har i butikkene.

RogerMaar
RogerMaarInnlegg: 3475
02.12.15 16:27
kennethnilsen: Etter å ha handlet varer for ca. kr. 3000,- så finner jeg ut, et par dager senere, at prisene deres ( på så og si alt jeg kjøpte) er ca. 50 % høyere enn hos BR leker, og Toys R Us!

Moralen er..: Sjekk ALDRI priser på varer du nettopp har kjøpt. It ain't gonna do you no good.

VivaLV
VivaLVInnlegg: 33811
04.12.15 23:30
kennethnilsen: Jeg vet ikke om det finnes et mer passende sted å poste dette, men ettersom jeg ikke finner noe bedre sted, så tar jeg det her. Det jeg ønsker, er rett og slett å advare mot å blindt kjøpe leker ovennevnte butikk, noe jeg selv gjorde :) Etter å ha handlet varer for ca. kr. 3000,- så finner jeg ut, et par dager senere, at prisene deres ( på så og si alt jeg kjøpte) er ca. 50 % høyere enn hos BR leker, og Toys R Us! Det starter med at jeg ser to Spy Gear produkter som vi betalte kr. 1 300 for til sammen, til kr. 900,- hos BR leker. Så finner jeg noen småvarer vi betalte kr. 179,- for, til kr. 129,- hos Toys R Us. Og da sjekket jeg et par ting til, og misforholdet gjentar seg. Når man handler varer til 200-600, så er det i mitt tilfelle ikke alltid en regel at jeg sjekker rundt etter rimeligste pris. Som regel er konkurransen såpass stor, at forskjellene er forholdsvis små. Jeg merker at jeg er litt forbannet, og ønsker med dette å gi andre en mulighet til å være litt mer våkne enn hva jeg var :)

Godt tips. Burde være ett forum for litt mer forbrukervennlige saker. Har sett det samme selv. Enorme prisforskjeller på leker.

Nordmenn er lite prisbevisste og handler stort sett det første og beste de ser.

Følger man litt med så er det jo f.eks. stadig kampanjer på Lego og både 30 og 40%. På Black-Friday var det vel også 3 for 2 og 40% noen steder på leker.

Lokalt har vi en butikk Extra Leker som også ofte ligger langt lavere i pris enn f.eks. andre kjeder.

VivaLV
04.12.15 23:34
kennethnilsen: I dagens marked, er det ikke så mange som tar sjansen på å prise varene sine skyhøyt over konkurrentene, så dette var en stor overraskelse.

Tja. Trur nok 80%++ kjøper det første og beste og ikke gidder og sjekke priser på nettet f.eks.

VivaLV
04.12.15 23:36

Se bare f.eks. Stige Ishockey bordspill. Finner priser fra 399 til 779 på kelkoo. Eksemplene er mange!

kennethnilsen
07.12.15 20:46
Speciale: Jeg vet ikke hvordan det er nå, men for ett par år siden, så var Extra Leker det absolutt billigste. De var(/er) så billige at jeg antar at de paralellimporterer det aller meste de har i butikkene.

Jeg har også veldig god erfaring med Extra Leker :) Men merker meg nå at Toys R Us ofte er rimeligst på merkevarer.

Skal holde meg til disse to i nærmeste fremtid, så jeg slipper å føle meg snytt..

kennethnilsen
07.12.15 20:48
RogerMaar: Moralen er..: Sjekk ALDRI priser på varer du nettopp har kjøpt. It ain't gonna do you no good.

Haha, kan ikke si meg mer enig! Det er nesten som å sjekke den Lottokupongen du glemte å levere..

Men nå må det sies at jeg litt ved en tilfeldighet merket meg prisene på disse varene, fordi de er veldig profilert. Skal lukke øya neste gang :)

kennethnilsen
07.12.15 20:51
VivaLV: Godt tips. Burde være ett forum for litt mer forbrukervennlige saker. Har sett det samme selv. Enorme prisforskjeller på leker.
Nordmenn er lite prisbevisste og handler stort sett det første og beste de ser.
Følger man litt med så er det jo f.eks. stadig kampanjer på Lego og både 30 og 40%. På Black-Friday var det vel også 3 for 2 og 40% noen steder på leker.
Lokalt har vi en butikk Extra Leker som også ofte ligger langt lavere i pris enn f.eks. andre kjeder.

Vanligvis sjekker jeg faktisk prisene på det jeg skal kjøpe. Men det var litt spesielt nå, fordi ungene hadde gått rundt i nettopp denne butikken å sett ut hva de ønsket seg. Og for at jeg skulle huske hva det var, måtte jeg innom den samme butikken.

Men nå har jeg jo lært. Neste gang tar jeg de med til Toys R Us eller Extra leker ( hvor jeg også har handlet en god del ).

kennethnilsen
07.12.15 20:53
VivaLV: Tja. Trur nok 80%++ kjøper det første og beste og ikke gidder og sjekke priser på nettet f.eks

Ja, folk må skjerpe seg!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg