Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Betaling til utlandet

NYTT TEMA
Pernillel

Pernillel
28.09.16 13:25

Bank Norwegian slutter med betalingsoverføring til utlandet i desember. Før brukte jeg Skandiabanken, inntil de begynte å ta gebyr for tjenesten. Er det noen som vet om noen andre banker som gjør det gebyrfritt? På Finansportalen er Skandiabanken banken med lavest gebyr bortsett fra de mer "eksotiske" WorldRemit og TransferWise. Tilbyr de konto-til-konto overføringer eller hvordan fungerer de egentlig?

Jeg kan alltids gå tilbake til Skandiabanken (28 kroner er jo ikke allverden liksom) men penger spart er penger tjent... :)

InnocentBystander

InnocentBystander
28.09.16 14:06
Pernillel: Jeg kan alltids gå tilbake til Skandiabanken (28 kroner er jo ikke allverden liksom)

Gebyrfri overføring av pengar til utlandet kan eg ikkje tenka meg at du vil finna. Bankane skal jo ha betalt for jobben. Eg vil også anta at du skal leita lenge og vel for å finna lavare gebyr. DNB tar 30 kroner.

Pernillel

Pernillel
28.09.16 15:06
InnocentBystander: Gebyrfri overføring av pengar til utlandet kan eg ikkje tenka meg at du vil finna. Bankane skal jo ha betalt for jobben. Eg vil også anta at du skal leita lenge og vel for å finna lavare gebyr. DNB tar 30 kroner.

Vel... Bank Norwegian tar ikke gebyr men har i stede et valutapåslag som ved overføring av (mange) små beløp havner en del under gebyrterskelen til Skandiabanken & Co. Ved overføring av færre og større beløp blir det litt hipp som happ så gratis er det riktignok ikke i noen banker.

Ellers så ser jeg nå at Skandiabanken kun tar 20 kroner så jeg tror jeg like godt "gjenoppretter" min gamle konto der hvis ikke noe annet skulle dukke opp i mellomtiden.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg