Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Renteøkning pga. tysk bank?

NYTT TEMA
nostalgikern

nostalgikern
03.10.16 07:44

Det ligger faktisk an til at den store Deutsche Bank sine problemer nå fører til at det blir dyrere å låne inn penger også for norske banker.  Resultat, selvfølgelig fare for økende renter snart...

Hansaguden

Hansaguden
04.10.16 16:42
nostalgikern: Resultat, selvfølgelig fare for økende renter snart...

Det vil jeg imøtese med glede. Enhver må kunne tåle en rente på 4-5%. Husker at renten var 12-15% på boliglån for ikke så alt for mange år siden. Jeg hadde boliglån den gangen, og de aller fleste klarte å håndtere det.

Nå har jeg ikke lån, så da sier jeg bare nam..nam til høyere rente. 

nostalgikern

nostalgikern
04.10.16 21:17
Hansaguden: renten var 12-15% på boliglån for ikke så alt for mange år siden. Jeg hadde boliglån den

Renta var visstnok oppe i hele 17% under Gro-regimet (sagt av en økonom i en debatt forleden, og jeg husker selv sånn ca. det høye rentenivået, iallfall at det var 15%...).  Men du verden så populær Gro var for det...  Ja, ja.

(Innlegget ble redigert 04.10.16 21:18)

OOTSP

OOTSP
05.10.16 17:47
nostalgikern: Men du verden så populær Gro var for det... Ja, ja.

Selv om det var Gro som gikk bak ryggen på hele Norge før vi kunne vite hva som skjedde.

Mener selv grunnen til at Deutsche Bank sliter ekstremt vil kun føre til høyere rente og flere banker vil følge med etterhvert. Jeg selv ser på dette som begynnelsen før verdens økonomi krasjer (sikter til dollar og euro), men bare tiden vil vise ;)

(Innlegget ble redigert 05.10.16 17:49)

Klikk for å gå tilbake til toppen